Tikkie terug naar Brisbane en jarig op het strand - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Quinten Smit - WaarBenJij.nu Tikkie terug naar Brisbane en jarig op het strand - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Quinten Smit - WaarBenJij.nu

Tikkie terug naar Brisbane en jarig op het strand

Door: Quinten

Blijf op de hoogte en volg Quinten

04 Januari 2009 | Australië, Rainbow Beach

Heey allemaal! Als eerste natuurlijk... GELUKKIG 2009! Beetje anders dan normaal om dit nu via internet te doen maar dat heb je als je duizende km´s van Nederland weg bent. Ook wil ik iedereen bedanken voor alle lieve verjaardag mailtjes en krabbels. Ik had vandaag gewoon daardoor 32 nieuwe mailtjes!! Echt helemaal te gek!!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een stukje heb getypt en er is weer zo ongelovelijk veel gebeurt dat ik hoop dat ik niks vergeet. In mij laaste verhaaltje had ik neer gezet dat ik samen meet Kaz en Thomas naar Noosa zou gaan om daar oud & nieuw te vieren... Natuurlijk verliep dat weer heel anders dan gepland.

We zijn namelijk wel met ze drieeën naar Noosa gereden met hun auto maar toen we daar aan kwamen hadden we eigenlijk meteen zoiets van is dit alles. We hadden namelijk allemaal verhalen gehoord dat het er heel leuk is en dat er veel feestende backpakcers zouden zitten. Maar in werkelijkheid was het meer een vakantiebestemming voor australische gezinnen met kinderen. Toch zijn we een paar dagen in Noosa gebleven om aan het strand te hangen want dat was dan weer iets wat Brisbane niet had.

Omdat er verder niks te doen was in Noosa hadden we maar besloten om 30 december terug te rijden naar Brisbane, zodat we daar oud & nieuw konden vieren met alle mensen die we daar al kenden. Zo gezegt zo gedaan... of ja daar komt ie weer, toch niet!

Toen we namelijk net een buitenwijk van Brisbane binnen reden raakte de motor oververhit. Eerst dachten we dat er niet zo heel veel aan de hand was en de motor gewoon moest afkoelen want het was een hele warme dag. Na 2 uur wachten was de motor wel afgekoeld maar maakte een heel raar geluid. Gelukkig waren Kaz en Thomas lid van de australische ANWB dus die maar even gebeld. Na een uur kwam er een wegenwachtauto'tje aanrijden. De man van de wegenwacht was er al snel achter wat het probleem was, een kapotte waterpomp. Dit was echt mega slecht nieuws want dat betekende dat de auto moest worden weggesleept naar een garage en wij zelf op een 1 of andere manier bij het hostel moesten komen. Er konden maar 2 mensen meerijden naar de garage met de sleepwagen dus ik ben toen maar zelf met openbaar vervoer naar het hostel gegaan. Gelukkig kwam ik er snel achter dat er in de buurt een bushalte was en de buslijn die daar reed mij bijna voor het hostel kon af zetten. Echt een geluk bij een ongeluk dus.

In totaal kwam ik dus zo'n 4uur later aan in het hostel dan de bedoeling was en Kaz en Thomas nog veel later. Maar goed dat we ervoor hadden gekozen om vóór oudjaarsdag te gaan reizen en niet op oudjaarsdag anders waren we nooit op tijd voor de jaarwisseling aangekomen.

Bij de receptie van het hostel kwam alleen het volgende probleem... inchecken. Voordat ik namelijk weg ging vanuit Brisbane op 2e kerstdag had ik nog een grapje met Kevin (een nederlandse gast uit het hostel in Brisbane) uitgehaald om hem terug te pakken voor al zijn grappen. Op 2e kerstdag had ik namelijk een enorme zak met piepschuimballetjes gekocht (40liter in totaal) wat eigenlijk is bedoelt om zitzakken te vullen... en dat over ze hele bed en backpack gegooit... Toch nog een witte kerst in Australië :D!! Het probleem was alleen dat de eigenaar van het hostel ook achter deze grap was gekomen, nadat ik was vertrokken zat namelijk het hele hostel onder de witte balletjes maar hij wist ook wie het had gedaan!! OEPS... dus na een flinke preek en geen waarschuwingen meer voor mij mocht ik toch gelukkig in het hostel slapen. Toen ik het hostel kwam binnenlopen meteen een reunië gehad met al mijn vrienden uit Brisbane. Eigenlijk wel raar je verblijft in een hostel voor een paar dagen, je kent wat mensen en als je dan weer terug komt en iedereen is er weer voelt het toch een beetje alsof je weer thuis komt.

De volgende dag was het dan zover oudjaarsdag!! Eigenlijk voelde het helemaal niet als oudjaarsdag (net zoals met kerst) Overdag heb ik een beetje op het stadsstrand van brisbane rond gehangen en een beetje gewerkt aan mijn kleurtje :P (heb ik nog nooit eerder kunnen doen op oudjaarsdag!) S'avonds hebben we champagne en bier gedronken op de parkeerplaats achter het hostel. We mochten namelijk geen eigen alcohol drinken omdat het hostel alcohol verkoopt... echt hele stomme regel... maar goed dan doen we het wel buiten het hostel! Om 23uur zijn we naar South Bank gelopen. Dat zou namelijk de plaats zijn om oud & nieuw te vieren als we de posters moesten geloven.

Druk was het er in ieder geval wel maar ook hier mocht je geen alcohol mee naar toe nemen (niet eens een fles champagne) en oliebollen kennen ze hier ookal niet dus dat was al een beetje raar. Dan maar wachten tot het zover is... dus we stonden een beetje te praten met elkaar en oppeens gaat er een beetje vuurwerk af en oppeens begint iedereen (behalve wij) te juichen... we zaten dus blijkbaar in het nieuwe jaar. Vaag hoor niet eens af tellen zoals ik van Nederland ben gewend nee gewoon *plop* nieuwjaar! Niemand steekt hier ook zelf vuurwerk af maar dat doet de gemeente ofzoiets. Het vuurwerk konden we helaas niet echt zien omdat er 2 gigantische bomen voor stonden. Maar ondanks dat allemaal we het naar ons zin gehad en we hebben er zelf maar een feestje van gemaakt. En uiteindelijk zijn we s'nachts in een Iersche Pub beland.

Op nieuwjaardag was iedereen eigenlijk te gaar om iets te gaan doen dus maar weer naar het stadsstrand gegaan en daar wat slaap ingehaald. Toen ik terug kwam van het stadsstrand kwam ik alleen achter iets minder leuks. Ik had namelijk een afgesloten(!) boodschappentas in mijn kamer staan met wat flessen water, brood, chocopasta en een fles champagne die ik speciaal had bewaard voor mijn verjaardag. Alleen mijn champagnefles ontbrak nu. Waarschijnlijk was die afgepakt door de hosteleigenaar maar die was er op dat moment niet meer en de rest van het personeel wist van niks. Het was misschien maar goed ook dat hij er niet was want ik was WOEDEND!! Zomaar mij tas doorzoeken! Dat is toch focking niet normaal!

Maar goed de tijd begon te dringen wat het was al 20uur s'avonds, nog maar 4 uur en dan is het 2 januari! Gelukkig kon ik nog een bottleshop (slijterij) vinden die nog een fles champagne hadden staan dus dat probleem was voor nu even opgelost. Om 24uur hebben we met ze alle afgeteld voor mijn verjaardag (plus die van Kevin hij is ook op 2 januari jarig) en met ze alle champagne gedronken en chips gegeten wat echt heel gezellig was. Overdag zijn we weer naar het stadsstrand gegaan en daar werden Kevin en ik nog een keer verrast door Alissa en Anna die een chocolade taart met sterretjes hadden gekocht. Ik heb nog nooit zo mijn verjaardag gevierd! Op een nepstrand, in mijn zwembroek en dan komen 2 meisjes in bikini's een verjaardagstaart brengen... wat kan het leven toch zwaar zijn!

S'avonds zijn we met ze alle gezellig uit eten gegaan en heb ik weer een fles champagne gekregen van iedereen. Deze hebben we maar meteen in een parkje in de buurt met ze alle op gedronken. Niet zonder risico trouwens want toen we net 2 minuten zaten en de fles hadden opengemaakt kwam politie langs. Gelukkig zagen ze wel de humor in van de hele situatie en na hun felicitaties konden we blijven zitten onder de voorwaarde dat we de fles binnen een half uur leeg hadden... no worries mate!

Later zijn we natuurlijk nog uitgegaan wat zoals altijd weer 1 groot succes was en ik ben 2 meisjes tegengekomen die in dezelfde groep zaten als mij in Sydney. Eigenlijk is dat ook best raar je kent ze eigenlijk amper maar omdat het de eerste mensen zijn waarmee je bent op getrokken is het toch wel weer heel speciaal als je ze tegenkomt.

De volgende dag heb ik afscheid genomen van iedereen en uitgecheckt in het hostel. Hierbij kwam ik de eigenaar van het hostel tegen... die heb ik even heeeeeeel duidelijk gemaakt wat ik vind van ze hele alcohol en tassen doorzoek beleid... (wees maar niet bang, het was alleen verbaal ;))
Na die enorme opluchting heb ik de bus gepakt naar Rainbow beach 5 uur rijden ten noorden van Brisbane.

Hier in de buurt ligt namelijk Fraser Island het grootste zandeiland van de wereld en hier ga ik een jeep safari houden van 3 dagen (en 2 nachten buiten slapen) houden met 7 andere totaal onbekende backpackers. Morgen, 5 januari krijg ik samen met de andere backpackers mijn veiligheid instructie en 6 januari gaan we met ze alle het avontuur te gemoet. Ik ben dus weer een paar dagen niet bereikbaar maar ik laat jullie weer snel weten hoe het is geweest!

Als het allemaal goed is gegaan dan staan alle mijn nieuwe foto´s ook weer op hyves.

Tot snel!!

UPDATE 05-01-2009: Vandaag kwam ik er achter dat mijn Nederlandse telefoon niet meer in mijn rugzak zit. Ik denk dat hij waarschijnlijk is gestolen maar het grootste probleem is dat ik dus geen smsjes meer kan ontvangen op mijn Nederlandse telefoon. Natuurlijk kunnen jullie wel gewoon bellen en smsen op mijn australische telefoon, +61458682247

  • 04 Januari 2009 - 07:37

    Erik En Lies:

    Super verhaal...Quint.
    Je verveeld je duidelijk niet.
    Succes met je safari....lekker zandhappen,hebben wij ook gedaan.
    Have fun....we horen(lezen)je daarna wel weer.
    Liefs van Erik,Shirley,Berry en mij.XXX

  • 04 Januari 2009 - 12:10

    Troyin2009:

    Happy B-day Q!Ik wist helemaal niet dat je jarig bent op 2 januari(zeker nooit uitgenodigd voor je B-day party, okay nu zit ik je echt te stangen en een beetje te liegen!)

    Ik weet niet wat ik met je had gedaan als het mijn tas en bed was die vol met piepschuim balletjes zou zitten maar in ieder geval vind ik het een vette actie, haha!

    Hoe zit het met de regels in Australië met alcohol drinken. Of was dat niet de reden voor de hostel eigenaar om je champagne af te pakken? Beetje minder van hem.

    Weet je op zo'n avontuur voelen dingen al gauw vertrouwd. En zeg nou zelf heerlijk toch een beetje dat gevoel van familie met mensen die in de verste verte niet je familie zijn. (leuke woordspeling verste verte, vind ik zelf, haha)

    Ik denk dat ik dan toch weer een keer me moet wagen aan hyves wil ik de foto's zien van je hele avontuur. Ik laat het je nog weten of ik me eraan gewaagd heb.

    voor nu...take care and don't try sand cupcakes...believe me...not worth it!

    ciao

  • 04 Januari 2009 - 14:40

    Opa En Oma Terug:

    We hoeven niet bang te zijn dat je eenzaam was op je verjaardag het ziet er goed uit,Dat ieder zijn bed terug kan vinden na zo n avond is toch ook een wonder. Leuk dat je ons nog belde1 Doe voorzichtig in de jeeps .Veel Fun met al die nieuwe mensen ,de volgende drie dagen Liefs ONS

  • 04 Januari 2009 - 14:59

    Nog Eens:

    Dat terug slaat op mijn vorige krabel Wat over je verhaal ging maar dat is verloren gegaan had het eerst moeten bevestigen .Dan nu opnieuw over je verhaalHet ontbreekt je aan niets is duidelijk en wij nog maar denken hij zal zich toch niet een zaam voelen? Nee dus !!wist het iegenlijk wel. De Je was er haast zelf in gevallen . (spreek woord Wie een kiul enz )Maar alles kwam weer goed. De water pomp Gooide nog roet op de sneeuw. Ik had het opnieuw uitgestrooid en je alles laten opruime.
    Nu Op naar het Jeep avontuur Drie dagen de dessert in met allemaal nieuw volk. ,dat is opzich al een avontuur en dan komt de rest nog , hopelijk geen waterpomp stuk of iets anders die groeien daar vast niet . Veel Fun en doe voorzichtig !! ONS

  • 04 Januari 2009 - 17:49

    Margot:

    Hoi Quinten gefeliciteerd nog was ik even vergeten maar waar ook op de wereld dat gaat gewoon door en de volgende keer ben je al weer hier en kan je net zo veel drinken als je wilt tenzij je dienst hebt want die 5 maanden gaan eens voorbij. DUS geniet nu even héél goed.

  • 04 Januari 2009 - 17:58

    Ilona:

    He Quinten,
    Ik heb je al gekrabbeld via hyves, dus heb eigenlijk hier geen nieuws meer.
    Ik vond het weer een leuk verhaaltje :)

    Tot waarbenjij.nu/krabbels/of mails!

    Liefs, -X-

  • 04 Januari 2009 - 19:39

    Hans En Janneke:

    Hoi Quinten,

    nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!
    en de beste wensen voor het nieuwe jaar!!
    WE GENIETEN IEDERE KEER WEER VAN JE VERHALEN!
    gr Hans en Janneke.

  • 04 Januari 2009 - 19:51

    Pim:

    Hey Quinten

    Nog gefeliciteerd met je verjaardag en met je nichtje suusje lol

    gr.Pim

  • 05 Januari 2009 - 11:57

    Melissa:

    Haai, lekkere stunt met je witte kerst :P

    Jij nog een HAPPY NEWYEAR en HAPPY BIRTHDAY !!! :3

    X

  • 05 Januari 2009 - 13:38

    Opa Weer.:

    Heb je ned nummer gebeld
    krijg ingesprek. Kan me niet voorstellen dat men zo n ding steeld.Heb je hem niet verloren?? dat weet je nooit natuurlijk. We hebben je andere nummer voor ons geen probleem. Maar jij was al je gegevens kwijt . Sterkte er mee Goede morgen ONS .

  • 05 Januari 2009 - 18:03

    Sijmen:

    Hee Gozer....

    Leuk om je zo te blijven volgen! Alsnog gefeliciteerd!
    Geniet ervan daar!!

    Mzzl

  • 06 Januari 2009 - 09:22

    Tonca:

    Hey quinten!
    echt leuk om al je verhalen zo te lezen. volgens mij heb je het best naar je zin ;) heel veel plezier verder nog geniet er van en ..

    gelukkig nieuwjaar nog !

    x Tonca

  • 06 Januari 2009 - 16:40

    Oma En Opa:

    weten nu  wat een contacten jij allemaal hebt, Quinten.Wij zijn je niet vergeten maar wel wat laat met felicitraties.Boven op al die felicitaties nu de onze.Quinten 21 jaar wel gefeliciteerd en een goede toekomst toegewenst.Bijzonder land daar en gebeurt alles dus ook zo als je ondervind.Geweldig toch, daarvoor wilde je Australie leren kennen.Geniet maar van al je reisvoorzichten, voor je het weet is het voorbij.Houdt je haaks!!Oma &Opa in Breda.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rainbow Beach

Quinten

Op dit moment op zoek naar avontuur in Zuid-Amerika met mijn backpack op mijn rug. Check voor foto's www.instagram.com/qdude Check ook mijn reismaatje op www.instagram.com/fido.ape

Actief sinds 19 Sept. 2008
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 69225

Voorgaande reizen:

08 November 2017 - 01 Maart 2018

Zuid-Amerika

11 Januari 2012 - 17 Juni 2012

Vleugje Azië met NZ en OZ

26 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Rondje oost-europa

04 November 2008 - 23 Maart 2009

Grote droom: Australie

01 Januari 2000 - 02 Januari 2000

.

Landen bezocht: