Kestavond in het Toiletgebouw - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Quinten Smit - WaarBenJij.nu Kestavond in het Toiletgebouw - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Quinten Smit - WaarBenJij.nu

Kestavond in het Toiletgebouw

Door: Quinten

Blijf op de hoogte en volg Quinten

26 December 2008 | Australië, Brisbane

Hey allemaal!! Nou de kerstdagen hebben we ook weer gehad. Wel raar hoor hier in Australie midden in de zomer kerst… wie verzint dat nou. Bij mij was dan ook het kerstgevoel ver te zoeken. Net zoals dat we over een paar dagen het nieuwe jaar in gaan. Normaal heb ik dan zo´n feestdagen gevoel maar dit jaar duidelijk niet.

Dat betekend natuurlijk niet dat ik het niet naar mijn zin heb gehad want de kerstdagen waren hier echt heel cool alleen heel anders dan in Nederland. (En ja tuurlijk heb ik jullie ook gemist!!) 1 groot verschil met Nederland is het weer… bij jullie koud en mischien regen/sneeuw hier warm en regen, teveel regen, oja en onweer.

Ik zal ff bij het begin beginnen om het allemaal een beetje logisch te houden. Zoals jullie waarschijnlijk al door hadden ben ik dus weer bij mijn verre familie in Surfers Paradise weg. Mijn verre oom Emiel heeft mij afgezet bij mijn hostel in Brisbane. Toen ik mijn slaapkamer in het Hostel binnen kwam bleek al snel dat ik mijn kamer deelde met 2 andere Nederlandse gasten. Dat was wel heel relaxt omdat contact maken veel makkelijker is. Ik deelde mijn kamer samen met Frank een jongen van 18 die net klaar is met zijn VWO en Bart een jongen van 23 jaar die net klaar is met studeren. Die middag zijn we meteen naar het stad”strand” van Brisbane gegaan.

Brisbane ligt namelijk net niet aan de kust en dus hebben ze net zoals in Rotterdam een nep strand. Hier staan alleen palmbomen en publieke BBQ’s en de boel wordt hier niet gesloopt.

S´avonds bleek dat er nog veel meer Nederlanders zaten in het hostel en we hebben toen samen met ze alle gezellig gegeten. En na het eten wat drankjes gedronken en uit gegaan. Wat wel weer heel goed voelde na een weekje s´avonds niks doen.

Hier in Australiè heb je wijn die in dozen is verpakt in plaats van fles. Elke backpacker noemt dat `Goon` geen idee waarom maar echt elke backpacker drinkt het. Komt waarschijnlijk omdat het lekker goedkoop is en als je de doos open maakt kan je de zak met wijn in de doos er uit halen en nog gebruiken als kussen ook multifunctioneel!

Verder heb ik in Brisbane Kaz uit Sydney weer ontmoet. Het was de bedoeling dat ik hem al zou tegen komen in Byron Bay en met hem verder zou reizen maar dat liep iets anders dan gepland. Kaz reist namelijk met een andere jongen, Thomas (ken ik ook van Sydney) maar die was door al zijn geld heen. Dus Thomas moest oppeens snel een baan vinden om geld te verdienen. Toen zijn ze maar naar Brisbane gegaan om werk te zoeken. Dat werk is uiteindelijk meloenen plukken in een afgelegen dorpje geworden terwijl Kaz in Brisbane zijn dagen door bracht. Van de verhalen die ik gehoord heb is meloenen plukken eigenlijk gewoon moderne slavenarbeid maar goed je krijgt er voor betaald…

Met Kaz heb ik een dagje sightseeing in Brisbane gedaan wat wel de moeite waard was. Brisbane is een hele mooie schone moderne stad. Ik weet niet hoe het er 5 jaar geleden uit zag maar echt alles is hier nieuw! Er zijn bijna net zoveel hijskranen als kantoorgebouwen in de skyline van Brisbane. Het nadeel hiervan is dat ook sommige stukken van de stad in de stijgers staat of bijvooorbeeld het mooiste plein van Brisbane opgebroken is.

In het Hostel heb ik ook echt enorm veel lol gehad met al mijn nieuwe Nederlandse vrienden. Zo vloog hier ook de shampoo (netzoals op Rhodos) door het hostel heen en zijn er nog veel meer grappen uitgehaald. Ja je moet toch wat doen op de saaie avonden :P Ook hebben we een paar keer gebruik gemaakt van de gratis openlucht bioscoop hier in het park waar ze kerstfilms draaiden.

Voor kerstavond had frank een geweldig idee: Laten we naar Stradbroke Island (30km ten oosten van Brisbane) gaan en daar BBQen en op het strand slapen. Dat vond iedereen wel een strak plan dus inkopen gedaan en de trein/bus/ferry gepakt naar Stradbroke Island. We hadden alleen helaas niet even het weer gecheckt voordat we weg gingen... je voelt het natuurlijk al aankomen. Wij dus vrolijk allemaal opzoek gegaan naar een public BBQ en daar lekker gegeten en kerst gevierd. Het enige nadeel was dat er op die plek geen licht was en het begon al donker te worden. Dus hebben we maar in het donker gekookt en gegeten. Weer eens iets anders dan een standaard kerstavond :P Daarna zijn we naar het strand gegaan waar we nog wilde relaxen en slapen... en toen begon het te regenen en keihard te waaien. Eerst hebben we geprobeerd te schuilen tegen de rotsen op het strand wat eigenlijk wel heel goed lukte. Hier was alleen een ander probleem sandflies en muggen. Na 10 minuten was iedereen genoeg lek geprikt om toch maar in te zien dat dit niet de ideaale oplossing was.

Wij dus weer terug naar de public BBQ plek. Hier stond namelijk een openbaar toiletgebouw. Je weet wel zo eentje die je ookal tijd op campings hebt. Het zag er niet naar uit dat het snel zou ophouden met regenen (en onweren) dus hebben we er maar voor gekozen om onze kerstavond te vieren op het damestoilet... ja het damestoilet. De rede dat we trouwens voor het damestoilet hebben gekozen is dat deze waarschijnlijk schoner was dan het mannentoilet :P

Na 2 uur kaartspelletjes te hebben gespeeld en onzinnige gespreken te hebben gehad kwam de security ons uit het toiletgebouw geschopen omdat ze het toilet gebouw om 22.30 uur moesten afsluiten. Gelukkig waren ze de slechtse niet en werden we doorverwezen naar het volgende toiletgebouw. Na nog ongeveer 2 uur in een ander toiletgebouw te hebben doorgebracht begon het eindelijk te stoppen met regenen en onweren. We zijn toen maar ergers op een grasveldje met uitzicht op zee met ze alle gaan slapen. Dit klinkt misschien als de meeste erge kerstavond ooit maar eigenlijk was het wel heel grappig.

De volgende dag was iedereen natuurlijk heel erg brak en hebben we de ferry/bus/trein weer terug genomen naar het hostel in Brisbane. Onderweg hebben we nog even ontbeten bij de hungry jacks (de australische burgerking) en de rest van de dag geluierd in het hostel.

S'avonds hebben we weer de public BBQ's gebruikt. Dit keer alleen in een parkje vlakbij het hostel. Deze plek was ook een stuk beter omdat deze wel verlicht was. Samen gevat 2 enorm goede kerstdagen!!

Vandaag is het 2e kerstdag. In Australie doen ze alleen niet aan 2e kerstdag maar boxingday. Het heeft helemaal geen reet met boxen te maken maar er wordt een grote cricketwedstrijd altijd gespeeld op deze dag ofzo... rare gasten die Australiers. Vandaag neem ik afscheid van Brisbane en reis ik met Kaz en Thomas verder naar Noosa een plaatjes aan de kust ten noorden van Brisbane. Waarschijnlijk dat we hier oud en nieuw vieren maar dat weten we nog niet helemaal zeker.

Oja ik heb ook voor kerst maar een kado'tje voor mezelf gekocht namelijk een klein internet laptopje. Dus als ik wat vaker op MSN zit weten jullie waardoor het komt en ik kan nu ook webcamen en internetbellen!!

Voor als ik jullie niet meer spreek voor de jaarwisseling, een gelukkig 2009! En heel veel geluk in het nieuwe jaar gewenst! Tot snel weer!

  • 26 December 2008 - 07:52

    Lies En Erik:

    Wow.....wat een gave feestdagen heb jij gehad man!!!
    Die vergeet je van je leven niet meer.
    Vergeleken met jou hebben wij het wat rustiger gehad,wel aan jou gedacht hoor!!!
    Hier gaat het de komende dagen -5 gr worden.
    De mensen hebben de schaatsen al uit het vet gehaald.
    En komen ze langs ons huis schaatsen,ga ik wel langs de kant staan met koek en zopie!!
    Veel plezier in Noosa,wat je ook mag gaan doen daar(altijd weer een verassing).
    En geniet van de temperaturen daar.
    Heeeeel veel plezier met de jaarwisseling en de dag dat je 21 wordt.
    Maak er een onvergetelijke dag van.
    Liefs,knuf en kus van Erik en Mij.

  • 26 December 2008 - 09:43

    Mandy:

    ZO klinkt wel heel gaaf Quint!:D lekker genieten dus daar;)

    zou zeggen, geniet er nog lekker van! en ook alvast een gelukkig 2009;)

    kus Menn

  • 26 December 2008 - 11:49

    Stefan:

    Hey Q,

    Onwijs leuk dat je op die manier Kerst viert daarzo...hier schijnt nu de zon als ik naar buiten kijk! Maar denk dat het bij jou wel een beetje warmer is ;). Ik krijg helemaal zin om te reizen als ik jouw verhalen lees! Enjoy daarzo en we denken aan je!

    Steef

  • 26 December 2008 - 15:22

    TroyinXmas:

    hey quintje!!!

    Ik wil ook kerst vieren daar!!! Lekker anders en zonder de verplichtingen van thuis.

    Super leuk weer om alles te lezen! Wordt eens tijd dat ik naar je foto's ga kijken op het voor mij gevreesde hyves, whaha!!

    Quint geniet en kijk alweer uit naar je volgende reis verhalen, super man!

    ciao

  • 26 December 2008 - 19:42

    Rene En De Mama:

    hey jochie mooie verhalen van zo rond de kerst. Bijna exact hetzelfde als wij de kerst hebben doorgebracht, maar niet heus...
    Wij krijgen wel een serieuze vorstperiode voor de hollandse kiezen, want het gaat echt vriezen en zoals het er nu uitziet ook meerdere dagen, dus het vet even zoeken, zodat we de schaatsen erin kunnen doen en vervolgens er gelijk weer uit kunnen halen.
    Wat hebben we nog meer meegemaakt; Nou je moeder heeft nog een hectoliter koffie geschonken bij de monuta's en ik heb eigenlijk niet zulke schokkende zaken meegemaakt, gelukkig. het gaat eigenlijk wel rustig aan hierzo.
    Gekheid op stokjes, wij zijn klaar voor de roetsch het nieuwe jaar in, want zo heet dat in Oostenrijk, en we hopen dat jij ongelooflijk meer leuke en gave dingen gaat meemaken, wij doen hier ook ons best... Dus tot dan en alvast een heel gelukkig nieuwjaar van ons gewenst.. doei.
    Met een kus van joe mama

  • 29 December 2008 - 11:52

    Oma En Opa Han:

    Je bent een goed verteller, je weet het spannend te brengen, wordt meer en meer jalours op alles wat je mee maakt. Je weet je altijd snel te redden. Wij hebben genoten van de fotos jullie schuilplaatsen zijn best gezellig. Ergleuke herinneringen. BRsB is wel een heel mooie stad he.
    Leuk van die kleine laptop Hoe dat gaat is is een raadsel , Er is toch geen internet aansluiting aan elke boom ? 1 e kerst dag bij Mieke en 2 e kerst dag bij Ester en Nico was gezellig.
    Net gehakt ballen gemaakt volgens het OPA receptmoet er van oma een opsturen . Liefs en door gaan met de leuke berichten ONS

  • 30 December 2008 - 08:19

    Marina Arkeraats:

    Hoi Quinten,

    Fantastisch om, je verhalen te lezen. Eemn knallend 2009 toegewenst van alle coordinatoren !

    groetjes Marina

  • 30 December 2008 - 09:39

    Opa & Oma:

    Hallo Quinten,
    Wat een reis-ervaringen!
    En wat een uitgebreid verslag.Een product van je nieuwe Laptop?
    Ja, Brisbane goede stad met een lekker klimaat.Op naar Cairns zal het wel warm worden.
    Wij hebben weer een echte winter.Maar met deze kerstvacantie dagen en mooi ijs om te schaatsen is het hier in nederland ook niet slecht.
    Ook een heel goed uiteinde en goed begin het komende jaar.En 2 Januari weer feest.Nou veel plezier.Veel groeten ,liefs van ons hier uit Breda.

  • 31 December 2008 - 10:57

    Mieke:

    Ha ventje,
    Nog even en jullie hebben al nieuw jaar. Ga je nog vuurwerk afsteken? Het is hier koud, nu nog -5 gr. en jij maar lekker bruin zijn. Geniet en alvast een hele dikke knuffel en een geweldig nieuwjaar gewenst. xxx Mieke

  • 31 December 2008 - 13:48

    Ni,es,jo,ru:

    Hoi Q!,
    Bizarre kerst, maar vast wel lachen.
    Is wel wat andere dan thuis. Jo en Ru zijn aan het schaatsen en rommelen wat met vuurwerk.
    Voor jou vast een gelukkig nieuwjaar want bij jullie is het al zover. Het is hier 14.45 uur dus wij wachten nog even. Toch zitten we al aan de champagne. We hebben net een bod op ons huis geaccepteerd.
    weer een zorg minder. Geniet maar lekker en een fijne verjaardag morgen( voor ons overmorgen) gr Nico, Ester, Joel en Ruben

  • 01 Januari 2009 - 14:02

    OmO Riet En Opa:

    Dus over enkele ogenblikken 21 jaar Heel erg gaaf gefeliciteerd en een fijne dag Voor nu lekkerslapen en gezond weer op. Vat er maar een gepast wijntje op. Doe voorzichtig Knuf ons

  • 02 Januari 2009 - 15:01

    Gerard Smit:

    Hoi Quinten,
    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en natuurlijk de allerbeste wensen voor 2009!!!!!Gaaf, joh, die reis van je!! We lezen regelmatig even wat je allemaal beleeft en zijn stiekum best een beetje jaloers op je!!Hartstikke leuk om te lezen (en te zien) wat je allemaal meemaakt!!Ook gaaf dat je op zo'n reis zoveel verschillende mensen leert kennen: daar zullen wellicht nog leuke contacten voor de rest va je leven bij zitten! Ik vertelde Rob gisteren nog van de Kerstavond die jullie zo lekker "intiem" op het damestoilet hebben doorgebracht.Die lachte zich natuurlijk rot!!
    Quinten, veel plezier de komende tijd!Geniet er lekker van!! Ik probeer snel weer wat te laten horen!!
    Groetjes ook van Marius, Rob en Hetty!!!

    Gerard

  • 02 Januari 2009 - 22:35

    Margot Koghee:

    Hoi quinten, ik heb net pas je mail gekregen die je had rond gestuur vandaar de late reactie. Super wat je doet en lekker lang 5 maanden veel plezier en ik ga je volgen ben voorlopig nog thuis,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quinten

Op dit moment op zoek naar avontuur in Zuid-Amerika met mijn backpack op mijn rug. Check voor foto's www.instagram.com/qdude Check ook mijn reismaatje op www.instagram.com/fido.ape

Actief sinds 19 Sept. 2008
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 69132

Voorgaande reizen:

08 November 2017 - 01 Maart 2018

Zuid-Amerika

11 Januari 2012 - 17 Juni 2012

Vleugje Azië met NZ en OZ

26 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Rondje oost-europa

04 November 2008 - 23 Maart 2009

Grote droom: Australie

01 Januari 2000 - 02 Januari 2000

.

Landen bezocht: