Op naar Australie - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Quinten Smit - WaarBenJij.nu Op naar Australie - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Quinten Smit - WaarBenJij.nu

Op naar Australie

Door: Quinten

Blijf op de hoogte en volg Quinten

30 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi allemaal!!

Daar gaat ie weer met dit keer een helemaal zelf getikt en iets langer verslag :) Want we hebben weer een mijlpaal in onze reis bereikt!

Op dit moment zitten Judith en ik namelijk in ons hostel in Auckland te wachten tot we richting het vliegveld kunnen voor onze vlucht naar Australie. Dat betekend dus dat we klaar zijn met onze enorm trip door Nieuw-Zeeland.

Helaas zat het weer niet altijd mee (regen en koude nachten) maar we hebben ons super vermaakt met onze tent en kleine huurauto.

Zoals jullie al wisten hebben we op prachtige plekken wild gecampeerd op het zuider-eiland en ook op een deel van het noorder-eiland. Helaas is het noorder-eiland een stuk stedelijker dan het zuider-eiland waardoor we soms wel op een camping moesten staan. (Vooral de laatste dagen) Niet dat, dat heel erg is want een uitgebreide keuken en een warme douche is wel lekker als je 1 gaspitje en een koude rivier bent gewend.

Vanaf ons laatste reisverslag vanuit Taupo zijn we kriskras richting het noorden gereden. Gelukkig hebben we grotendeels mooie dagen gehad waardoor we lekker hebben kunnen luieren op het strand af en toe. (Ons kleurtje van de Azie foto's zijn dus een stukje terug ;)) Maar we hebben ook 3 dagen heftige regen gehad waardoor we een kamer moesten huren in plaats van camperen.

De regen was op dat moment zo erg dat veel wegen in de streek waar we waren helemaal blank stonden en niet verder konden. Hierdoor hebben we deze 3 dagen door moeten brengen in een stadje met de naam Whangarei. In dit stadje hadden ze trouwens ook een waterval. Op normale dagen is dit een mooie rustieke waterval waar je leuk onder kan picknicken enzo maar die dag niet. De waterval was namelijk 5x zo groot geworden en veel inwoners kwamen netzoals ons kijken naar het enorme watergeweld. Best eng hoeveel kracht water kan hebben!

Maar wat moet je verder op zulke dagen met zo verschrikkelijk veel regen? Nou we hebben een workshop bonecarfing gedaan. Dit is uit een stuk bot van een dier een Maorie hanger maken voor aan een ketting.

Dit klinkt misschien vrij stoffig of als dierenmishandeling maar dat valt best mee. Het bot wat wordt gebruikt komt namelijk van een afgezaagd gewei van een hert uit een hertenfokkerij en het is bizar hoe snel je iets mooi van dat spul kan maken. Helaas kunnen we jullie het resultaat niet laten zien want we hebben geen foto's gemaakt en onze hangers zitten al in een postpakketje richting Nederland. (Stom!) Maar voor de geinterresseerden je kan het resultaat zien als ik terug ben ;)

Na deze 3 verschrikkelijke regendagen zijn we naar Kaap Reiniga gereden. Het noordelijkste puntje van Nieuw-Zeeland waar de Tasman zee samen komt met de Pacific Ocean. Dat was wel een machtig gezicht omdat de golven van de oceaan en de zee recht tegen elkaar aanslaan.

Na dit noordelijkste punt werd het weer alleen maar beter en ondertussen hebben we hier nu ruim een week zon gehad. Hier hebben we natuurlijk goed gebruik van gemaakt en meerdere dagen heerlijk op diverse stranden gelegen en gezwommen in de Tasman Zee en de Pacific ocean.

Vervolgens zijn we doorgereden naar Auckland omdat we onze huurauto na 1,5 maand weer moesten inleveren. Best gek hoe je aan een eerst vreemde auto (waarbij het stuur aan de verkeerde kant zit)gehecht kan raken.

In Auckland zelf hebben we nu 3 nachten geslapen en lekker als echte toeristen rondgelopen.

Gisteren hebben we ook nog een gokje gewaagd in het casino. Eerst $80 verlies maar uiteindelijk zijn we met 4 hele dollars wints thuis gekomen! Lekker goedkoop avondje toch? :)

Zoals jullie kunnen lezen gaat het dus best weer goed met ons. Helaas heb ik ook een klein beetje minder nieuws.

Op het moment van dit stukje tikken heb ik namelijk veel last van mijn keel en vannacht misschien een beetje koorts/verhoging gehad. Het zou dus helaas kunnen zijn dan ik een beginnende keelonsteking heb maar dat weet ik niet helemaal zeker. We gaan hiervoor nu naar de aphotheek en ik hoop daar wat pilletje te krijgen die ervoor zorgen dat ik me beter ga voelen.

Maargoed waarschijnlijk niks ernstigs en ik hou jullie weer op de hoogte. Op dat moment zijn we waarschijnlijk op het eiland Tasmanie in Australie!!

Dikke kus/knuffel/groetjes/box
van mij!

• 30 Maart 2012 - 05:54

Lies:

Zo hè,weer een prachtig verhaal!
    Echt super wat jullie meemaken en het klinkt ook zo avontuurlijk.
    Misschien slim om die hangers op te sturen want bij onze douane werken een paar flinke hufters die niet alles doorlaten.( je pa weet precies wie ik bedoel)
    Of is dit spul wel legaal?
    En nu op naar het mooie Australië en weer genieten samen!
    Let wel op je keel,als de middeltjes vd apotheek niet snel helpen,zul je toch langs een arts moeten gaan en niet te lang doorlopen,dat verziekt jullie reis alleen maar!
    Hier alles hetzelfde,pa heeft het druk met zijn werk,begint er nu in te komen.
    De lente is er wel maar nu even een paar zonloze dagen,komen we ook wel weer door!
    Hoop dat jullie alleen nog maar mooi weer treffen en blijven genieten!
    Heel veel liefs en knufs van ons.xxx

• 30 Maart 2012 - 07:00

Steef:

Leuk verhaal, super vet allemaal, kom net uit de nacht en het miezert hier dus geniet er maar van, Q!

• 30 Maart 2012 - 10:12

Oma En Opa:

Is weer een geweldig gezellig verhaal,
    En de warmte van Aus Komt er aan . Een paar zuigtabletten doen wonderen . En elke dag een liefdevolle masage doet wonderen JUUT!! Geniet nog veel van het mooie weer en al het nieuwe. Jullie hebben nog 2 maanden. t gaat veel vte snel he
    Liefs voor jullie en HOUDOE !!!!

• 01 April 2012 - 13:30

Mieke:

Leuk weer wat van jullie te lezen.
    Gaan jullie in Aus ook weer kamperen?
    Er gaat niets boven wild kamperen, helemaal self surporting, dan waardeer je een douche weer heel erg als je in de bewoonde wereld komt.
    Geniet ervan en hou het gezond allebei.
    liefs Mieke

• 06 April 2012 - 20:56

John En Truus:

Weer een mooi verslag.Fijn dat het goed met jullie gaat.Quinten het beste met je keel. Lieve groetjes van John en Truus

• 15 April 2012 - 12:33

John En Truus:

kijk al weer uit naar jullie volgende varslag groetjes van ons XXXXXXXXXX