Zuid Amerika, de voorbereiding - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Quinten Smit - WaarBenJij.nu Zuid Amerika, de voorbereiding - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Quinten Smit - WaarBenJij.nu

Zuid Amerika, de voorbereiding

Door: Quinten

Blijf op de hoogte en volg Quinten

01 November 2017 | Nederland, Zoetermeer

Ken je dat gevoel, dat als je ergens heel lang niet bent geweest, je gaat afvragen hoe het er nu uit zou zien? Dat gevoel had ik eigenlijk een beetje met deze reisblog op waarbenjij.nu. Mijn laatste blog op deze pagina was namelijk van mei 2012! Gelukkig werkt alles nog en kan ik hier blijkbaar nog steeds mijn reisavonturen kwijt :-)

Sinds die laatste keer is het reisgevoel weer behoorlijk gaan kriebelen. Dat is leuk, maar dan moet je nog wel weten waar je naar toe wilt en zie dat dan ook nog maar eens te regelen. Gelukkig heb ik nog een oude regeling via werk lopen waardoor ik wat langer weg kan dus dat was snel getackeld.

Maar waar in godsnaam heen dan? Australië en Nieuw-Zeeland wordt wel een veel-van-hetzelfde-show. Azië, was om eerlijk te zijn, niet echt een groot succes de laatste keer. Afrika? Best leuk met al die dieren maar erg stabiel is het er op dit moment niet. Noord-Amerika? Tja, dat kan altijd nog als “oudere” man eventueel met gezin en al.

Zuid-Amerika dan? Uhmm ja, ik ben nog nooit op dat continent geweest… Waarom eigenlijk ook niet!?

Nadat ik dit in mijn hoofd had, heeft het nog behoorlijk lang geduurd waar ik dan heen wilde in Zuid-Amerika en voor hoe lang. Het mooie van reizen is dat dit ook niet heel erg van belang is omdat alles nog kan veranderen onderweg.

Maaaaarrrrr tickets boeken zichzelf niet… Dus in september moest ik toch even de stap zetten en heb ik een enkeltje Panama geboekt.

Na een klein beetje onderzoek (om eerlijk te zijn, een stuk minder dan de vorige reizen) is de planning globaal het volgende:
8-11-17 t/m 13-11-17 - Panama city
13-11-17 t/m 18-11-17 - overvaart per zeilboot naar Colombia
November & medio december – Colombia
medio december tot januari – Ecuador & noorden van Peru
3-1-18 Dorien ophalen in Lima, de hoofdstad van Peru
Eind februari 2018 terugvliegen naar Nederland

Maar het zou dus ook kunnen zijn dat dit totaal anders gaat worden…
Zoals iemand ooit eens zei: De reis is belangrijker dan de bestemming.
(Ja ik weet het, dit klinkt behoorlijk afgezaagd maar ik kan het niet beter uitleggen :p )

Één van de weinige dingen die ik dus wel weet is dat ik volgende week rond deze tijd in een vliegtuig zit naar Zuid-Amerika en tot die tijd nog veel dingen moet afstrepen op mijn “to do”lijstje voor ik vertrek.

Ik hou jullie op de hoogte als ik eenmaal veilig ben overgekomen.
Tot dan!

  • 01 November 2017 - 22:06

    Lies:

    Het begin is er in ieder geval,we gaan je natuurlijk volgen!
    Zie je volgende week nog ff.
    Xxx

  • 01 November 2017 - 23:46

    Rob:

    Ha Quinten, Heel veel succes met je voorbereiding en ik verheug me op je verslag!
    ¡Buen viaje¡

  • 02 November 2017 - 09:04

    Pa/Erik:

    Geweldig spannend weer, zo'n reis! Heel veel succes en plezier. We zullen je "op de voet" volgen.
    Doe wel voorzichtig hè! Xxx

  • 02 November 2017 - 11:15

    Ger:

    Ik ben zo jaloerssss
    Natuurlijk ga ik je volgen.
    Geniet ervan!

  • 02 November 2017 - 15:29

    Steven:

    Hey Quinty,

    Super mooi vooruitzicht en je weet;
    Those who live see, those who travel see more!!
    Njoy and take care goosie.

  • 02 November 2017 - 20:15

    Oma En Opa:

    Heel spannend wij volgen je . Geen zorgen het wordt geweldig

  • 08 November 2017 - 08:28

    Lies Smit:

    Nogmaals.....heel veel mooie momenten gewenst vanaf vandaag. Geniet ervan jongen en we verheugen ons op je mooie reisverslagen.
    Liefs van ons.xxx

  • 10 November 2017 - 19:54

    Oma En Opa:

    Mooi waren de fotos op F wat een verschil in de woon omgeving. Tot kijk met knuf

  • 12 November 2017 - 16:33

    Mieke:

    Ha Quint, ik kijk uit naar je foto's. Plaats je die ook hier op waarbenjij?
    Geniet, kus M.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quinten

Op dit moment op zoek naar avontuur in Zuid-Amerika met mijn backpack op mijn rug. Check voor foto's www.instagram.com/qdude Check ook mijn reismaatje op www.instagram.com/fido.ape

Actief sinds 19 Sept. 2008
Verslag gelezen: 814
Totaal aantal bezoekers 69163

Voorgaande reizen:

08 November 2017 - 01 Maart 2018

Zuid-Amerika

11 Januari 2012 - 17 Juni 2012

Vleugje Azië met NZ en OZ

26 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Rondje oost-europa

04 November 2008 - 23 Maart 2009

Grote droom: Australie

01 Januari 2000 - 02 Januari 2000

.

Landen bezocht: