Het zanderigste eiland ter wereld - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Quinten Smit - WaarBenJij.nu Het zanderigste eiland ter wereld - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Quinten Smit - WaarBenJij.nu

Het zanderigste eiland ter wereld

Door: Quinten

Blijf op de hoogte en volg Quinten

12 Januari 2009 | Australië, Agnes Water

Hallo allemaal! Voor degene die het nog niet hadden gelezen in mijn vorige blog, ik ben mijn nederlandse telefoon verloren of hij is gestolen. Dit betekend dat ik voorlopig (hoop tot eind januari) niet bereikbaar ben op mijn nederlandse mobiele telefoonnummer. Jullie kunnen me natuurlijk wel smsen/bellen op mijn australische nummer. Mijn australische nummer is +61458682247. Mijn nieuwe nederlandse simkaart is nu onderweg via luchtpost dus als ik weer bereikbaar ben op mijn oude nummer laat ik het jullie weten!

De jeepsafari heb ik ondertussen ook overleeft. Het waren echt 3 fantastische dagen. Het hangt natuurlijk ook heel erg af hoe je groep is maar bij mijn groep zat dat echt dik in orde. Ik zat namelijk met allemaal gestoorde mensen in de groep. 3 Engelse: Dan, Amy en Sonny die enorm droge humor hadden, 3 Ieren: Steven (onze zogenaamde tourguide met fictieve verhalen) Clair en Lorain, die enorm goed konden kopen, een duits stelletje en Bart die ik al had ontmoet in Brisbane.

Op het eiland heb ik ook enorm mooie dingen gezien. Fraser Island is namelijk het grootste zandeiland van de wereld maar het heeft ook enorme zoetwatermeren zoals lake Mackenzie (het water smaakt naar spa blauw) en het eiland heeft ook enorme stukken jungle. Op het eiland leven zover ik weet geen kangaroes en koalaberen maar wel hele roedels dingo's (wilde honden) wat ook heel gaaf was om te zien. Overal hangen namelijk borden met laat je eten niet rondslingeren (Stay dingosafe) en om elk dorpje staan enorme hekken en wildroosters. Het leek soms net alsof je op de set van Jurassic Park rond reed.

De eerste dag op Fraser Island zijn we meteen na de ferry op pad gegaan naar Lake Mackenzie. Ik heb hiervan meteen zelf een heel stuk gereden. Wat geeft dat een goed gevoel zeg, met een veelte groote auto over zandpadjes door de rimboe raggen (niet te hard natuurlijk anders krijgen we onze borg niet terug). Toen we bij Lake Mackenzie aankwamen viel me mond open. Ik verwachte eigenlijk een soort Noord-AA achtige plas maar het was echt gewoon een heel meer met kristal helderwater wat aan alle kanten omringd is door bos/jungle. Na een hele middag relaxen aan dit prachtige meer zijn we naar onze eerste campeerplek gereden. Toen we aan kwamen op de campingplaats kwamen al heel gauw ook andere jeeps met backpackers om samen met ons een kamp op te zetten. Die avond hebben we tot laat gefeest en ik werd s'ochtens vroeg oppeens wakker met iemand anders op het strand... het was pas half 5 dus we zijn terug gegaan naar het camp en hier heb ik nog heerlijk 2 uurtjes geslapen op het bagagerek op het dak van onze jeep. Helaas waren alle sterren al verdwenen anders was het uitzicht nog mooier geweest.

De 2e dag hebben we eerst heerlijk ontbeten en een poging samen met Bart en Sonny gedaan om de afwas te doen in de oceaan. Maar in plaats van de afwas te doen veranderde dit meer in ren-de-afwas-achterna-in-de-oceaan-zodat-we-niks-verliezen. De rest van de dag hebben we eigenlijk een beetje het hele eiland rond gereden. We hebben een berg beklommen die Indian Head heette (natuurlijk kwamen er als snel grappen over indianen op de berg) en we zijn naar de Champagne Falls gelopen. Dit zijn eigenlijk 2 basins gevormt door rotsen die vollopen met zeewater door de golfen. Eigenlijk een soort zwembad gemaakt door de natuur. En dit is de enige veilige plek op het eiland om in zeewater te zwemmen door de sterke stromming en kwallen.

