Escaping from Perth - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Quinten Smit - WaarBenJij.nu Escaping from Perth - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Quinten Smit - WaarBenJij.nu

Escaping from Perth

Door: Quinten

Blijf op de hoogte en volg Quinten

14 Maart 2009 | Australië, Geraldton

West Australie aan Nederland... West Australie aan Nederland. Ja blijkbaar doet alles het. Ik zit eindelijk in west Australiè de meest afgelegen kuststrook van het land. Zoals julie zien heb ik de treinreis overleeft. Dit was een ervaring die je maar 1x in je leven wilt opdoen om het zo positief mogelijk te noemen :).
3 dagen in een trein is namelijk best wel lang en het uitzicht bestond vaak uit wat kleine struikjes niet hooger dan 20cm en veel rood zand. Maar ik had wat gezellige buren om mij heen waardoor de treinreis wat sneller ging.

En de trein stopte 2x voor wat uurtjes zodat we die plaatsjes konden zien. Stop nummer 1 was Cooktown. Eigenlijk meer dan 5 huizen in de middle of nowhere was het niet maar de reden dat we hier stopte was dat de trein water bij moest tanken... tja toch wel belangrijk als je midden in de woestijn zit. En voor mij, als nederlander was het toch wel een soort magisch om de horizon te kunnen zien zonder gebouwen of bomen want er was echt gewoon niets!

De 2e keer stopte de trein voor 3uur in een plaatsje wat Kalgoorie Boulder heet waardoor wij het stadje konden zien. Naja veel verder dan de pub zijn we eigenlijk niet gekomen omdat deze plaats beroemd is voor zijn schaars gekleden serveersters en dat was natuurlijk veel belangrijker dan de rest van het stoffige mijnstadje :P Helaas mocht je geen foto's dus die kan ik ook niet aan jullie laten zien.

Het slapen in de trein ging helaas niet zo geweldig. Het is iets beter dan in een vliegtuig omdat de stoelen wat groter zijn en meer naar achteren kunnen maar daar is ook alles mee gezegd. Ikzelf kan niet slapen in trein/vliegtuig stoelen dus ik ben in het midden van de 1e nacht uit pure wanhoop maar ergens achter in de treinwagon op de grond gaan slapen. Niet erg zacht maar ik lag teminste horizontaal en ik kon me benen strekken wat op dat moment als pure luxe voelde :D. Het ging eigenlijk zo goed dat ik de 2e nacht ook op de grond heb geslapen.

In de trein heb ik trouwens ook nog een nieuwe hobby gevonden: Zoveel mogelijk uit de dinerwagon gestuurd worden door treinpersoneel. 1e keer, je mag blijkbaar je meegebrachte eten niet opeten in de dinerwagon. Staat nergens maar dat was blijkbaar niet goed genoeg als reden. Nummer 2 je moet schoenen aan in de dinerwagon (staat ook nergens maar goed) . Nummer 3 de 1e klas passagiers moesten eten en daar kan natuurlijk geen armzalig, koppig, irritant, 3e klas backpacker volk (ik) bij zitten, stel je voor zeg!

Na 3 dagen kachelen door de woestijn kwam de trein eindelijk aan in Perth om 10 uur in de ochtend. Na een hartverwarmend afscheid van het treinpersoneel ben ik mee gegaan met een meisje uit Wales, Jeniffer en een amerikaanse gast, Andrew. Ik had eigenlijk nog helemaal niks geregeld voor in Perth zoals onderdak maar Jeniffer had een reservering gemaakt in een hostel en Adrew en ik hoopte dat dat hostel nog 2 vrije bedden voor ons had. We hadden erg veel geluk want ze hadden er nog precies 2 over! Beter kan gewoon niet!

Omdat het nog vroeg was konden we nog niet naar onze kamer toe dus hebben we maar besloten om naar het strand te gaan. Wat was dat heerlijk zeg na 3 dagen in een muffe trein lekker relaxen op het strand met een warm zonnetje.

In Perth bestonden de dagen meestal uit of de stad bezichtigen of relaxen op het strand. Ik heb ook een zoektocht gedaan op internet naar huurmotoren zodat ik een weekje de westkust zou kunnen verkennen maar dat was moeilijker dan ik dacht. Uiteindelijk had ik een verhuurbedrijf gevonden en afgesproken dat ik op 10 maart de motor zou ophalen. Hiervoor moest ik wel de trein pakken naar een buitenwijk van Perth 45km verderop maar goed dat heb ik wel voor over. Op het treinstation zou ik dan worden opgehaald door de man van het verhuurbedrijf. Dit gebeurde ook maar de man had niet verwacht dat ik zo jong zou zijn.. Wat was er namelijk aan de hand hij mocht van zijn verzekering geen motoren verhuren aan personen onder de 25jaar. Shitzooi!! Gelukkig was het wel een hele aardige man dus we zijn toch naar het verhuurbedrijf gereden om te zoeken naar andere verhuurbedrijven die mij misschien een motor konden verhuren. Helaas leverde deze zoektocht niks op.

De man van het verhuurbedrijf, Colin was pas 6 maanden geleden begonnen met zijn verhuurbedrijf en de zaken gingen eigenlijk niet zo goed en hij baalde er ook enorm van dat hij mij de motor niet kon verhuren. Hij vertelde mij dat hij 20 jaar lang in de mijnen heeft gewerkt en eindelijk genoeg geld had om zijn eigen motorbedrijf te beginnen. Omdat hij toch niks beters te doen had heeft hij mij rond gereden in de buitenwijk van Perth, Rockingham wat echt een hele mooie buurt is met lege parelwitte stranden en azuurblauw water.

Na deze gratis tour heb ik weer de trein terug gepakt naar het centrum. Hier in gecheckt in een hostel dichtbiij het treinstation en contact opgenomen met Jeniffer. Ik wil namelijk heel graag de westkust zien en als het niet op de motor kan dan maar met een huurauto en als je deze met meerdere mensen deelt is het nog veel (heel veel!) goedkoper ook. Jeniffer leek het wel een goed plan alleen zijn had voor nog 2 extra nachten in het hostel betaald dus we konden daarna pas weg. Dat was niet zo heel erg want hierdoor kon ik nog wat dingen in en rond Perth zien.

Ik ben 1 van die dagen naar Rotnest Island gegaan. Dit is een klein eilandje wat vlak voor de kust ligt voor Perth. En dit is de enige plek op de wereld waar Quokka's leven. Een Quokka is een soort kruising tussen een grote rat en kangaroe. En het eiland is ook nog eens bezaaid met enorme mooie stranden en baaitjes. Hier heb ik een heerlijk dagje over het eiland gefietst wat nog een goede workout was ook.

De rest van de avonden in Perth hebben we nog flink met ze alle gefeest en ik ben zelfs een andere nederlandse Quinten tegen gekomen in het hostel mega vaag!! Ook zijn we toevallig een noors meisje uit de trein tegen gekomen in de stad en die was ook wel geinterreseerd in de roadtrip.

Op dit moment zit ik dit stukje te typen achterin de auto en dit is de 2e dag dat we onderweg zijn. We zijn uiteindelijk met ze 4en uit Perth vertrokken. Margreet, het noorse meisjes, Jeniffer, de andere Quinten en ik. Als ik terug ben ik Perth laat ik jullie alles weten over de roadtrip maar we gaan zo wisselen chauffeur en het is mijn beurt om te rijden dus ik spreek jullie snel weer!

Groetjes vanaf de westkust!

  • 14 Maart 2009 - 12:27

    OMA En Ik.I:

    Weer een trip om nooit te vergeten. Heerlijk als je eindelijk je benen kan strekken zelfs op de houten vloer is het goed slapen als je maar moe genoeg bent.Als wij het goed hebben kom je de 23 ste terug
    horen nog wel nader. De woestijn is dus mooi door grootheid . Er zijn mensen die hem lopend oversteken. Iets voor jouw een volgende keer ??Liefs van OMA en Ik

  • 14 Maart 2009 - 13:33

    Erik En Lies.:

    Quint...wat beleef jij toch een gave tijd!!
    En je schrijft het zo leuk op,dubbel zo fijn om te lezen.
    Ik lachte me rot toen ik dat stukje over die dinercoupe las,daar had ik wel bij willen zijn,wat een domme regels zeg!!
    Balen van die motor,maar dat zal wel ergens goed voor zijn.
    Wij vonden het wel eng dat je alleen zo'n trip wilde maken.
    En nu met z'n vieren in een auto is wel zo gezellig en comfortabel.
    Gozer....geniet je laatste dagen aan de andere kant van de wereld.
    En wij zullen er zijn als je weer thuis komt.
    Heel veel liefs en een dikke kus van je pa(die rijd nu rond bij de CPC-loop) en mij(en de rest vd clan)xxx

  • 14 Maart 2009 - 13:34

    Mieke:

    Fijn zo met de trein!
    Ik wens je nog een heel goeie week. Het schiet al eng snel op je Aussie tijd. Vergeet niet nog even op jacht te gaan naar een kangoeroe voor thuis!
    liefs, kus, Mieke

  • 14 Maart 2009 - 16:39

    Lisa:

    heerlijk q!

  • 14 Maart 2009 - 19:43

    Erik:

    Hoj Jongen, hoorde dat je een leuk stuk had geschreven, gaaf hoor, zulke treinreizen heb je hier niet. Na een uurtje of 2 a 3 ben je het land wel uit hier en geen stukje grond waar je in de verte geen gebouw ziet. Jammer van die motortrip, maar ja, nu heb je een gratis tourgids gehad. Straks thuis dan maar weer. Ik ben vandaag uitgeleend aan de VP en ben heb ouderwets op de motor de CPC-Loop begeleidt. Was ook wel weer eens leuk na ruim 10 jaar. Ik wens je nog hele fijne dagen! Doe nog even snel alles wat je nog wilde doen daar. Niets vergeten hoor!! En neem straks de austalische zon maar mee hier naar toe zodat je zo van de ene in de andere zomer kan glijden, en dan hebben wij er ook weer wat aan.
    Nog een hele fijn week en tot gauw. Spreek je nog wel voordat je in het vliegtuig stapt!
    Liefs Pa/Erik XX

  • 14 Maart 2009 - 21:08

    Margot Koghee:

    Hoi Quinten, Ik had je al een beetje gewaarschuwd hé. Ik heb toen in een 5 daagse trein reis van moskou door mongolie naar china gemaakt dat was op de zelfde manier schat ik zo in. Maar daarna is die douche dan ook erg lekker. Geniet nog even en ik spreek je.En weet wel deze reis blijft je hele bij je. Bij mij is er erg veel erg gebeurd dat ga je nog wel horen als je weer gaat werken groetjes.

  • 15 Maart 2009 - 10:30

    Ilona:

    Hee Q,
    Wat een gave verhalen allemaal weer. Om jaloers op te worden ;)!
    Lekker treinen, haha dan kan je misschien nog beter de NS hebben met de mooie koeien e.d. ;)!
    Nou geniet van de laatste tijd in Aus.

    Liefs, x

  • 15 Maart 2009 - 13:08

    Mathea:

    Q'tje!!

    Je maakt echt van alles mee he. Die trein reis, hoe heb je dat volgehouden? Ik zou helemaal gek worden...
    Ik ben benieuwd om te lezen hoe je roudtrip is geweest.
    Geniet van je laatste weekje!!

    Tot volgende week maandag!!

    Kus, M

  • 16 Maart 2009 - 09:35

    Melissa:

    hahah! twee Quinten in een auto, als dat maar goed gaat ;)
    en 1 zo'n treinreis is meeeeer dan voldoende lijkt me idd!

  • 17 Maart 2009 - 15:05

    John En Truus:

    Weer zo'n gaaf stukje van jou gelezen. Als je een koelkast magneetje tegen het lijf loopt dan mag je het meebrengen voor ons.Lieve groetjes van John en Truus

  • 17 Maart 2009 - 20:53

    Joruesni:

    hoi Q,
    Nog even en dan begint de terugreis. Je zult wel helemaal geen zin hebben. Nog geen emigreer plannen?
    Geniet maar volop van het laatste stukje en een hele goede reis.
    groet Nico,Ester,Joel en Ruben.

  • 17 Maart 2009 - 22:39

    Rene En Constanze:

    He Quinten 1, want dat blijf je voor ons uiteraard. Wat een reis!!! 3 dagen in de trein en dan zo'n
    (h)eerlijke behandeling.
    Wel leuk dat zo'n treinreis je de kans geeft om een uurtje of wat het stadje/straatje te bekijken enzo. Al kunnen wij ons hier moeilijk een treinreis van 3 dagen voorstellen van stad naar stad. Heb je tijdens het rijden niet voor conducteurtje gespeeld zoals vroeger toen je klein was en met mij in de trein zat( ). En na de tegenslag dat je motortour niet door kon gaan maar dat het een autotocht geworden is is misschien achteraf gezien gezelliger en luxer doordat je met z'n 4en bent en kunt afwisselen met rijden.Geniet nog maar lekker door en vang voorzichtig een paar kangaroetjes zonder jong om mee te nemen voor de dagelijkse boodschappen hier,want dat is wel een super idee van tante Mieke. Raar he volgende week om deze tijd ben je al weer 2 dagen terug.We wensen jou nog heel veel plezier en heel veel sterkte met afscheid nemen van alles en iedereen.Een super goede terugreis en een goede en veilige landing straks in Nederland.We gaan jou zien en aanraken op Schiphol. Groetje van Rene en kus van mij. De Mama

  • 17 Maart 2009 - 23:32

    Kitjah:

    Hejjj!

    Wow die reis klinkt mij eigenlijk nog best wel cool. Die hard backpacken!
    Wel eng om voor te stellen dat er best wel wat mensen overleden zijn omdat ze terecht kwamen in zo;n grote woestijn! Mooi dat je er heelhuids uit bent gekomen!

    Echt heeeel vet dat die man je zoveel heeft laten zien. Wat zijn aussie's toch leuke mensen:D
    Dat de zaken slecht zijn kan iig niet aan zn Karma liggen!

    Heel veel plezier en zorg goed voor jezelf

    xxx

  • 19 Maart 2009 - 16:32

    Elza:

    Hoi Quint!
    Hoop dat je een wereldtijd heb gehad down under!!!
    Kom maar snel een keertje alles vertellen (wel op een maan, domder of vrijdag dan)
    Groetjes en een fijne terugvlucht!
    Elza

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Geraldton

Quinten

Op dit moment op zoek naar avontuur in Zuid-Amerika met mijn backpack op mijn rug. Check voor foto's www.instagram.com/qdude Check ook mijn reismaatje op www.instagram.com/fido.ape

Actief sinds 19 Sept. 2008
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 69242

Voorgaande reizen:

08 November 2017 - 01 Maart 2018

Zuid-Amerika

11 Januari 2012 - 17 Juni 2012

Vleugje Azië met NZ en OZ

26 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Rondje oost-europa

04 November 2008 - 23 Maart 2009

Grote droom: Australie

01 Januari 2000 - 02 Januari 2000

.

Landen bezocht: