Panama city - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Quinten Smit - WaarBenJij.nu Panama city - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Quinten Smit - WaarBenJij.nu

Panama city

Door: Quinten

Blijf op de hoogte en volg Quinten

13 November 2017 | Panama, Panama-stad

Hallo allemaal!!

Zoals op facebook al een te lezen was, ik ben veilig aangekomen in Panama stad. Het was om eerlijk te zijn een lange en zware reis, maar ik ben blij dat ik met backpack en al er ben! Het nadeel met goedkope tickets (mijn ticket dus ook) is dat ik 2 stops had waarbij ik bij allebei de keren mijn tas moest ophalen en door de douane moest. In Londen viel dit nog wel mee maar in de VS was dat iets anders.

We kwamen al met ruim 30 minuten vertraging aan en we mochten niet meteen het vliegtuig uit omdat de brandweer iets moest controleren... Gelukkig was een stewardess zo behulpzaam dat ik als eerste het vliegtuig uit mocht op het moment dat we groen licht kregen. Ik had nu nog maar 2 uur de tijd om door de Amerikaanse douane te gaan, mijn backpack op te halen, in te checken en weer door de Amerikaanse douane te gaan. Lekker chaotisch dus. Gelukkig kwam ik op tijd aan bij mijn laatste vlucht :)

Aangekomen in Panama-stad stond de chauffeur van het hostel al netjes op mij te wachten en bracht me naar het hostel. Ik kwam er wel meteen achter dat mijn Spaans absoluut niet toereikend is en ik amper met Spaanstalige mensen kan communiceren. Misschien dat ik toch ergens een week bleef hangen op reis om een spoedcursus Spaans te nemen.

Helemaal gesloopt in het hostel meteen mijn bed ingedoken.

De volgende dag (eigenlijk 5 uur later) wakker geworden door mijn ijverige kamergenoten. Toen ook maar opgestaan en wat pannenkoeken gemaakt voor ontbijt. Die zitten bij dit hostel inbegrepen :) Daarna snel op pad gegaan om wat van de stad te zien en mijn nieuwe camera uit te proberen.

Het centrum van Panama stad bestaat eigenlijk uit 2 delen. Het oude historische gedeelte dat vroeger een Spaanse vesting was en het nieuw downtown met de wolkenkrabbers. In het nieuwe centrum ben ik eigenlijk niet geweest omdat hier toch alleen maar kantoren en dure restaurants zitten.

Het historisch centrum daarin tegen was wel leuk om door heen te wandelen en te verdwalen in de kleine straatjes. In 1 van deze straatjes trof ik ook een paar spelende kinderen aan die aan het honkballen waren met een oude tennisbal en een plank. Bizar om zo’n tegenstelling in 1 stad te zien tussen arm en rijk. Voor ik het wist stond ik dan ook in het “minder frisse” gedeelte van Panama-stad. Niet dat ik me onveilig voelde maar je kan het wel al snel zien aan de huizen en het straatvuil.

Teruggekomen in het hostel heb ik kennis gemaakt met Florian, een zwitserse jongen, Christoph een Oostenrijker en Loes uit het oosten van het land. Met hen heb ik de laatste dagen opgetrokken en de rest van de stad gezien.

Het was hierbij nogal een opgave om het Panama kanaal echt goed te kunnen zien maar bij de derde poging, op de 2e op op pad, troffen we eindelijk een goed uitzichtpunt aan.

Vanavond was alweer mijn laatste avond in Panama-stad en het is altijd jammer om afscheid te nemen als het gezellig is.

Gelukkig wacht het volgende avontuur al op me want morgen stap ik op een zeilboot naar Colombia. De overtocht zal zo’n 5 dagen duren waarbij de eerste 3 dagen vooral stops zijn op kleine eilandjes. Ik verwacht 18 november pas weer aan land en op de rader te zijn dus tot die tijd ben ik offline.

Ik zal snel weer wat van mij laten horen als ik veilig in Colombia ben.

De foto’s van Panama staan op www.instagram.com/qdude

Tot snel!!!

  • 13 November 2017 - 07:57

    Lies Smit:

    De reis op zich is altijd een gedoe (vind ik).
    Nu genieten vd bootreis, hopelijk met leuk gezelschap.
    Mooie foto,s Quinten......ik wens een een behouden vaart en zie weer uit naar je reisverslagen.
    Liefs Lies.xxx

  • 14 November 2017 - 14:08

    Oma En Opa :

    Kunnen ons voorstellen hoe het is in een vreemde stad en niet verstaan te worden.
    Leuk om vreemde reizigers te ontmoeten en met hen op te trekken.
    Valt het afscheid nemen moeilijk.
    Goede vaart jullie moeten zeker werken op hetschip.
    Liefs van uit Apeldoorn

  • 15 November 2017 - 17:17

    Lisa:

    Ben zo benieuwd naar je bootreis!! Geniet!!

  • 18 November 2017 - 08:53

    Chantal:

    Hey quint,
    Echt super stoer van je dat je zo'n reis onderneemt!
    Net onderweg en alweer zoveel gebeurt en ondernomen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quinten

Op dit moment op zoek naar avontuur in Zuid-Amerika met mijn backpack op mijn rug. Check voor foto's www.instagram.com/qdude Check ook mijn reismaatje op www.instagram.com/fido.ape

Actief sinds 19 Sept. 2008
Verslag gelezen: 619
Totaal aantal bezoekers 69131

Voorgaande reizen:

08 November 2017 - 01 Maart 2018

Zuid-Amerika

11 Januari 2012 - 17 Juni 2012

Vleugje Azië met NZ en OZ

26 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Rondje oost-europa

04 November 2008 - 23 Maart 2009

Grote droom: Australie

01 Januari 2000 - 02 Januari 2000

.

Landen bezocht: