Het roer om! - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Quinten Smit - WaarBenJij.nu Het roer om! - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Quinten Smit - WaarBenJij.nu

Het roer om!

Door: Quinten

Blijf op de hoogte en volg Quinten

23 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Invercargill

Hey allemaal,

Hier weer een berichtje vanaf de andere kant van de wereld. Dit keer met gelukkig alleen maar goed nieuws! Na het ziekenhuis in Phuket hebben Juut en ik allebei besloten dat we genoeg hebben gezien en meegemaakt in Azië.

Vooral het ziekenhuisbezoek was de druppel die de emmer bij ons deed overlopen. Als dit namelijk later tijdens onze reis was gebeurt, bijvoorbeeld Cambodja, Vietnam of Laos had het waarschijnlijk een stuk minder goed afgelopen. Maar los van het ziekenhuis zijn de mensen echt enorm asociaal (duwen, voordringen, boeren enz.) en is echt alles hier vies van eettentje, toiletten tot aan onze bedden. Om eerlijk te zijn hebben we stiekem zelfs een hekel gekregen aan Chinezen die kennelijk overal in Azië wonen.

Door dit alles hebben wij samen dus besloten om weg te gaan uit Azië en door te vliegen naar Nieuw-Zeeland!! Op dit moment zitten we dus in Nieuw-Zeeland om precies te zijn in het zuidelijkste puntje Incarvegill. (Dit is de dichtstbijzijnde stad bij de Zuidpool)

Juut en ik hebben op dit moment een autootje gehuurd voor 1,5 maand en hierin gaan we lekker roadtrippen door heel Nieuw-Zeeland. We hebben namelijk ook een tentje gekocht en kamperen werkelijk waar echt op de mooiste plekken.

Helaas is het weer hier wel een stuk minder warm en tropisch. Afgelopen nacht regende het zelfs zo hard dat ons tentje het niet meer trok en we maar een droger onderkomen in de auto hebben gezocht voor de rest van de nacht. Vandaag hebben we dus maar een betere en ook iets duurdere tent gekocht. Ons eerste tentje heeft ons namelijk maar €11 gekost in een 2e handswinkel.

Kortom goed nieuws allemaal en we krijgen de kans (ik zelfs de 2e) om dit prachtige land te verkennen. Want Nieuw-Zeeland is werkelijk waar echt prachtig. Elke dag veranderd het landschap maar er is altijd wel een prachtige berg of enorm blauwe rivier te zien.

Helaas hebben we niet echt veel internet verbinding door onze manier van reizen dus de foto's houden jullie te goed en het reisverslag moet ik hier even bij laten omdat onze minuten bijna op zijn.

Na Nieuw-Zeeland vliegen we door naar Australië om daar het eiland Tasmanië te zien en de andere stukken van Australië te bezoeken die ik in 2008/2009 moest overslaan door tijd tekort.

Iedereen ook enorm bedankt voor de steun van de afgelopen tijd toen Judith in het ziekenhuis lag. Juut en ik hebben daar enorm veel aan gehad.

Dikke kussen/knuffels/groetjes uit Nieuw-Zeeland van ons.

• 23 Februari 2012 - 05:03

Lies:

Fijn om te lezen dat jullie daar veilig zijn aangekomen.
    Pas goed op elkaar en geniet ervan samen.
    Skypen wordt nu wel lastig met 12 uur tijdsverschil,vond dat wel heel erg gaaf trouwens.
    Veel liefs voor beiden en tot horens.
    Xxx

• 23 Februari 2012 - 07:28

Leo Stolk:

Wat een verhaal weer.
    Nog veel reisplezier voor de rest van de reis.

• 23 Februari 2012 - 08:39

Gerben:

Het beste plan is.. geen plan ;)

Maar dat die ziellozen geen ziel bleken te hebben lag natuurlijk wel een beetje voor de hand :P

• 23 Februari 2012 - 09:00

Floris:

Woow vet, dat is toch ook wel het mooie aan zo'n reis het feit dat je dit gewoon kan doen. Heel veel plezier op jullie nieuwe avonturen en bestemmingen!

• 23 Februari 2012 - 10:09

Marco:

Supergaaf. En goed om te lezen dat alles weer goed gaat.

Aan creativiteit ontbreekt het jullie ook niet echt.....

Heel veel plezier en tot de rendez vous op 63

• 23 Februari 2012 - 11:46

Stephan :

Beter plan inderdaad ..om naar nzl te gaan... Geniet!

• 23 Februari 2012 - 15:46

Oma : Verstandig !:

Hoi lieve kinders Wat een veranderingen. Maar fijn dat jullie nu toch doorgaan en genieten in een heel ander deel van de wereld, Hier is het druilerig 10 graden. In Australie zal het vast warmer zijn. Dus tuf maar lekker rond. Juut blijf drinken en rust ook maar uit. hier alles goed mijn nieuwe heup doet het goed Liefs ons

• 23 Februari 2012 - 16:27

Erik :

Een heel verstandig besluit jongens!
    Ik wens jullie een ongelooflijk fijne, veilige en gezonde reis! Geniet ervan! Hoe is het trouwens met Fido? Xxxxx

• 24 Februari 2012 - 12:47

Mandy D:

geniet ervan!!!!!

• 24 Februari 2012 - 13:34

Mieke:

Goed plan, Australie is groot genoeg om nieuwe dingen te zien. Geniet ervan. Kus Mieke

• 24 Februari 2012 - 14:14

Opa En Corinne:

Zijn blij met jullie omzetting van de reis.En blij dat jullie weg zijn uit dergelijke landen.Goed te horen dat het gelijkertijd goed met jullie gaat en geniet van een fijne wereld daar.
    Houen zo!Alle goeds en groeten van ons!

• 24 Februari 2012 - 16:25

Mathea:

Hey Q'tje en Juut,

Ik ben blij om te lezen dat het weer goed gaat met Juut. Ook respect voor jou dat je het allemaal zo goed hebt opgepakt en geregeld!
    Ik begrijp goed dat jullie de keuze hebben gemaakt om naar N-Zeeland en Australie te gaan.
    Heel veel plezier en geniet samen van alle mooie dingen!!
    Liefs xx

• 24 Februari 2012 - 21:18

Jens Bosman:

Ben je toch sneller terug Down Under dan gedacht. Dapper in ieder geval dat jullie de stap hebben genomen!

• 24 Februari 2012 - 22:04

Ria:

heel toevallig kom ik na Jens mijn schoonzoon ha ha.Quinten geweldige reisverhalen op de het ziekenhuis verhaal na .Gelukkig heeft Juut jou bij zich want jij bent iemand die zich 100 % inzet voor een ander en dat maakt jou zo`n bijzonder mens.Nu weer lekker genieten van jullie reis!!

• 26 Februari 2012 - 06:52

Lies:

Leuk,mijn neef is nu ook aan het rondreizen door NZ.
    Hij was helemaal lyrisch van de skydive die hij gemaakt heeft,ik volg hem ook op waarbenjij.nu.
    Have fun!xx

• 01 Maart 2012 - 12:46

Lydia Appeldoorn:

Hoi vakantiegangers, ik ben een zus van Lies, en heb ook 3 maal NZ bezocht. In Kawerau hebben wij familie wonen, het is inderdaad een prachtig land. Op het noordereiland is het wel warmer hoor, en als je kan bezoek dan Wai-Taupo.
    groetjes vanuit holland

• 02 Maart 2012 - 15:04

Miranda Jansen-zwier:

hoi hoi,
    wat fijn dat het allemaal beter gaat!
    Ik hoorde van je opa en oma dat we jullie kunnen volgen dua vandaar.
    Erg leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken!
    Groetjes en vell liefs van je nicht Miranda,Richard en kids xxx

• 06 Maart 2012 - 20:57

John En Truus:

Had het ziekenhuis verhaal van je moeder gehoord.Wat een rot ervaring hebben jullie gehad.Lees nu dat het gelukkig weer oke is,en dat jullie de shit achter jullie gelaten hebben. Wij wensen jullie verder een hele fijne reis toe (misschien nog een koelkast magneetje?) Liefs en groetjes.