In de avond hebben we ons kamp met andere backpackers opgezet vlakbij een schipswrak. Dit keer hebben we niet gefeest tot laat in de avond. Hier waren namelijk 2 hele goede redenen voor, 1 iedereen was nog veelte brak van de vorige avond en 2 het begon keihard te hozen!! Gelukkig heb ik met mijn groep een redelijk afdakje kunnen maken met een tentzeil en de jeep maar het was wel heel grappig om te zien hoe andere groepen totaal in paniek raakte. De groep naast ons bijvoorbeeld vluchtte met ze alle de jeep in waardoor dingo's ervandoor ging met hun avondeten wat nog buiten stond :P... Later die avond heb ik in plaats van op het dak van de jeep maar in een tentje geslapen. Dit was helaas niet zo'n heel groot succes want het tentje was een beetje volgelopen met water en de grond was iets te hard om op te slapen.

Na een hele korte nachtrust was het alweer tijd om het kamp af te breken en verder te rijden. Op deze dag zijn we naar Lake Woby gereden. Ook dit is een zoetwater meer maar deze droogt langzaam op en bestaat waarschijnlijk niet meer over 10 jaar. Toch wel speciaal om te zien. Het meer was helaas niet helder zoals Mackenzie maar alg-groen. Gelukkig maakte de enorme zandduinen om het meer dat al snel goed want hier kon je enorm hard vanaf rennen/rollen zo het water in. Was net een attractie uit een pretprak. Na dit zoetwater meer moesten we opschieten omdat we de ferry van 13uur moesten halen... natuurlijk is ons dat niet gelukt maar we konden zonder problemen mee op een andere ferry en het verhuurbedrijf van de jeep deed ook niet eens moeilijk... heerlijk die no worries metaliteit!! S'avonds heb ik samen met mijn hele jeepsafarigroep nog een biertje gedronken en het einde van onze 3 dagen gevierd.

Samengevat waren het 3 onvergetelijke dagen alleen 3 dagen is meer dan genoeg. Namelijk echt alles komt onder het zand te zitten, zand in je haar, zand in je ogen, zand in je oren, zand in je ontbijd, zand in je avondeten, zand in je camera (hij doet het gelukkig nog), zand in je... naja je weet wel dus aan het einde van de jeepsafari kijk je toch wel heel erg uit naar een lauwe douche (met dit warme weer hier wil je niet warm douchen)

De volgende dag ben ik op de bus gestapt naar Bundaberg. Hier kwam ik aan het eind van de middag aan en via het hostel ben ik meteen mee gegaan met een Turtletour. Het is hier namelijk schildpaddenseizoen en dat houdt in dat schilpadden naar het strand toen komen om eieren te leggen en sommige nesten met baby schilpadjes al uitkomen en naar zee waggelen. Helaas had ik niet zoveel geluk want ik heb alleen maar een nest gezien wat al half was uitgekomen met nog een paar achtergebleven schildpadjes erin. Toch was het wel heel erg cool om te zien hoe klein die beestjes zijn en ik heb 1tje zelfs nog mogen vast houden.

Op mijn 2e dag in bundaberg ben ik de stad in gegaan. Helaas was bijna alles dicht omdat het zaterdag was (In Bundaberg zijn de meeste winkels dicht op zaterdag en zondag, vage gasten die Ozzies) Ik heb wel een kapper kunnen vinden die open was, want mijn haar is weer redelijk lang geworden. Ik was wel een beetje zenuwachtig om naar de kapper te gaan want leg maar eens uit hoe je je haar wilt hebben in het engels... Gelukkig is alles goed gegaan en mijn kapsel ziet er net zo uit alsof ik naar mijn eigen kapper ben gegaan.

Vandaag ben ik (na lang wachten) weer verder gereist met de bus. Op dit moment zit ik in Town of 1770, ze schijnen hier schitterende stranden hier te hebben die ik morgen ga bewonderen. Ook ga ik de komende week enorm veel reizen want op 17 januari moet ik in Arlie Beach zijn (1000km verderop) voor een zeilcruise van 2 dagen op de withsundays. Dit is een groep eilanden met hagelwitte stranden en azuurblauw zeewater. Ik heb verhalen gehoord van andere backpackers dat het net is alsof je in een antzichtkaart zit. Als ik weer genoeg heb meegemaakt laat ik weer snel wat van mij horen.

Tot die tijd, de groetjes/box/kus/knuffel/liefs vanuit Australi

  • 12 Januari 2009 - 07:05

    Erik En Lies:

    He gozer....
    In je verhaal bedoelde je zeker...zand in je sterretje!!!!
    Hahaha,je hebt al wel heel erg veel strand gezien daar.
    En nu ga je ook nog zeilen,toe maar.
    Je kunt niet zeggen dat je je verveeld en eenzaam ben je ook bepaald niet!
    Helemaal geweldig om te horen dat alles zo leuk is om mee te maken.
    Jij hebt je nageslacht straks leuke verhalen te vertellen,aangevuld met al je foto's.
    Hier gaat het nu een paar dagen dooien,dus ijzel vanavond!
    We worden die kou nu wel een beetje zat.
    Half nederland zat bij de SEH met botbreuken aan polsen en enkels.
    Het was ook al lang geleden dat ze geschaatst hadden,dus een beetje verleerd.
    Wij hebben ons er niet aan gewaagd,alleen swiffer vond het erg leuk op de sloot waar hij normaal in springt!!
    Er is nog niets binnen van jou,zal nog wel even duren denk ik.
    Nou jongen......veel plezier met zeilen en blijf voorzichtig!
    Dikke kus van Erik en mij.XXX

  • 12 Januari 2009 - 10:33

    Erik:

    vanaf het bureau ook nog even een berichtje! Top hoor wat jij allemaal meemaakt!! Ben jaloers dat dit in onze tijd niet kon!
    Werd je daar nou wakker met Amy, Clair? Of was het toch Lorain?? (LOL)
    Groetjes Erik.

    PS. We lazen dat je vriend Guus naar huis komt. Hij vindt dat hij wel genoeg gezien heeft!

  • 12 Januari 2009 - 17:13

    Mieke:

    Ha ventje,
    geweldig al je verhalen en belevenissen. Op naar de volgende. Wel eens zeeziek gewest? ik wens het je niet toe. Veel plezier, kus Mieke

  • 12 Januari 2009 - 17:20

    Johan:

    Eey Quint,
    Zoals ik je verhaal lees heb je het nog steeds fantastisch daar.Geweldig om te horen dat jij daar lekker aan mooie stranden zit met heerlijk weer, maar hier in Nederland is het lekker koud geweest. We hebben afgelopen donderdag, in diensttijd ;), nog aan het schaatsen geweest op de Dobbeplas.

    Die jeepsafari lijkt me helemaal te gek, daar had ik ook wel mee meegewild.

    Je zal vast weer mooie plaatsjes hebben geschoten, dus ik ga je hyves weer effe checken.

    Tot slot krijg je nog even de groeten van de collega's in Pijnacker.

    Groetjes Johan

  • 13 Januari 2009 - 14:48

    Margot:

    He Quinten, Ik lees dit terwijl ik in Frankrijk in de sneeuw zit ook niet verkeerd kan ik je zeggen maar zou zo met je willen ruilen, en die safari klinkt ook tof. Ga je weer horen.

  • 13 Januari 2009 - 19:32

    Diane Feron:

    Hey Quint,

    ik val in herhaling maar waanzinnig wat je allemaal doet, beleeft en ervaart.En dan te bedenken dat je nog 2 maanden hebt!!Geen tijd om je te vervelen.Het schaatsen is hier weer voorbij en dus hebben we weer regen bleh!!
    Dus geniet jij maar want voor je het weet, zit je in de vroeg/laat/nacht en verlang je terug naar deze tijd!
    Heel veel plezier en pas goed op jezelf!

    Groetjes Diane

  • 14 Januari 2009 - 18:49

    Oma En Opa ONS:

    Hier apeldoorn , Wij hebben Kootwijk; nooit geweest zeker ,wel de grootste woestijn van de Veluwe , Wat voor vis zit er in die meren. kan ik er vissen? Heb een paardagen geen mail gekeken.Wij lezen dat alles naar wens is gegaan Fijn om zoveel te beleven en best knap dat je niet blijft hangen. Aldoor afscheid nemen kost moeite . wij zijn nu alweer benieuwd naar je volgende trip LIEFS ONS

  • 14 Januari 2009 - 19:11

    Nog Even OPA :

    Heb je aldoor al willen vragen waar je die mooie zwembroek gekocht hebt OMA wil dat ik er ook zo een neem, De fotos zijn ook leuk . Weten nu hoe het er uitziet. GROOT EN MOOI. ONS kus

  • 16 Januari 2009 - 15:56

    Kit:

    Ik wil je weer eens zien:(

    Genieten he!!!!

    Kussss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Agnes Water

Quinten

Op dit moment op zoek naar avontuur in Zuid-Amerika met mijn backpack op mijn rug. Check voor foto's www.instagram.com/qdude Check ook mijn reismaatje op www.instagram.com/fido.ape

Actief sinds 19 Sept. 2008
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 69243

Voorgaande reizen:

08 November 2017 - 01 Maart 2018

Zuid-Amerika

11 Januari 2012 - 17 Juni 2012

Vleugje Azië met NZ en OZ

26 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Rondje oost-europa

04 November 2008 - 23 Maart 2009

Grote droom: Australie

01 Januari 2000 - 02 Januari 2000

.

Landen bezocht: