Back in Australia!! - Reisverslag uit Hobart, Australië van Quinten Smit - WaarBenJij.nu Back in Australia!! - Reisverslag uit Hobart, Australië van Quinten Smit - WaarBenJij.nu

Back in Australia!!

Door: Quinten

Blijf op de hoogte en volg Quinten

17 April 2012 | Australië, Hobart

Hey allemaal!!

Daar ben ik weer met een "klein" reisverslagje en dit keer vanuit het mooie Hobart, de hoofdstad van Tasmanie.

Ik weet dat het een tijdje geleden is dat ik wat van me heb laten horen maar hoop dat jullie nog steeds mijn reisverslag met plezier volgen.

30 Maart kwamen Juut en ik s'avonds aan in Melbourne. Na een klein taxiritje kwamen we aan bij ons hostel. Erg veel rust kregen wij hier niet omdat het nogal een groot hostel was met nogal lawaaimakende roomies en dat was niet erg fijn met een ontstoken keel en verhoging.

De volgende dag, een zaterdag, zijn we opzoek gegaan naar een dokter om mij antibiotica voor te schrijven. Het bleek nog een hele klus om een dokter te vinden die op zaterdag aan het werk is in Melbourne...

Tijdens onze zoektocht naar een dokter hebben we bij 1 gesloten kliniek gestaan en 1 die bijna dichtging. Bij deze laatste kliniek weigerde het receptiemannetje mij nog naar de dokter te laten gaan.

Gelukkig waren er wel aardige mensen in de wachtkamer van deze kliniek aanwezig die ons de weg hebben gewezen naar een andere dokter net iets buiten het centrum van Melbourne.

Na een onzekere tramrit met de vraag of we wel in de goede tram zaten en een goed kaartje hadden gekocht, kwamen wij toch aan bij een kliniek waar wel een dokter aan het werk was.

In de kliniek was het erg rustig en het consuult met de dokter (naja een vrouwelijke oost-europeesche slager) duurde wel geteld 3 minuten. Diagnose: Ontstoken amandelen!

Dus voor we het wisten stonden we weer op straat maar dit keer met een receptje voor de antibiotica. Bij de apotheek bleek dat ik een behoorlijke voorraad pillen kreeg en de komende 2 weken, 4 pillen mocht slikken. Naja geen probleem als ik er maar beter van word!

De rest van de dag hebben we lekker toeristisch Melbourne bezichtigd en dit ging beter dan gedacht onder invloed van pijnstillers. Wat een uitvinding zijn die dingen toch!

De volgende dag, na weer een lawaaierige nacht zijn we op de boot gestapt naar Tasmanie.

Om 9 uur s'ochtens zou de boot vertrekken maar je raad het al dat ging anders dan gepland...

Toen wij namelijk bij de boot aankwamen (een enorm ding trouwens, netzoiets als de Stenaline naar Engeland) bleek dat de ladingsdeuren niet openwilden en ze daardoor de boot niet konden laden en lossen.

Gevolg: 5,5 uur vertraging + nog een overtocht van 9 uur...

Gelukkig zit er soms aan een nadeel ook een voordeeltje want als excuses was het lopend buffet wel gratis! En daar hebben we natuurlijk wel gebruik van gemaakt :D

Enige probleem was wel in plaats van 18:00 uur zouden we om 01:00 's nachts aankomen en daardoor konden we niet meer inchecken in een hostel. Hierdoor moesten we in een duurder Motel slapen maar we hadden geen andere optie. En het is beter dan onder een brug slapen :P

De volgende dag hebben we snel een huurauto geregeld bij een verhuurbedrijf in de buurt. Toen we bij het verhuurbedrijf aankwamen bleek dat we een mooie Suzuki mee kregen die vergelijkbaar is met een VW Pasaat! Relaxt! Dat is een stuk luxer dan ons kleine bakkie in Nieuw-Zeeland!

Tijdens ons verblijf op Tasmanie hebben we weer lekker rond gereden en gekampeerd. In totaal hebben we 6 nationaal parken bezocht met prachtige natuur en zo'n 2480 km gereden. Ook hebben we een paar leuke locals ontmoet, tasmanian devils gezien en kangaroes gevoerd.

Helaas kan ik nu niet een heel uitgebreid verhaal hierover tikken omdat we zo naar het vliegveld moeten.

Over een paar uur vliegen we namelijk weer terug naar Melbourne om weer verder te reizen over het "vaste" land van Australie.

Vanuit Melbourne vertrekken we morgen naar de hoofdstad Canberra om daar 2 dagen door te brengen en dan door naar Sydney voor 3 dagen.

In Sydney hopen we voor een mooi prijsje een campertje te huren om de rest van onze reis af te maken.

We blijven dus kamperen maar nu zonder tent. Dit omdat hostels een stuk duurder zijn dan kamperen en we op deze manier ook meer vrijheid hebben.

Dat was het weer voor deze keer, lieve mensjes! Als Judith en ik weer wat hebben meegemaakt, zal ik weer z.s.m posten.

De foto's houden jullie nog steeds tegoed van ons maar door het langzame internet hier is het onmogelijk ze online te zetten.

Dikke kus/knuff/groetjes/box,
Quinten

UPDATE 18-04-2012:
Nieuwe foto's staan eindelijk online! Bekijk ze op www.photobucket.com/jqopreis

Ook fido heeft nieuwe foto's op internet gezet! Die staan op www.photobucket.com/fido-op-reis

• 17 April 2012 - 05:24

Erik En Lies:

Zo....ondanks je tijdgebrek toch een flink verslag.
    Ik was verbaast dat je een kuur voor 14 dagen meekreeg!
    Hier krijg je er meest een voor 7 dagen,het was dus flink ontstoken.
    Blij dat je mijn advies gevolgd hebt,want je kunt er flink beroerd van zijn.
    Wel slim dat jullie blijven kamperen,als het weer maar meezit.
    De reis is alweer uitgestippeld lees ik,gaan jullie ook nog bij opa,s nicht langs?
    Kan Juutje ook van het uitzicht genieten!!!!
    Nou.....have fun en wij blijven jullie trouw volgen op FB en de blogs.
    En als het kan gaan we ook nog ff skypen he!!!
    Dikke kus voor jou en Juut van paps en mij en een natte lik van Swiffer!xxxxxxx

• 17 April 2012 - 07:59

Bettina:

Goede reis verder en veel plezier. Hopelijk komen jullie ergens sneller internet tegen, want ik ben erg nieuwsgierig naar de foto's.
    Lievz1!
    xxx

• 17 April 2012 - 07:59

Bettina:

O ja, en natuurlijk veel beterschap.

• 17 April 2012 - 10:06

Mike & Alain:

Heej Quiten en Juut!

Wat een lachuh weer! Kort maar krachtig! Wij zitten nu in de kantine van je toekomstige bureau wat te eten!! Wat ben ik nog steeda jaloers als ik die verhalen weer lees! Tasmanie was ook zool mooi!! Hoe gaat jullie reis na sydney? Naar cairns??

Gr vanuit b63!!

• 17 April 2012 - 10:20

Zoetermerel:

Weer een mooi verslag, Q! Ben benieuwd naar de foto's. Geniet samen! Xx

• 17 April 2012 - 10:32

Apeldoorns Bevrijd:

Is de amandel al door geslikt, met zoveel pillen moet dat wel.
    Het blijft een groot avontuur dat reizen ,Altijd iets onverwachts ,dat hoort ook zo. Gaan jullie nog naar nicht Anneke ?
    Waar halen jullie je eten AH ZIT TOCH NIET OM DE HOEK ALS JE WILT KAMPEERD?? Heup oma,gaat beter nog niet rijp voor de SPELEN in Londen . Voorzichtig doorgaan en 2 X grote KNUF Oma en Opa Smit.

• 19 April 2012 - 18:48

Jens Bosman:

Quinten! Klinkt weer als een goed verhaal. Leuk dat jullie alles met de tent/camper doen. Zo zie je wel het meest in een korte tijd. Geniet nog even, want de tijd gaat snel!

• 22 April 2012 - 18:55

Rene En Constanze :

Hoi lieve kinders
    Gelukkig dat je alsnog, zij het met weer veel moeite, geholpen bent met een kuur. Hoop dat je er nu geen last meer van hebt!!! En jullie weer volop kunnen genieten van jullie avonturenreis door Australië!! Heerlijk zulke tochten per auto en tent. We wensen jullie wederom een goede reis en een fantastisch verblijf in Australië.
    Dikke kus en liefs van ons