Roadtripping in Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Quinten Smit - WaarBenJij.nu Roadtripping in Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Quinten Smit - WaarBenJij.nu

Roadtripping in Nieuw-Zeeland

Door: Quinten

Blijf op de hoogte en volg Quinten

10 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Taupo

Heyhey allemaal!!

Netzoals vorige keer even een kort berichtje en dit keer nog steeds vanuit Nieuw Zeeland. Om precies te zijn vanaf het Noorder-eiland dit keer.

We hebben nog 16 dagen tot we op 30 maart doorvliegen naar Australie. Wat daar al onze plannen zijn horen jullie later, we gaan de eerste 2 weken naar Tasmanie dus ik weet niet of ik daar nog wat kan bloggen.

Hier zijn de meeste dagen voornamelijk 'hetzelfde'(lees: voor jullie niet boeiend om allemaal te horen).Kort gezegd: We maken veel kilometers, zo'n 265 km per dag. We zien verschrikkelijk mooie dingen, al vind ik zelf dat die niet heel erg goed tot uiting komen op de foto's (ze zijn zojuist geplaatst op www.photobucket.com/jqopreis ).

Naast mooie meren, die op dit eiland wel minder helder zijn dan op het zuidereiland, zien we veel schaapies, ook vrachtwagens die ze mee op reis nemen helaas, en veel verschillende soorten natuur. Zo rijden we soms een half uur door een dicht begroeid bos en rijden ineens door een groen landschap. BIZAR maar geweldig.

Het begon op het noordereiland iets minder, qua weer in dit geval, de ferry was gecanceled, dus waren we verplicht om in een hostel te slapen, ons tentje zou de storm niet overleefd hebben. Daarna konden we gelukkig wel doorkarren en we zijn nu in Taupo, waar we straks weer uitrijden richting Gisborne.

Wat ons opvalt is dat de prijs van het vlees, ondanks dat het allemaal uit eigen land komt, erg duur is. Gelukkig smaakt het er niet minder om en maken we elke dag een lekker maaltje voor onszelf!

Met de gezondheid van Judith gaat het allemaal weer goed. Dus het kan niet beter! Helaas moet ik het hierbij even laten omdat we nog behoorlijk wat km's te gaan hebben vandaag en onze internet minuten ook weer bijna op zijn.

(voor de oplettende lezer: vandaar het knip en plak werk vanaf de blog van Judith :P)

Groetjes/knuffs/kussen,
Quinten

• 10 Maart 2012 - 07:37

Erik:

Zo te horen is het zeker een bezoek waard! Ik zal proberen of ik Lies zo gek krijg????? Prachtige foto's! (Lies zou zeggen:"Ik heb de foto's gezien,dus nu hoef ik er niet meer naartoe want ik heb het nu gezien!") Nou luitjes, hardstikke fijn om weer iets van jullie gehoord te hebben. Een hele fijne reis verder, de tijd gaat snel dus geniet ervan! Pas goed op elkaar. Heel veel liefs. Love you beiden!! XXXXX Erik XX

• 10 Maart 2012 - 10:09

Mike Wolve:

Heeeej Quin en Juut!

Wat een bizarre verhalen! Echter dubbel jaloers aangezien jullie je reis hebben opgegooid naar Nieuw Zeeland en Australie :P Ben zelf 10 dagen op Tasmanie geweest en is een super mooi eiland wat erg makkelijk te bereizen is!! Jammer genoeg toen niet toegekomen aan de West kust dus hopelijk hoor ik van jullie hoe dat is!!

Enjoy!!
    Gr Mike

• 10 Maart 2012 - 10:41

Mieke:

Ha Q en J,
    Ik zou best een poosje mee willen reizen. Lekker gaan en staan waar je wil. Heel goed dat jullie dat doen.
    Geniet samen en pas goed op elkaar.
    Kus Mieke xxx

• 10 Maart 2012 - 11:03

Sabrina:

Lieverds!

Ondanks dat we niet kunnen knuffelen in Azie, toch supergaaf dat jullie deze keuze hebben gemaakt!
    Ben benieuwd naar het volgende verslag en superveel plezier!

Dikke kusjes uit het land met spugende Aziaten;)

• 10 Maart 2012 - 18:21

Lies:

Thanks voor jullie emailtje!
    Fijn dat jullie het zo gezellig hebben en de foto,s zijn prachtig!
    Liefs en kus voor allebei.xxx

• 12 Maart 2012 - 10:02

Lisa:

hey guys!!

Het klinkt allemaal erg mooi! ik ben blij voor jullie dat het nu zo fijn loopt en dat judith weer op de been is! geniet nog lekker van al het moois dat jullie nog gaan tegenkomen! Ik mis jullie hier wel hoor;)

Dikke kusss lisa (soldaat)

• 12 Maart 2012 - 19:31

Oma En Opa:

Hoi J en Q , Fijn dat alles goed gaat heb een mail naar mijn nicht gestuurd en wat voorgebakken je moet het zelf maar verder regelen via de PC. Haar adres is evandeurse@three.com.au
    Anneke en Emiel zullen het vast leuk vinden. Geniet van jullie vrijheid veel liefs en blijf lekker gezond

• 13 Maart 2012 - 18:17

Opa:

Heb al een bericht gehad van mijn nicht jullie zijn welkom, WEL VOOR 15 JULI daar na zijn ze in NL. Maak snel contact deze mensen gaan vaak even weg. KNUF VOOR BEIDEN.

• 13 Maart 2012 - 19:44

John En Truus:

Eindelijk het hele reisverslag gelezen Go, wat hebben jullie in je pietzak gezeten, maar gelukkig is alles weer goed gekomen. Wij wensen jullie nog een hele fijne, geweldige reis toe(misschien kon je nog een koelkastmagneetje tegen) hele dikke knuffels voor jullie beide, en let goed op elkaar, maar dat zit wel snor. XXXXXXXXXXX John en Truus

• 14 Maart 2012 - 11:11

Pa En Lies:

Hey Q en J
    Vandaag hebben we jullie ansichtkaart binnen gekregen.
    Precies 17 dagen nadat hij gepost is!!
    Lief verhaal,die gaat in de bewaardoos.
    xxx ons

• 19 Maart 2012 - 12:01

Oma:

Bedankt voor jullie kaart.
    Hij staat naast mij DE MITRE PEAK.
    Mooi land.
    Met mij gaat het goed vooruit ,gebruik minder pijnstillers al is het staan ,op 1 been, een probleem,
    Geniet van jullie trips Liefs Oma

• 01 April 2012 - 15:07

De Moeders:

Hoi lieve kinders
    Wat heerlijk om jullie verslag en foto's keer op keer te kunnen lezen en te bekijken. Met dank voor het Nieuw Zeelandse appeltje, helemaal lief!! Wij hebben weer genoten en zijn zo blij voor jullie dat alles goed en voorspoedig gaat. Wij maken er vandaag een extra leuke dag van en raken niet uitgepraat over jullie ( dus in geval v tuitende oren; dan zijn wij de boosdoeners....) Ook het weer is opeens prachtig zomers dus even lekker weg. Heel veel liefs met kus voor jullie van ons. Mama Coby en Mama Constanze