Van Tsunami op de kamer naar de Twin Towers - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Quinten Smit - WaarBenJij.nu Van Tsunami op de kamer naar de Twin Towers - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Quinten Smit - WaarBenJij.nu

Van Tsunami op de kamer naar de Twin Towers

Door: Quinten en Juut

Blijf op de hoogte en volg Quinten

24 Januari 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Daar ben ik weer!! En dit keer met een reisverslag en nog meer foto's. Zitten namelijk nu (tot morgen) in een hostel met redelijk snel internet dus vandaar.

Misschien doet de titel vermoeden dat het wat minder met ons gaat maar dat is gelukkig niet het geval. Het gaat hier namelijk uitstekend! En we hebben tot nu toe nog steeds enorm mazzel met het weer. Waar de titel wel opslaat lezen jullie in het reisverslag.

Vanuit Singapore zijn Juut en ik met de bus naar Maleisië vertrokken (bijna) zonder enige voorbereiding omdat niks op internet te vinden is over het vervoer. Toch ging ons het veel beter af dan gedacht. Aan de grens niks geen controle. Gewoon stempeltje in je paspoort en je mag 90 dagen blijven! Na de grens werden we afgezet op een groot busstation alwaar we op een volgende bus konden stappen richting de Oost kust van Maleisië, om precies te zijn het plaatsje Mersing.

Mersing is namelijk een havenstad waar in het hoogseizoen talloze ferry's naar eilandjes varen. Laat het alleen geen hoogseizoen zijn maar het regenseizoen. (Niks van te merken want het weer is prima!) Maar dat betekend dat er maar 1 ferry per dag richting het grootste eiland vertrekt en dat eiland heet Tioman.

Dat maakte de keus qua eilanden wel erg makkelijk voor ons dus na een nachtje in een goedkoop hotel te hebben geslapen de ferry gepakt naar Tioman eiland. Vanuit de haven was het moeilijk voor te stellen dat we 2 uur later op een eiland zouden zitten met azuurblauw water want het water was chocomelk-achtig goor met olievlekken en al.

Maar inderdaad, niks gelogen! Prachtig blauw helder water en prachtige stranden op het eiland. Eigenlijk met geen woorden te omschrijven maar de foto's spreken voor zich.

Op het eiland hebben we 5 dagen heerlijk gerelaxt, genoten van het weer en de zee en ook nog eens bruin geworden. We hadden een prachtige kamer met uitzicht op zee en het was werkelijk geweldig!

Ook hebben we een wandeling van 3 uur gemaakt door de jungle op het eiland. Het enige wat we waren vergeten was dat er boven die jungle constant wolken hingen en wij ons helemaal niet hadden gerealiseerd dat dit wel eens regenwolken konden zijn :P En je raadt het al... bijna 1,5 uur in een constant wolkbreuk gelopen. Resultaat: klets en klets nat. Gelukkig bleef de temperatuur warm dus afkoelen zat er niet echt in.

Omdat nu relatief rustig is op het eiland met toeristen zijn veel hotels in onderhoud of voeren allerlei klussen uit om de boel te onderhouden. Dat laatste was ook bij ons hotel het geval. In eerste instantie hebben we daar niet veel van gemerkt tot ze op dag 3 de watertank boven onze kamer gingen vervangen. De eigenaresse verzekerde ons dat het een klusje van een dag was en wij er bijna geen last van zouden hebben... 's ochtens rond 11 uur hoorden wij de klusjesmannen boven onze kamer aan de slag gaan. Dit samen met zo veel lawaai dat we nog grapte straks komt er één door het plafond... Later die middag zaten we bij het receptiegebouw en de eigenaresse kwam naar ons toe... "Uhmmm sorry dat ik jullie stoor maar er is iets misgegaan met de watertank... *Pauze* en nu staat jullie kamer compleet onderwater..."

En ja hoor inderdaad de hele kamer stond onderwater. Toen ik naar de kamer rende klotste het water al vrolijk de trap af om mij te begroeten. Het was net als of de tsunami alleen in onze kamer was geweest.

Gelukkig viel de uiteindelijke schade heel erg mee door dat de schoonmakers net waren geweest en alle spullen op de grond op de kasten hadden gelegd. Helaas is wel mijn afscheidsboekje van mijn vrienden nat geworden. Gelukkig heeft de föhn hem redelijk snel droog gekregen en is hij nu iets meer gebold.

Na deze prachtige 5 dagen op Tioman eiland zijn we doorgereisd naar de West kust van Maleisië en eerst naar Malakka. Een oude historisch stad, die wij, de Nederlanders ooit eens hebben veroverd van de Portugezen. Hierdoor is er nog een heel klein sprankeltje Nederlandse sfeer te vinden in het oude centrum. Maar omdat wij Indonesië belangrijker vonden en Malakka hebben verwaarloost hebben de Engelse het maar overgenomen.

Na Malaka zijn we doorgereisd met de bus naar Kuala Lumpur waar we nog steeds zijn. Vandaag hebben we de stad bezichtigd en het is een erg mooie stad. Persoonlijk vind ik het hier leuker en mooier dan Singapore omdat hier meer sfeer hangt en minder klinisch en nep is dan Singapore. Vandaag zijn we ook naar het teken van Maleisië geweest namelijk de twin towers. Die stonden niet alleen in New York maar hier staan ze ook nog steeds. Althans eigenlijk heten ze de Petronas Towers maar in de volksmond worden ze hier de twintower genoemd. Vandaag konden we ze helaas niet beklimmen door de drukte maar morgen gaan we dat zeker doen want we hebben de kaartjes al!

Morgen gaan we ook weer door met reizen. Het plan is om met de bus naar een klein plaatsje, Jerantut midden in Maleisië te reizen en vanaf daar de trein naar het Noordoosten van Maleisië te pakken. Deze trein rijdt namelijk dwars door de jungle heen en wordt daarom ook "ungletrain" genoemd. Tot die tijd hebben we waarschijnlijk geen internet maar zo gauw ik kan hou ik jullie weer op de hoogte.

Ik ga de nieuwe foto's online te zetten maar het is hier nu avond en we gaan eerst een hapje eten. Daarna zal ik ze meteen posten.

Groetjes/kus/knuf Quinten en Judith

• 24 Januari 2012 - 15:05

Lisa:

Heerlijk om weer mee te lezen! Och jeetje.. doe mij die azuurblauw zee en hagelwitte stranden.. Blegh! Zomer is nog zo ver weg van hier!

Geniet van al het heerlijks daar en tot horens!!

Liefs, Lisa

• 28 Januari 2012 - 14:36

Opa:

86 mooie fotos gezien, komen de volgende op de zelfde link. Hier vandaag zonnig en nog warm verwachting -5 vannacht.
    Stuur snel wat warmte deze kant op.
    Jullie hebben het geweldig begrijp ik.
    Doe voorzichtig ! Poot voor Jouw knuf voor Jul ONS

• 28 Januari 2012 - 17:31

Ina Colada:

Mooie verhaal !
    x Ina

• 29 Januari 2012 - 21:19

Erik:

Hoj beiden.
    Alles intussen weer opgedroogd? Zo zie je maar, je maakt altijd onverwachtste dingen mee. Is het weer nog steeds goed? Hier vind momenteel een omslag plaats in het weer. Er wordt de komende weken zeer koud weer tot -15 verwacht, dus de schaatsen kunnen tevoorschijn gehaald worden. Je kan dus maar beter daar zijn. Jongens geniet ervan! Pas goed op elkaar. Heel veel liefs van Pa Erik en Stiefmam Lies. Xxxxxxxxx

• 05 Februari 2012 - 10:20

Hier Opa:

Hoera Oma heeft haar nieuwe heup en alles gaat goed. Heeft weinig pijn.
    Komt maandag of dinsdag naar huis.
    Ik zieuit naar jullie volgende krabbbel. Hoop dat alles avontuurlijk verloopt . Jut heb jij ook een dag boek?? Wat is je adres? Doet voorzichtig. Twee grote knuf. OPA.S

• 07 Februari 2012 - 14:51

Bettina:

Klinkt goed! Benieuwd naar de foto's, ook of jullie nog iets van de VOC-restanten hebben vastgelegd. Mooi zo'n regenseizoen zonder regen. Net als hier: winterseizoen zonder winter. Hoop dat jullie reisgenoot ook nog heeft genoten. Topreis verder en veullievz!

• 07 Februari 2012 - 14:51

Lies Smit:

Ja hoor....dat moet jullie weer gebeuren,een tsunami in je kamer!!!
    Wat een mazzel dat alles droog is gebleven!
    Watvoor beestjes zullen jullie tegen gekomen zijn in de jungle...had je je sokken over je broekspijpen gedaan?
    Er kruipt nml zomaar iets je pijpen in!
    Zit er geen lift in de twin towers,vanwege het feit dat jullie ze moeten beklimmen.LOL
    Je verhalen zijn weer heerlijk om te lezen,je zet het zo neer dat het voor ons makkelijk te visualiseren is.
    Je mist hier nog steeds niets,er komt na het weekend vorst in Nederland,gelukkig met zon en geen sneeuw!
    Succes met de treinreis,er zal best veel te zien onderweg.
    Blijf genieten samen en we houden contact.(niet stiekum kijken he)
    Dikke kus van ons voor beiden.xxx

• 07 Februari 2012 - 14:52

Charliecompagnie Pim:

Hee QT! Eindelijk tijd gehad om je verhalen te lezen, mag ook wel is. Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt, hoop dat het alleen nog maar beter wordt. Ik kan je foto's helaas niet zin, je zal ze wel op facebook zetten? Hier vind ik ze niet in elk geval.

In Delft/Zoetermeer is ook, bijna, alles goed. De charlie compagnie kampt met een kleine uitdunning van personeel. Dus mogelijk moet je eerder terugkomen om de gaten op te vullen ;)

Veel plezier nog QT.