Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Quinten Smit - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Quinten Smit - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Quinten

Blijf op de hoogte en volg Quinten

06 November 2008 | Australië, Sydney

Hey allemaal,

nou daar gaat ie dan nu voor het eggie. Daar zit je dan aan de andere kant van de wereld, ergens in een hostel in sydney. Tussen alle andere backpackers die van zich laten horen aan het thuisfront via de computer. Best raar eigenlijk het is hier nu 21:31 en in het zaaltje hier naast gaat iedereen los terwijl het bij jullie 11:31 is en iedereen waarschijnlijk aan het werk of naar school toe is.

Ik heb nu bijna 2 dagen niet geslapen door de hele reis. Het was eigenlijk eerst de bedoeling om lekker wat te gaan slapen in het vliegtuig maar het vluchtje naar Londen was daar helaas tekort voor. En op Londen stond mij de grote verassing te wachten dat ik "gezellig" tussen een groep van 20 oudere over-aktieve italiaanen achterin het vliegtuig zat. Dag nachtrust.. De luxe in het vliegtuig was gelukkig wel relaxt. De beenruimte viel namelijk erg mee en kon me redelijk bewegen. Verder was het eten ook erg goed en heb door het overstappen 2x avondeten en 2x ontbijt gekregen. Kijk dat is nog eens service :D Gelukkig hebben een paar mensen tijdens de tussenstop in Singapore van stoelen gewisseld. Hierdoor kwam ik naast een oud oma'tje te zitten. Waarmee ik heb de hele vlucht van Singapore tot aan Melbourne met haar zitten praten en ik heb daardoor mijn eerste logeer-adres in Canberra gescored!!

Eenmaal aangekomen op Sydney (met het nodige gedoen met de douane, 2x rugzak helemaal leeg maken en kapot slotje backpack) stond netjes iemand van de reisorganisatie AIFS op me te wachten met zo'n bordje. Door deze man ben ik naar het hostel gebracht in een shuttlebusje.

De mensen van de groepsvlucht waarmee ik mijn introdagen heb was ondertussen ookal aangekomen in het hostel. Eerst hebben we allemaal even gedouched en wat schone kleren aangetrokken en daarna meteen sydney in gegaan. Natuurlijk zijn we langs het Opera House en de Harbour Bridge geweest en ik heb meteen even een paar foto's geschoten.

Na een wandeling door Sydney zijn we terug gegaan naar het hostel. Hier hebben we even wat gerust en daarna meteen door naar de plaatselijke chinees waar we ff een warm happie hebben gedaan. Hier hebben we allemaal onze plannen doorgenomen wat we na sydney gaan doen. Ik ga na sydney waarschijnlijk samenreizen met een meisje uit de groep naar Canberra maar dat zien we over een paar dagen wel.

Nou dat was het wel weer zo'n beetje ik ga er mee kappen en lekker naar mijn bedje en hopelijk morgen zonder jetlag er weer uit. Tot de volgende keer!!

P.S. niet geheel onbelangrijk de foto's staan op mijn hyves!! www.qdude.hyves.nl

  • 06 November 2008 - 14:05

    Laura:

    Goed om te horen dat de reis (op een paar Italianen na) goed is verlopen...
    Nu is het tijd om te gaan genieten!!!

    XxX

  • 06 November 2008 - 14:28

    Shirley:

    hey quint
    een heel verhaal zo te zien...wel spannend allemaal..
    maar ik zie geen fotoows op je hyves staan hoor iedergeval niet van australie...
    veel plezier nog spreek jenog wel..
    (K)

  • 06 November 2008 - 14:57

    Sebastiaan:

    Hey gozer, goed om te horen dat je er bent. Gelijk flirten met een oud dametje en gelijk een slaapplek... welke tegenprestatie ;) haha.
    Geniet er lkkr van je verblijf en we spreken elkaar nog. gr

  • 06 November 2008 - 15:13

    Kitty:

    Hej!
    Ik durfde je niet terug te smsen! Ik dacht oei daar gaat je geld:p
    Je klinkt alsof je niet kan wachten om te beginnen met reizen! Eerst ff goed slapen he;p
    Ennuh als dat omaatje bij je in 1 keer in bed duikt.. en probeert je wijs te maken dat dat australian "custom" is.... NIET GELOVEN

    Heeeell ongelooflijk veel plezier!

  • 06 November 2008 - 15:14

    Johan:

    Eey Quint,
    Mooi om te horen dat je een goed verzorgde reis hebt gehad. Rust lekker uit en ga lekker genieten. We gaan je reisverslagen via je site volgen.

    Heel veel plezier.

    Groet,
    Johan

  • 06 November 2008 - 17:01

    Mieke:

    Fijn dat je er bent. Leuk om zo op de hoogte te kunnen blijven. Je ligt nu vast als een blok te pitten. Veel plezier en een knuffel van mij. liefs M

  • 06 November 2008 - 17:54

    Erik:

    Fijn dat je zo te horen een leuke groep getroffen hebt. Ik vond het leuk om op de vliegvelden met je te sms-en en via internet precies te zien waar je was. Ik hoop dat je nu weer lekker uitgerust bent van die laaaaaaaaange reis.
    Tot horens. XXX

  • 06 November 2008 - 18:57

    Maup:

    hey Quinnie!!!!

    heb je die spaghetti vreters nog hartelijk bedankt-hahahaha!!!
    oude vrouwtjes/jonge vrouwtjes......het maakt jou ook echt nix uit???

    geef ze allemaal een handje en doe ze de groeten van mij.

    ps: ik heb tegen de Aboriginals verteld, dat je naar kip smaakt!!
    gr maup

  • 06 November 2008 - 22:13

    TroyinQuintenstories:

    Quintje!!!! Weet je nog wat ik als laatste tegen je zei vlak voordat je ging vliegen??? Je eerste stukje bewijst maar weer hoe dingen goed kunnen lopen....zonder zorgen!

    Ben enorm trots op je! Ben nu al benieuwd naar de Quinten die terug gaat komen, misschien is dan alleen nog je naam hetzelfde als voor je avontuur.......who knows?!We'll see!!

    There's a world out there to explore and you're in it! Enjoy it! Feel it! Breath it!

    Ciao

  • 07 November 2008 - 00:53

    Linda :

    hey quinten, balen man van dat gedoe met die italianen!!! ik heb een andere boardingpass gekregen in londen en kwam in een veel luxere suite terecht;) vet relaxed, veel beenruimte, stoel ver naar achter, en voetensteun, noem maar op!!! ik heb die man dus verder ook niet meer gesproken vanaf Londen...
    ma hoeso gedoe met de douane in sydney??? hoezo is je slotje kapot??? vaag hoor... hoop niet dat ik dat zondag ga hebben, want dan kom ik miss nog wel te laat voor mn volgende vlucht!! nou, heel veel plezier nog en goed bezig dat je een slaapplaats gescoord hebt!!!:D:D miss tot in aussie!!!:D:D

    x

  • 07 November 2008 - 07:40

    Erik:

    Hey jongen, Het lukt nog niet helemaal met de foto's begrijpen we.
    Als het niet lukt op hyves, kan je ze altijd hier in het fotoalbum plaatsen. Ik heb je in ieder geval vast ruimte gegeven voor 500 foto's.
    Kijk zelf maar of je het wilt gebruiken of niet.
    Heel veel succes verder, geniet en doe voorzichtig. XXX
    Erik en Lies

  • 07 November 2008 - 07:40

    Vanita:

    Hey Q-tiej!

    Het is zo raar dat je weg bent!! En ik ben echt heel jaloers! hahah...
    Ik hoop dat het je bevalt in Australië!!

    x Vanita

  • 07 November 2008 - 10:36

    Saskia:

    Ha die Quint, wat een bewogen heenreis allemaal, maar ja, je bent in ieder geval goed aangekomen. Had je al smsje gestuurd en vond t lief dat je gelijk reageerde. Ga verder met je reis en tot horens. Doeg

  • 07 November 2008 - 10:47

    Leroy:

    Omatje???? Ik dacht jij juist op de wat 'jongere' dames viel ;) Maar goed dat meisje klinkt dan wel weer OK! Maar die jetlag valt zeker wel tegen of heb je er weinig last van? Hoe is het weer daar?

    Gr.

    Leroy

  • 07 November 2008 - 11:28

    Melissa:

    fijn om te horen dat alles goed/zo goed mogelijk verlopen is :3
    Dat was een eindje vliegen he ;)

    Enjoy!!

  • 11 November 2008 - 16:40

    Mieke:

    He, dat is niet aardig, Jij lekker op het strand. Ons de ogen uitsteken terwijl het hier stormt!!!

    Nou ja, geniet er maar van. kus Mieke

    ps: waar ben je nu??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quinten

Op dit moment op zoek naar avontuur in Zuid-Amerika met mijn backpack op mijn rug. Check voor foto's www.instagram.com/qdude Check ook mijn reismaatje op www.instagram.com/fido.ape

Actief sinds 19 Sept. 2008
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 69141

Voorgaande reizen:

08 November 2017 - 01 Maart 2018

Zuid-Amerika

11 Januari 2012 - 17 Juni 2012

Vleugje Azië met NZ en OZ

26 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Rondje oost-europa

04 November 2008 - 23 Maart 2009

Grote droom: Australie

01 Januari 2000 - 02 Januari 2000

.

Landen bezocht: