Nog maar 4300 KM te gaan! - Reisverslag uit Katherine, Australië van Quinten Smit - WaarBenJij.nu Nog maar 4300 KM te gaan! - Reisverslag uit Katherine, Australië van Quinten Smit - WaarBenJij.nu

Nog maar 4300 KM te gaan!

Door: Quinten

Blijf op de hoogte en volg Quinten

23 Mei 2012 | Australië, Katherine

Hey allemaal!

Hier eindelijk weer een reisblog! Ja ik weet het, het is een hele tijd geleden dat ik wat van mij heb laten horen. Het is zelfs zolang gelden dat ik niet precies meer weet waar ik de laaste heb getikt. Dus ja ik schaam me wel een beetje...

Ongeveer een maand geleden zijn Judith en ik vertrokken vanuit Sydney met onze kleine campertje. Dit was nog een hele klus Om een lang verhaal kort te maken had het verhuurbedijf geprobeerd alle huur van mijn creditcard af te halen terwijl mijn limiet daarvoor veel te laag is. Gelukkig konden we uiteindelijk ook in cash betalen maar het scheelde niet veel of het hele feest ging niet door! (Pap, nog bedankt he! Alweer)

Nadat we onze camper vol te hebben geladen met allerlei boodschappen, extra water en benzine zijn we vertrokken vanuit Sydney, wat wel een beetje naar voelde want Sydney is en blijft een geweldige stad!

De eerste nacht hebben we gebivakeerd op een parkeerplaats bij de blue mountains ten Oosten van Sydney. Helaas sloeg het weer de volgende dag om waardoor de blue mountains eerder de grey mountains waren. Vanuit daar zijn we door gereden naar New Castle , ten Noorden van Sydney aan de kust. Hier hebben we na een beetje zoeken onze camper geparkeerd bij een parkje om de volgende dag daar koala's te zien bij de aangrensende koala-opvang. Helaas was de volgende dag een feestdag waardoor de opvang dicht was... Hoeveel keer kan een mens, pech hebben?

Naja na een beetje te hebben gerelaxt in het parkje zijn we door gereden naar Port Maquairie waar we alsnog gelukkig koala's hebben gezien bij een andere opvang. Tijdens mijn vorige reis heb ik ook een paar dagen in dit plaatsje door gebracht dus ik wist de weg nog een beetje. In Port Maquarie hebben ze ook een pier met rotsen die door allerlei mensen beschilderd zijn. 1 van deze rotsen was in 2008 in Rood-Wit-Blauw geverfd en had ik mijn naam er op geschreven. Ik kon het natuurlijk niet laten om te kijken of deze rots nog steeds in deze staat er stond en wat denk je... Ja hij stond er nog steeds!! Helaas was mijn naam er door de regen afgewassen maar ik heb hem opnieuw met Juut gesigneerd.

Vanuit Port Maquarie zijn Juut en ik door gereden naar Coffs Harbor met een omweg via Dorigo National Park. Dit was best spannend want door deze omweg moesten we 20km over een onverharde weg rijden en we vroegen ons af of ons campertje dat wel aan kon...Gelukkig heeft onze camper ons niet in de steek gelaten en zich dapper over het grindweggetje geploegd.

Na dit avontuur besloten we dat het wel eens tijd werd voor een camping met een warme douche want een emmer water wordt je op een gegeven moment echt zat. Op de camping troffen we het meteen en raakte we aan de praat met een Australisch gepensioneerd echtpaar die ook aan het rondreizen waren. We konden het zelfs zo goed met Rick en Barb vinden dat we pas laat in de nacht en "een klein beetje" aangeschoten onze camper in strompelde.

De volgende dag moesten we helaas alweer afscheid van ze nemen want we moesten door. Vanaf de camping hebben we de oostkust verder naar het noorden gevolgd. Helaas wilde het weer de dagen daarop niet echt mee werken waardoor we veel noodgedwongen in de camper hebben gebivakeerd.

Na een paar dagen waren kwamen we aan bij Surfersparadise waar een nicht van mijn opa woont en waar ik en Juut al contact mee hadden gehad via de mail. Want ja netzoals vorige keer mochten we weer blijven logeren! En ja ze wonen nog steeds op de 44e verdieping van de wolkenkrabber. Ookal had ik vorige keer het uitzicht gezien vanuit hun apartement, het uitzicht blijft betoverend.

Na 2 nachtjes logeren en vertroeteld te zijn hebben we onze weg weer vervolgd naar het noorden. Om precies te zijn, zijn we naar Rockhampton gereden zo'n 700 km noorderlijker. In Rockhampton hebben we weer grote boodschappen gedaan want vanaf hier zouden we het droge en afgelegen binnenland van Australië in gaan. Met 65 liter drinkwater, een volle tank, 10 liter extra benzine en genoeg eten voor 1 week begonnen we met onze tocht.

Het is raar om te zien hoe het landschap in die enorm lange kilometers toch snel veranderd. Van de groene bossen zit je dan ineens in een rood en meer zanderig landschap. Tijdens onze roadtrip in het midden van Australië zijn we in de gemfields op zoek gegaan naar edelstenen en zelfs een paar gevonden! Dat klinkt mooier dan het is hoor want de mijnwerker die ons begeleide legde uit dat ze teveel onzuiverheden hebben om echt wat waard te zijn :P

Ook zijn Juut en ik ondertussen bij Uluru/Ayers Rock geweest. Dat is die grote oranje rots midden in Australie om het maar even oneerbiedig te zeggen. Voor de abirginals is dat ding namelijk heilig. Omdat Juut en ik geld moeten besparen om de eindstreep te halen in Perth hebben we wel een trucje moeten uithalen. Ik zal niet al teveel details vertellen maar verstoppen achterin een camper is niet heel moeilijk :P

Op dit moment zijn Juut en ik al weer veel noordelijker namelijk in Katherine in Noord Australie. Vanaf hier rijden we door naar het westen omzo te eindigen in Perth.Dat klinkt redelijk makkelijk maar in werkelijkheid is dat nog ruim 4300km rijden. Ach we hebben er nu al meer dan 8000km in Australië alleen al op zitten dus dat komt vast wel goed. En onderweg stoppen we af en toe om bij te bruinen op het strand, dorpjes te zien en te genieten van de prachtige national parken.

Helaas is internet ook daar meer een zeldzaamheid dan gewoon want zelfs aan onze mobiele telefoons hebben we niks omdat er geen bereik is. Ik ben dus bang dat het volgende reisverslag in Perth wordt maar dat wil niet zeggen dat we niet aan jullie denken.

Groetjes van ons!!

  • 31 Mei 2012 - 16:53

    Mieke:

    Ha Q, jammer dat de tijd zo snel gaat, nog 17 dagen en dan weer back home. Geniet er nog maar even heel erg van. Waar kan ik je foto's zien?
    kus Mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quinten

Op dit moment op zoek naar avontuur in Zuid-Amerika met mijn backpack op mijn rug. Check voor foto's www.instagram.com/qdude Check ook mijn reismaatje op www.instagram.com/fido.ape

Actief sinds 19 Sept. 2008
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 69118

Voorgaande reizen:

08 November 2017 - 01 Maart 2018

Zuid-Amerika

11 Januari 2012 - 17 Juni 2012

Vleugje Azië met NZ en OZ

26 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Rondje oost-europa

04 November 2008 - 23 Maart 2009

Grote droom: Australie

01 Januari 2000 - 02 Januari 2000

.

Landen bezocht: