Goodbye Sydney, Hello Canberra - Reisverslag uit Canberra, Australië van Quinten Smit - WaarBenJij.nu Goodbye Sydney, Hello Canberra - Reisverslag uit Canberra, Australië van Quinten Smit - WaarBenJij.nu

Goodbye Sydney, Hello Canberra

Door: Quinten

Blijf op de hoogte en volg Quinten

13 November 2008 | Australië, Canberra

Daar zit ik dan weer achter de computer in een hostel. Dit keer alleen niet het "oude, vertrouwde" hostel in Sydney maar het nieuwe hostel in Canberra, de hoofdstad van Australie, waar ik vandaag heen ben gereisd met de bus samen met Annelies en Guus.

Gek eigenlijk... ik ben niet eens een week in Sydney geweest en zie het vorige hostel toch een beetje als mijn thuis in Australie. Dit komt denk ik door de leuke groep mensen die ik heb ontmoet in Sydney. Natuurlijk had ik al mijn reismaatjes uit NL ontmoet waarmee ik de 2 introdagen van de reisorganisatie had maar er kwamen steeds meer leuke en gezellige mensen bij. Uiteindelijk bestond de groep uit 12 Nederlandse jongeren.

In deze groep heb ik ook 2 gasten ontmoet die uit een gehucht komen vlakbij Nijmegen , Caz en Thomas. Hun hadden het plan om een auto te kopen en hiermee de oostkust af te rijden. Ik kon het zo goed met ze vinden dat als ik klaar ben met mijn cowboy cursus in Tamworth (rond eind november) ik samen met hun de Eastcoast ga af rijden in hun gekochte nissan station uit 1991 :P. Dat gaat zeker heel leuk worden!!

Verder is er hier al enorm veel gebeurt. Het lijkt wel alsof de tijd hier dubbel zo snel gaat. Ik ben niet eens een week weg maar ik voel me al helemaal thuis in dit land. Dit komt ook vooral omdat iedereen erg aardig is en er altijd wel een praatje met iemand te maken is en het niet uit maakt waar je vandaan komt.

De laatste dagen in Sydney waren erg relaxt zoals jullie op de foto's hebben kunnen zien. Overdag lekker warm weer en strand en s'avonds gezellig stappen met ze alle of een kleiner groepje. Via het stappen heb ik ook een australisch meisje ontmoet in een vage Iersche pub. Ze woont in Canberra waar ik op dit moment zit en we hebben afgesproken dat zij mij het nachtleven in Canberra morgen gaat laten zien.

Ik ben erg beniewd want Canberra is eigenlijk net een dorp. Het mag dan wel de hoofdstad van Australie zijn
maar het is hier heel stil vergeleken met Sydney en doet je eerder denken aan een groot dorp. Echt niet te vergelijken met onze hoofdstad. Waar op elke hoek van de straat een junk staat.

Vandaag heb ik trouwens ook nog een best grappig verhaal mee gemaakt. We hadden net ingecheckt in ons nieuwe hostel in Canberra toen mijn reismaatje Guus het fantastische idee kreeg om een gaatje in zijn riem er bij te prikken... Je raadt het natuurlijk al ;) Inderdaad die snijdt bijna zijn vinger eraf. Met wat toiletpapier hebben we het bloeden weten te stoppen en zijn we snel met de bus naar het ziekenhuis gegaan. Toen Guus was gehecht door de dokter in het ziekenhuis gaf deze hem het advies om meteen weg te lopen omdat hij anders de rekening moest betalen. De dokter zei er alleen bij dat hij van niks wist als het fout zou gaan... Ik wist van niks tot we eenmaal ver bij de uitgang van het ziekenhuis waren. Toch hebben we als aandenken even een leuke foto gemaakt van een bord van het ziekenhuis :P.

Vrijdag vertrek ik samen met Annelies en Guus naar Melbourne. Als ik weet wat heb mee gemaakt laat ik jullie het weer weten.

Tot die tijd, G'bye Mate!!

  • 12 November 2008 - 16:11

    Laura V. Ginkel:

    Heel erg veel plezier in Canberra,

    Kusjes Laura

  • 12 November 2008 - 16:44

    Melissa:

    dat verhaal van het ziekenhuis is echt raaaaar XD

    kusje

  • 12 November 2008 - 17:05

    Johan:

    Eey Quint,

    Als ik het zo lees, is de eerste week goed bevallen. Heel veel plezier in Canberra en laat even weten hoe het nachtleven was.

    Gr. Johan

  • 12 November 2008 - 20:08

    Lisa:

    leuk dat je ons up tp date houdt:)!

  • 12 November 2008 - 20:37

    Troyinthereadmode:

    Ey gassie!

    Nou hadden we hier het wegloop advies ook maar! Weet toch zeker dat de rekening van mijn ziekenhuis bezoek afgelopen maandag betaald moet worden!Haha!

    Hoe heet het meisje waarmee je het nachtleven van Canberra in gaat?

    Well have fun!

    ciao

  • 13 November 2008 - 08:03

    Maup:

    voordat je gaat rondrijden, adviseer ik je om de film "de hitcher"te kijken.

    geeft weer een extra dimensie als jullie in de avond een lifter zien staan.

    In ieder geval leuk om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt Quin.

    groetjes maup

  • 13 November 2008 - 15:56

    Erik En Lies.:

    He jongen,wij zijn weer terug uit Valkenburg.Heerlijk geweest.
    Wat maak je nu weer mee!
    Zo heb je toch geen ehbo geleerd,met wc papier!
    Lachen man,maar dat heb ik nooit uit de boeken geleerd.Improviseren is ook een vak.
    Trouwens......zo'n ziekenhuis willen we hier ook wel!
    Eerdaags moeten mensen zich daar ook eerst gaan identificeren vanwege de vele wegrennende backpackers!!!!!!
    Haha,jullie hebben gelijk ook,moet zo'n arts dat maar niet zeggen.
    Spannend en gaaf hoor,zo met vrienden de oostkust afgaan.
    Geniet er met volle teugen van,fijn dat je je al zo thuis voelt daar.
    Heel veel liefs,knuffels en een kus van ons.XXX


  • 13 November 2008 - 17:01

    Mieke:

    Geweldig Quint dat je het zo goed naar je zin hebt! Erg leuk dat je met 2 andere jongens de oostkust gaat doen. Toch een stuk gezelliger dan in je uppie. Het is erg leuk om je verhalen te lezen en zo met je mee te kunnen reizen. kus M.

  • 14 November 2008 - 18:33

    Opa Han Oma Riet:

    Het is een leuk stel jongelui zo te zien. Fijn al de fotos wij krijgen nu een goed beeld . Ik word steeds jaloerser op je Quinten! Is het mogelijk voor jouw om alles te laten opslaan voor later ,dan heb je haast een dag boek. De dagen vliegen voorbij zeker? Ik ken dat van mijn buiten landse omzwervingen.
    Haast geen tijd om te schrijven wel doen wij vinden het prachtig.Goede reis ! en Voorzichtig ONS

  • 15 November 2008 - 07:51

    Elize:

    Heey Quint!

    Wat leuk zeg al die verhalen. Vind het super dat het zo goed gaat en je het zo naar je zin hebt. Maar goed, dat moet je idd allemaal zelf doen!! En ook top dat je al zoveel leuke mensen hebt ontmoet.. Heel veel plezier met dat meisje in Canberra en ik kijk uit naar je volgende gezellige bericht!!

    Veel liefs Elize xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quinten

Op dit moment op zoek naar avontuur in Zuid-Amerika met mijn backpack op mijn rug. Check voor foto's www.instagram.com/qdude Check ook mijn reismaatje op www.instagram.com/fido.ape

Actief sinds 19 Sept. 2008
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 69114

Voorgaande reizen:

08 November 2017 - 01 Maart 2018

Zuid-Amerika

11 Januari 2012 - 17 Juni 2012

Vleugje Azië met NZ en OZ

26 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Rondje oost-europa

04 November 2008 - 23 Maart 2009

Grote droom: Australie

01 Januari 2000 - 02 Januari 2000

.

Landen bezocht: