Daar gaat ie weer! :D - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Quinten Smit - WaarBenJij.nu Daar gaat ie weer! :D - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Quinten Smit - WaarBenJij.nu

Daar gaat ie weer! :D

Door: Quinten

Blijf op de hoogte en volg Quinten

20 December 2011 | Nederland, Zoetermeer

Hoi allemaal!!!!!!!!!!

Het is ongeveer 1,5 jaar geleden dat ik voor het laatst een stukje op dit reisblog heb geschreven.

Misschien ben je op mijn reisblog gekomen omdat je een automatisch een mailtje hebt gekregen in je mailbox. Mocht je niet meer zitten te wachten op mijn reisavonturen. Sorry voor de spam en via het mailtje kan je je afmelden ;)

De meeste van jullie zijn denk ik al op de hoogte van wat de plannen zijn maar het kan geen kwaad om het hier nog een keer neer te zetten. Het is ten slotte toch een reisblog...

Sinds ik in 2008/2009, 5 maanden in Australië heb gezeten ben ik besmet met het backpack-virus en wil ik nog veel meer van deze wereld zien. Door vele verhalen van andere reizigers in Australië die in Azië zijn geweest ben ik enorm nieuwsgierig geworden naar Azië. Daarom ga ik samen met mijn vriendin, Judth samen door dit werelddeel reizen van 11 januari 2012 tot 23 juni 2012.

Dat we wat meer moesten voorbereiden wist ik, maar toch is het een stuk lastiger dan Australië. Dit komt vooral omdat ik deze keer mijn eigen huis moest opzeggen en ik het op dit moment nog leeg moet halen voordat ik op reis ga. Dat wordt dus nog best druk na de feestdagen!

Gelukkig zijn de meest belangrijke dingen al wel geregeld zoals:
-vliegtickets
-reisverzekering
-vactinaties
-malariapillen
-visum (krijg je bij de meeste landen aan de grens)

Maar waar ga ik dan heen? Nou we vliegen op 11 januari 2012 om 17.45 uur vanaf Schiphol naar Parijs. Vanaf Parijs vertrekken we voor 24.00 uur naar Singapore. In Singapore (een mini staatje onder Maleisië) zullen we een paar dagen door brengen. Vervolgens zullen we door reizen naar het noorden om Maleisië en Thailand te bezoeken. Na Thailand staan Cambodja, Vietnam en Laos op de agenda. Vervolgens gaan we als we een visa hebben kunnen bemachtingen door naar het Westen van China om naar Tibet te reizen en de grens over te steken naar Nepal om vanaf daar weer terug te vliegen.

Om het hele bovenstaande praatje wat makkelijker te maken heb ik een kaartje bijgevoegd ;)

Wat we allemaal in die landen gaan bezoeken? Om eerlijk te zijn weten wij het ook niet precies. We hebben wel een soort van route in onze gedachte maar of we ons er aan houden is een tweede...

Voor mij is juist de charme van het backpacken om op de dag zelf (of 1 dag ervoor) te beslissen waar je heen gaat en je onderweg te laten informeren door bewoners en andere reizigers. Deze methode werkte voor mij namelijk uitstekend in Australië. En de reisgids Lonely Planet helpt natuurlijk ook een handje.

In ieder geval staan de volgende dingen op het lijstje om te bezoeken:
-de jungle
-de bounty-stranden
-de full moon party's in Thailand en Maleisië
-de chaotische steden
-de rijstvelden
-de vele tempels
-het Himalayagebergte

Maar voor het zover is moet ik dus eerst nog een paar dagen werken, mijn huis leeg halen, de feestdagen vieren met familie en vrienden en nog 101 andere dingen regelen.

Een paar dagen voor vertrek zal ik hierwel laten merken hoe zenuwachtig ik ben en of we nog wel willen gaan :P

Tot die tijd, de groeten/kusjes/knuffel/highfive/box/ of wat dan ook naar keuze,

Quinten

  • 20 December 2011 - 07:06

    Lies Smit:

    Pfffff..wat een plannen zeg,jullie gaan een hele mooi,culturele,spannende en leerzame reis maken.
    En dat je last van zenuwen hebt is heel normaal,het is een hele onderneming.
    Maar ik ben overtuigt dat het een reis wordt die jullie nooit meer gaan vergeten en dat het helemaal goed gaat komen.
    We zijn nu al benieuwd naar de foto's en reisverslagen die je ons gaat sturen.
    Tot maandag.x

  • 20 December 2011 - 08:17

    Lisa Van O:

    NU al leuk om de voorpret mee te mogen volgen! :)
    xx Lisa

  • 20 December 2011 - 08:19

    Pim:

    He Quinten,
    Mekaar tijd niet gehoord of gezien, leuke inleiding op je blog en nog leukere vooruitzichten.
    Mocht ik je voor die tijd niet zien en die kans is redelijk aanwezig een hele fijne reis met je vriendin en ik zal je op je blog volgen.
    Groetjes Pim

    Ps: mocht je piloot dronken verward zijn en in belgie landen kan je hier ieder geval couchsurfen.

  • 20 December 2011 - 11:55

    Erik Smit:

    Hé zoon, geweldig begin van weer een spannende periode in je leven!!
    Ik wens je samen met Juut, een ongelooflijk mooie, fijne en vooral veilige reis! Geeft me een goed gevoel dat jullie samen gaan!! Ongelooflijk veel succes. Je vader! XX

  • 21 December 2011 - 11:44

    Van Willigenburg :

    Je grootouders wensen je alvast een goede reis.Maar we zien elkaar toch nog voordat je weggaat?
    Liefs en groeten van ons

  • 21 December 2011 - 11:44

    Van Willigenburg :

    Je grootouders wensen je alvast een goede reis.Maar we zien elkaar toch nog voordat je weggaat?
    Liefs en groeten van ons

  • 21 December 2011 - 13:33

    Jellie En Leo Stolk:

    Heel veel plezier en goede reis gewenst, succes met de voorbereidingen en geniet van de feestdagen.....jellie en leo

  • 21 December 2011 - 16:24

    Mike Wolve:

    Hello Mate!!!!

    Toen ik dit verhaal las werd ik stinkend jaloers!! man man man!! Wat top voor jou en je meissie dat jullie voor 6 maanden Azie gaan verkennen!! Ik kan alleen maar zeggen: Geniet van elke seconde en maak zoveel foto's en filmpjes als je kan!! Hopelijk spreek ik je nog even voor je vertrek en anders tot over 7 maanden op b63!!!

    Enjoy the goodlife!!!

    Greetz
    Mikey

  • 22 December 2011 - 16:25

    Sijmen:

    Hee Gast..

    Lachen dat je weer weg gaat! Veel plezier!!!

    Oiii

  • 01 Januari 2012 - 12:01

    Lies Smit:

    2012!!!!!!
    Het jaar waarin jij weer een uitdaging aangaat!
    Ik wens je veel voorspoed en geluk met je reis..je nieuwe job in het Westland en je zoektocht naar een eigen huis.
    Genoeg te doen dus!
    Liefs van ons.x

  • 01 Januari 2012 - 19:11

    Oppa En Oma Smit:

    Natuurlijk eerst een gezond en gelukkig nieuwjaar samen met al de mensen om je heen. Het wordt vast een geweldige reis ik zou zo met je mee gaan . morgen je verjaardag hebben het plan om even aan te wippen. het is voor jouw alweer oude jaar. nu wensen we je goede reis en gezond weerom. O en O

  • 25 Januari 2012 - 19:13

    Oma En Ik :

    T/M foto 86 gezien erg leuk. Hebben jullie het warter balet ook op de foto ? de regen in de boes was letterlijk niet te filmen denk ik. De trip met de trein zal ook geweldig zijn
    veel vreemd volk en zo. Praten met demensen onderweg is altijd bijzonder . Veel plezier tot kijk .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quinten

Op dit moment op zoek naar avontuur in Zuid-Amerika met mijn backpack op mijn rug. Check voor foto's www.instagram.com/qdude Check ook mijn reismaatje op www.instagram.com/fido.ape

Actief sinds 19 Sept. 2008
Verslag gelezen: 495
Totaal aantal bezoekers 69122

Voorgaande reizen:

08 November 2017 - 01 Maart 2018

Zuid-Amerika

11 Januari 2012 - 17 Juni 2012

Vleugje Azië met NZ en OZ

26 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Rondje oost-europa

04 November 2008 - 23 Maart 2009

Grote droom: Australie

01 Januari 2000 - 02 Januari 2000

.

Landen bezocht: