Eilandhoppen - Reisverslag uit Phi Phi Don, Thailand van Quinten Smit - WaarBenJij.nu Eilandhoppen - Reisverslag uit Phi Phi Don, Thailand van Quinten Smit - WaarBenJij.nu

Eilandhoppen

Door: Quinten

Blijf op de hoogte en volg Quinten

07 Februari 2012 | Thailand, Phi Phi Don

Hoi allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden dat Juut en ik wat hebben laten horen maar we zijn druk bezig geweest met reizen en internet is niet overal te vinden of doet het niet. Ook enorm bedankt voor alle reacties. Het is namelijk echt enorm leuk om ze te lezen aan deze kant van de wereld en te zien dat zoveel mensen met ons meeleven. Als bedankje zullen we proberen wat zon naar jullie terug te sturen want we hebben begrepen dat het verschrikkelijk koud daar bij jullie is in Nederland.

Op dit moment zijn we in Thailand om precies te zijn op Ko Phi Phi wat aan de westkust van Thailand ligt. Maar voordat ik helemaal doordraaf zal ik bij het begin beginnen.

Vanuit Kuala Lumpur zijn Juut en ik met de bus vertrokken naar het midden van Maleisië naar een klein plaatjes genaamd Jerantut. Vanaf daar hebben we de trein gepakt naar Kota Bahru gelegen in het Noordoosten van Maleisie.

Tijdens de treinreis zijn we dwars door de jungle geboemeld en daardoor hadden we af en toe mooie uitzichten. De trein van op zich ook goed te doen. Enige nadeel was dat er kakkerlakken uit alle hoeken en gaten kwamen van het treinstel op het moment dat de trein niet reed. Alsof die beesten er op getraind waren...

Na onze 8 uur durende treinrit aangekomen bij ons hostel in Kota Bahru. Deze stad is gelegen in de Islamitische provincie van Maleisië. Dat was ook wel te merken want overal liepen vrouwen met hoofddoeken en burka's en op straat stonden zelfs luidsprekers waar Islamitische teksten uit gedenderd kwamen. Als iemand mij had vertelt dat ik in Iran was had ik het ook gelooft.

De volgende dag dus snel maar de bus gepakt naar onze volgende bestemming, Penang eiland. Dit eiland ligt helemaal aan de Noordwestelijke kant van Maleisië dus dat beloofde weer een lange reisdag te worden. De bus was dit keer een dubbeldekker en wij hadden het geluk dat we bovenaan zaten en ook nog eens vooraan. Tijdens deze reis werden we namelijk weer getrakteerd op mooie uitzichten op de jungle en bergpassen.

Op Penang aangekomen bleek dat keuze 1 van de hostels waar we wilden verblijven niet meer bestond en keuze 2 volzat... En dat na 6 uur lange busreis.. Gelukkig konden we na wat zoek werk toch terecht bij een ander hostel want ook goed betaalbaar was en redelijk schoon. Op Penang zijn we 2 hele dagen gebleven. 1 dag om de stad te zien en 1 dag om op de rest van het eiland rond te crossen op een brommertje.

Wij hadden allebei erg zin in ons uitje met de brommer want Penang is een behoorlijk groot eiland met grote bergen en dus ook leuke bergweggetjes! Nadat we de scooter in ontvangst hadden genomen en deze een beetje geïnspecteerd hadden zijn we op pad gegaan.

De eerste 2 uur ging fantastisch! Maar toen midden in de bergen 15 a 20 kilometer van de stad vandaan voelde het alsof mijn achterband zacht was en wegglipte... Owh kut! Ja hoor lekke band in letterlijk "the middle of nowhere". En het stomme was dat we ook geen nummer hadden van ons hostel waar we de scooter hadden gehuurd... Wat nu!? Tijdens onze eerste poging stapvoets naar beneden te rijden stopte meteen een Aziatische vrouw op haar scooter om ons te helpen. De Aziatische vrouw zou Juut achterop nemen zodat ik makkelijker naar beneden zou kunnen rollen van de berg af met de lekke achterband. Tijdens de afdaling zouden we een kruising tegen komen en ik had met de Aziatische vrouw afgesproken dat we allebei linksaf zouden slaan.

Kan niet mis gaan zou je zeggen toch? Dat dacht ik ook maar na de eerste kruising kwam nog een kruising waar de Aziatische vrouw met Juut in geen velden of wegen te bekennen was. Wat nu? Linksaf terug richting de stad of rechtdoor richting weet ik veel waar? Ik heb er toen maar voor gekozen om richting de stad te gaan en hopelijk de Aziatische vrouw met Juut tegen te komen. Niet wetend hoe ver de stad nog was begon ik aan de tocht.

Erg ver kwam ik niet want een Chinese man in een auto bood mij hulp aan en kende wel iemand die mijn band kon repareren langs de weg. Helaas was het zondag en was zijn kennis op familiebezoek. Gelukkig wist hij nog wel een brommer-garage in de buurt alleen zou die open zijn op zondag? Nou gelukkig wel! En de betreffende monteur verwisselde mijn band in een tempo wat niet had misstaan in een formule 1 pitstop.

Tijdens de "pitstop" reed gelukkig de Aziatische vrouw langs die op zoek was naar mij. En je raad het al zij was inderdaad rechtdoor gereden bij de kruising waar ik linksaf ben geslagen richting de stad. Na een paar minuten waren Juut en ik weer herenigd en er viel een hele last van onze beide schouders. Op zo'n manier splitsen doen we dus nooit meer!

Gelukkig liep het allemaal toch nog goed af want en we waren weer herenigd onze brommer was ook nog eens voorzien van een nieuwe achterband voor maar €20 inclusief arbeidsloon. Daar kunnen ze in Nederland niet aantippen!

De rest van de dag hebben we heerlijk zonder problemen rond gereden en het hele eiland bekeken.

Na ons avontuur op Penang eiland zijn we met de boot vertrokken naar Langkawi, het meest Noordelijke eiland van Maleisië gelegen tegen de Thaise grens.

Op Langkawi hebben Juut en ik het ook weer enorm naar ons zin gehad en hebben we heerlijk gerelaxt aan het strand en zijn we ook weer op een brommertje gestapt om het eiland te verkennen. Deze keer ging het gelukkig helemaal goed zonder lekke banden.

Tijdens onze roadtrip hebben we ook gezwommen in de sevenwells waterval. Door het constante afslijten van de rotsen door het water zijn er aan de bovenkant van de waterval 7 kleine zwembaden ontstaan waar je heerlijk kan zwemmen en via de gladde rotsen van het ene "zwembad" het andere "zwembad" in kan glijden. Dit was erg leuk en ookal zijn we bijna aangevallen door aapjes die in de omliggende bomen wonen, het was erg de moeite waard.

Na Langkawi zijn we met de boot vertrokken naar Ko Lanta in Thailand. Dit klinkt erg makkelijk maar dat was het absoluut niet.

In het kort komt het er op neer dat onze lift naar de pier niet op kwam dagen en we zelf een taxi hebben genomen naar de pier. Bij de pier om 8.45 uur aangekomen geen ferry aanwezig terwijl die echt om 9.00 uur zou vertrekken. De taxichauffeur was zo aardig even voor ons te bellen naar de ferry maatschappij. Blijkt dat we heel erg anders moeten inchecken voor de ferry.

Eenmaal ingecheckt bij een willekeurig reisbureautje op het eiland zijn we op de bus gezet naar het kantoor van de douane voor een EXIT stempeltje. Vanaf de douane weer naar de aanlegplaats waar we eerder die ochtend waren. Blijkt dat er een klein speedbootje klaar ligt om ons naar Thailand te brengen in plaats van een ferry. Bij het over varen van de grens tussen Maleisië en Thailand werden we nog onderschept door de Maleisische waterpolitie maar die lieten ons gelukkig snel door. Hier was de schipper ook erg blij mee want het woord "Paniek" stond nog net niet op zijn voorhoofd geschreven.

In Thailand aangekomen hebben 5 dagen doorgebracht op Ko Lanta waar we bijna niks anders hebben gedaan dan zwemmen en genieten van de zon.

Op dit moment zitten we zoals ik al eerder schreef op Ko Phi Phi. Als alles morgen goed gaat dan vertrekken we morgen naar het vaste land van Thailand, namelijk Phuket. Vanaf daar is het de bedoeling om af te reizen naar een nationaal park met veel Jungle om vervolgens weer richting het volgende eiland te gaan Ko Sumai aan de Oostkust van Thailand. Als het zover is hebben Juut en ik vast weer genoeg mee gemaakt voor een volgend reisverslag.

Voor ik het vergeet we hebben vandaag ook meer dan 100 foto's online gezet op http://www.photobucket.com/jqazie
Hier komen de rest van de foto's van onze reis ook te staan.

Groetjes/knuff/liefs/kus
van Quinten en Judith

  • 07 Februari 2012 - 14:30

    Gabber:

    Q en kakkie, Klimt echt helemaal super!! Voles min hebben jullie het heel goes naar jullie zin!! Kakkie was heerlijk om je ff 'gesproken' te hebben vanochtend!! Dikke kusssss en geniet ervan!!

  • 07 Februari 2012 - 14:32

    Bettina:

    Mooie verhalen en avonturen, heerlijk om te lezen. Wennen de kakkerlakken al? Ga lekker zo door, zonder lekke banden en elkaar uit het oog te verliezen. En ik kijk al uit naar de volgende verhalen. Maar nu ga ik snel naar de foto's. Veel lievz!!!!!

  • 07 Februari 2012 - 14:43

    Bettina:

    Ha, ha, ha, vogelfoto's! Volgens mij zijn het Aziatische Kweeniekweenies. Én VOC- verwijzingen. Dank, dank, dank ;-) xxx

  • 07 Februari 2012 - 15:30

    Erik En Lies:

    Hey kinders!!!
    We hebben net samen jullie foto,s zitten bekijken.
    Wat een prachtige natuur heb je daar,en wat een vieze kakkerlakken in de trein!
    Wat ons opviel is die mooie foto van jullie samen voor het lokale stadhuis.
    Je pa vraagt of jullie net zo stiekum doen als hij en ik gedaan hebben.LOL
    Geintje.......er zitten echte leuke foto,s van jullie samen tussen.
    En wij vinden het echt zo gaaf dat jullie ons hebben zien zwaaien,we waren zo enthousiast dat Swiffer hard ging blaffen!
    Hij snapte er niets van...hahahaaa.
    Ook wij missen jullie best en zijn blij dat we multi media hebben voor het broodnodige contact!
    En ja,we kunnen wel wat warmte van jullie gebruiken,want het vriest hier nog steeds.Zijn het nu wel zat,die kou!!
    Ze hebben in het Noorden al last vd elfsteden koorts!!!!!!
    Die willen ze onder voorbehoud as Zondag gaan houden als het ijs nog ietsjes aangroeid.
    Wat zal het fijn geweest zijn,zo samen 5 dagen chillen en zwemmen,doet ons goed om te horen!
    Wel ff schrikken geweest met die lekke fiep en dat je Juut kwijt was!!!Zal voor jou ook niet leuk geweest zijn Juutje!!
    Gelukkig aardige behulpzame mensen daar,dat zei Berry toen ook al.
    Nu op naar Phuket en de jungle in met hopelijk alleen maar leuke ervaringen.
    BTW,Michael zit nu in Bangkok met een vriend,die is 5 weken in Thailand en heeft het ook enorm naar zijn zin.
    Blijf samen genieten en foto,s maken,dan kunnen wij vanuit dit kikkerlandje ook meereizen met jullie tweetjes.
    Heeeeeeeeeeel veel liefs,knuffels en een dikke kus voor beiden.....en een pootje(bevroren)van Swif.XXXXXXXXX
    Paps Erik en Stiefmams Lies

  • 08 Februari 2012 - 11:07

    Rene:

    heyw wereldreizigers, even een berichtje van mij. Wat goed dat het jullie goed gaat, de verhalen zijn weer leuk. Hier gaat alles goed, zoals jullie al weten wel erg koud maar zoals jullie weten vind ik dat leuk en we hopen dat het komend weekeinde los kan gaan. Nog veel fun en voorzichtig, volgende reactie doe ik samen met je ma.
    Groetjes van mij en voorzichtig he

  • 08 Februari 2012 - 19:17

    Oma Is Weer Thuis :

    Ha Juut en Quinten. Wat een geweldige lieve mensen komen jullie tegen dat zijn vast de mooiste belevenissen al baal je natuurlijk van de lekke band. Dan het avontuur met deferry die er niet was. Het lijkt wel het midden oosten. zoals ik het ken. Alles is altijd net iets anders. Maar dat is nu juist wat het onvergetelijk maakt. \\\\\\\\ik vind het prachtig . Liefs Oma en Opa

  • 09 Februari 2012 - 19:27

    Mieke:

    wow, stuur ons wat zon en warmte!!!
    Blijf lekker genieten en raak elkaar echt maar niet meer kwijt.
    kus Mieke

  • 11 Februari 2012 - 11:11

    Hier Cees En Am:

    leuk verslag en leukm geschreven. Ben een beetje jaloers, zeker wat het weer betreft. Juut let op dat je wat meer aan de borrel gaat, dat was je wat vergeten heb ik gehoord. GROETEN BIJ MIN 4 GRADEN ONDER NUL!!

  • 11 Februari 2012 - 11:40

    HIER OPA :

    Even een tip van een Veteraan.
    Altijd 2 liter per dag dat is oud nieuws opa, hoor ik je zeggen.Maar bij erg zweten neem EEN HALF THEE LEPELTJE ZOUT en iets suiker op een glas water en je ben na 5min weer
    bij de mensen. Alle nieuwtjes komen door zoals jullie merken . Goede reis Oma gaat met sprongen vooruit. Heeft weinig pijn en doet het goed . OPA

  • 11 Februari 2012 - 11:40

    HIER OPA :

    Even een tip van een Veteraan.
    Altijd 2 liter per dag dat is oud nieuws opa, hoor ik je zeggen.Maar bij erg zweten neem EEN HALF THEE LEPELTJE ZOUT en iets suiker op een glas water en je ben na 5min weer
    bij de mensen. Alle nieuwtjes komen door zoals jullie merken . Goede reis Oma gaat met sprongen vooruit. Heeft weinig pijn en doet het goed . OPA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quinten

Op dit moment op zoek naar avontuur in Zuid-Amerika met mijn backpack op mijn rug. Check voor foto's www.instagram.com/qdude Check ook mijn reismaatje op www.instagram.com/fido.ape

Actief sinds 19 Sept. 2008
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 69161

Voorgaande reizen:

08 November 2017 - 01 Maart 2018

Zuid-Amerika

11 Januari 2012 - 17 Juni 2012

Vleugje Azië met NZ en OZ

26 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Rondje oost-europa

04 November 2008 - 23 Maart 2009

Grote droom: Australie

01 Januari 2000 - 02 Januari 2000

.

Landen bezocht: