Eindelijk in Cairns.. Op naar nieuw-zeeland!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Quinten Smit - WaarBenJij.nu Eindelijk in Cairns.. Op naar nieuw-zeeland!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Quinten Smit - WaarBenJij.nu

Eindelijk in Cairns.. Op naar nieuw-zeeland!!

Door: Quinten

Blijf op de hoogte en volg Quinten

28 Januari 2009 | Australië, Cairns

Daar ben ik weer. En ik heb eindelijk mijn Nederlandse simkaart ontvangen!! Whoohoo! Dus ik ben ook weer bereikbaar op mijn oude nederlandse nummer.

Dit keer stuur ik die blogje vanuit het tropische Cairns helemaal in het noord-oosten van Australie. Dit is ook meteen mijn laatste stop op de oostkust van Australie. Want zoals jullie al weten vlieg ik vandaag naar Nieuw-Zeeland.

Aan de ene kant ben ik wel blij dat ik naar Nieuw-Zeeland ga want na 2,5 maanden de oostkust te hebben gevolgd ben ik eigenlijk wel weer toe aan iets nieuws. Heel veel dorpjes en stadjes lijken namelijk toch wel een beetje teveel op elkaar en het begon net allemaal net wat te gewoon te worden :P Aan de ene kant is het ook wel weer jammer want dat betekend dat ik al flink over de helft zit van mijn grote reis en de tijd vliegt hier echt voorbij!

Na mijn zeilavontuur ben ik vanuit Airlie beach met een andere Nederlandse jongen, Klaas naar Townsville vertrokken. Hier ben ik trouwens ook maar even naar de dokter geweest, want dat wondje op mijn been (van dat stuk koraal) begon toch wel erg groot en rood te worden voor zo'n klein sneedje. Maar dat ging toch iets minder makkelijk dan ik eerst dacht. Ik dacht namelijk, ik loop gewoon bij een dokterspraktijk binnen en dan kunnen ze me vast wel even helpen. Maar in plaats daarvan moest ik een afspraak maken voor s'avonds want ze waren nu te druk en ik moest me ook meteen inschrijven voor het australische ziekenfonds anders moest ik de dokter zelf betalen. Naja vooruit dan schrijf ik me wel in... scheelt toch weer $50,-

S'avonds ben ik dan weer terug gegaan naar de dokter en na 2 uur wachten in de wachtkamer werd ik eindelijk geholpen. Na 3 minuten kon ik weer gaan met een receptje voor wat antibiotica. Het was alleen ondertussen 20:30uur en de enige apotheek die nog open was zat natuurlijk aan de andere kant van de stad, zal je altijd zien :p Met Klaas heb ik de bus gepakt en na een half uur rijden kon ik eindelijk mijn medicijnen ophalen. Ja het duurt ff maar dan heb je ook wat... les voor de volgende keer: wondjes meteen ontsmetten :D

In Townsville zelf was verder niet echt veel te beleven dus hebben Klaas en ik de volgende dag de ferry gepakt naar magnetic eiland. Ik had van andere backpackers gehoord dat dit een enorm leuk eiland is en dat er enorm goede strandfeesten worden gehouden. Op het eiland verbleven we in een soort bungalowparkje waar je je bungalow met andere backpackers deelt.

Het bungalowppark verhuurde ook jeeps en het leek ons wel een leuk plan om zo het eiland te verkennen.Zo gezegd zo gedaan en die middag hebben we het hele eiland rond gecrost. Dat was wel gaaf. Want op dit eiland hadden ze net zoals op fraser eiland ook wat blubberweggetjes waar we door heen zijn gereden. Dit ging goed tot we de volgende dag nog maar een uur de tijd hadden om de auto terug te brengen... Wat gebeurde er, een 1 of andere idioot had een stuk ijzerdraad op de weg laten slingeren en daar was ik per ongeluk overheen gereden. Eerst merkte we niks maar toen begon de auto een sissend geluid te maken, dat was een lekke band. Gelukkig hadden we de band zo verwisseld maar de grote schrik kan pas toen we de auto terug brachten. In het huurcontract stond namelijk dat wij ook aansprakelijk waren voor lekke banden... shitzooi! En volgens de lokale garage kost een nieuwe band $233,- (omgerekend ongeveer €125,-) Hier schrokken we enorm van want dat is veel geld! Zeker voor een backpacker. Gelukkig was de eigenares wel relaxt en zij zei: rij andes ff langs de garage en misschien kunnen ze de lekke band wel maken. Gelukkig konden ze dit inderdaad en nu koste het ons maar €25,- Scheelt toch weer meer dan $200!!

Na dit avontuur ook weer te hebben overleeft hebben we nog 2 dagen gerelaxt op magnetic eiland. En we zelfs zijn naar een lokale kikkerrace in een klein dorpje geweest. Die Australiers wedden namelijk echt om de raarste dingen en dit keer ging het erom welke kikker het snelste uit een cirkel van 10 meter sprong. Zie je het alvoor je: Het hele dorp heeft zich verzameld op het dorpsplein om een paar kikkers aan te moedigen :P ach je moet toch wat als je op een eiland woont.

Na magnetic eiland ben ik alleen vertrokken met de nachtbus richting Cairns. Klaas zag de nachtbus niet zo zitten en we zouden toch wel weer met elkaar afspreken in Cairns. Om 01.20uur ben ik aangekomen in Cairns en ben ik ook veilig aangekomen in mijn hostel.
Ondertussen ben ik nu alweer 5 dagen in Cairns. Op 1 van deze dagen ben ik mee gegaan met een boot naar het great barrier reef (het grootste koraal rif ter wereld) Dit was echt weer heel relaxt. Beetje op het dek liggen, bruin worden en van het uitzicht genieten. S'middags ben ik samen met een andere duiker het water in gegaan om 2 duiken te maken. Wat was dat geweldig! Natuurlijk was er enorm veel koraal en allerlei tropische vissen maar ik heb ook haaien, schildpadden en enorme roggen gezien. Dit was zeker 1 van de beste duiken tot nu toe!

De andere dagen in Cairns ben ik door gekomen door te relaxen aan het nep-strand (Het echte strand is namelijk 1 grote moeras/blubber achtige bende en er schijnen ook krokodillen te leven, dus niet echt een aanrader om op het echte strand te gaan liggen in Cairns) en veel stappen met Klaas en wat andere mensen hier die ik ken vanuit het hostel.

Nou dat was het eigenlijk allemaal wel weer voor deze keer. Ik moet trouwens toch stoppen anders mis ik mijn shuttle-bus naar het vliegveld.Ik hou jullie op de hoogte van mijn avonturen in Nieuw-Zeeland! Tot snel!!

  • 27 Januari 2009 - 23:07

    Margot Koghee:

    Hoi Quinten, joh wat ben ik jaloers op jou,zit hier midden in de nacht kan weer niet slapen maar wat geniet ik van jou reis. Was zelf nog niet die richting op geweest alleen Azie en Afrika maar ik moet zeggen dit trekt toch ook wel als ik al jou verhalen lees en je foto's zie. Goede reis en ik hoor je wel weer als je in Nieuw Zeeland op avontuur bent.

  • 28 Januari 2009 - 07:42

    Naaldwijk:

    Een hele goede vlucht.
    En heel veel mooie ervaringen in NZ.
    Zoals ik al zei,er is daar een prachtig sealife centre.
    Was gisteren op de tv.
    Het lijkt ons de moeite waard om naar toe te gaan.
    Het is het grootste centre van de wereld.Je loopt door tunnels onder het water en alle zeedieren zwemmen langs en over je heen.
    Ze maakten een treinreis van het Noorden naar Zuiden.Echt een prachtig land.
    Geniet ervan jongen,het is zo voorbij!
    Het weer is daar wel minder warm als dat je tot nu toe gewend bent.
    Maar je bent al bruin genoeg!!!!!
    Hiet vriest het weer licht,het houd maar niet op!
    Tot horens en veel liefs van ons uit Naaldwijk.XXX

  • 28 Januari 2009 - 14:13

    Saskia:

    Grappig, ik zie het ook allemaal voor me! hahaha die kikkerrace enzo...leuk hoor dat je dit allemaal meemaakt!

    Heel veel plezier en geniet ervan!
    xxx

  • 29 Januari 2009 - 13:18

    Opa En Oma Breda:

    Ha die Quinten!Nou geweldig hoor wat je nu weer hebt meegemaakt.Op dat Great Barriere-rif deze fantastische natuur te mogen aanschouwen is een ervaring waar je nu met groot plezier vaak aan kunt terugdenken.Die ervaring met een dokter ook weer een les inderdaad.En wil hierbij ook nog even refereren aan je verrassend telefoongesprek met ons.Het leek wel alsof je hier om de hoek stond zo duidelijk kwam je over.Een hele goede vlucht naar New Sealand.En zien we weer uit naar je belevenissen daar.Hou je haaks,vele groeten van ons.

  • 30 Januari 2009 - 02:01

    Maaike:

    Quinten!!!

    Ben je nu al op het zuidereiland!? Ik woon nu in Queenstown!! Dus kom ff langs! gaan we biertje drinken haha! Dat zou wel super vet zijn! mijn nummer in new zealand is: 0064-211525601! Dus laten we ff wat gaan afspreken!
    kusss

  • 04 Februari 2009 - 15:30

    Erik En Lies:

    Succes met je sprong!!!
    Wij durven dat niet,knap hoor.
    Laat even weten hoe je het ervaren hebt.
    Greetzzzz Erik en Lies.

  • 04 Februari 2009 - 18:08

    HOI HIER OMA EN OPA:

    zIJN EEN PAAR DAGEN ERG DRUK GEWEEST . bEN WAT AAN T SCHRIJVEN EN HET MOEST KLAAR,dENK DAT DE TEMP IN n.z WEL WAT KOELER ZAL ZIJN . hIER OOK KOUD EN NAT. Merk dat jij je overal mee kunt redden. Blijf voorzichtig . Knuf van ons(Smitjes)

  • 05 Februari 2009 - 22:48

    Vincent Feldkamp:

    Toch vind ik het heel erg knap wat je doet. Kan hier alleen maar respect voor opbrengen. Gozer hou je taai, kijk uit. En geniet zeker van de tijd daar. VEEL PLEZIER!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quinten

Op dit moment op zoek naar avontuur in Zuid-Amerika met mijn backpack op mijn rug. Check voor foto's www.instagram.com/qdude Check ook mijn reismaatje op www.instagram.com/fido.ape

Actief sinds 19 Sept. 2008
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 69044

Voorgaande reizen:

08 November 2017 - 01 Maart 2018

Zuid-Amerika

11 Januari 2012 - 17 Juni 2012

Vleugje Azië met NZ en OZ

26 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Rondje oost-europa

04 November 2008 - 23 Maart 2009

Grote droom: Australie

01 Januari 2000 - 02 Januari 2000

.

Landen bezocht: