de fabriek in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Quinten Smit - WaarBenJij.nu de fabriek in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Quinten Smit - WaarBenJij.nu

de fabriek in Melbourne

Door: Quinten

Blijf op de hoogte en volg Quinten

16 November 2008 | Australië, Melbourne

Daar ben ik weer. Nu vanuit Melbourne. Jullie geloven het natuurlijk nooit maar ik heb weer ontzettend veel mee gemaakt sinds mijn laaste bericht op waarbenjij.nu Ik hoop dat ik mijn herinneringen een beetje duidelijk en chronologisch voor jullie hier kan neerzetten want af en toe is het zelfs voor mij echt niet bij te houden ;)

Donderdag heeft het australische meisje wat ik heb ontmoet in Sydney, mij en mijn reisgenoot Guus het nachtleven van Canberra laten zien. (Oja ze heet trouwens Renee, afgekort Ren en woont in een buitenwijk van Canberra) In geen enkel reisboek is iets te vinden over het nachtleven in Canberra en iedereen zegt dat het een saaie stad is... MAAR geloof mij Canberra is echt niet saai en heeft zeker wel een nachtleven! We hebben denk ik totaal 3 clubs van binnen gezien en het was heel erg gezellig. Ren en ik hebben Guus nog geprobeerd te koppelen aan een meisje maar dat is helaas niet gelukt. Na het stappen ben ik met Ren mee naar huis gereden en ben ik daar blijven slapen. De volgende ochtend heeft ze meer weer bij het hostel afgezet zodat ik, Guus en Annelies konden uitchecken van het hostel.

Na het uitchecken zijn we nog even naar het War Memorial gelopen, dit is een museum en monument over alle oorlogen waarbij australie betrokken is geweest. Het "grappige" was dat toen we naar binnen wilde ik werd aangesproken door de portier, waarschijnlijk een veteraan. De portier vroeg mij of ik mijn shirt binnestebuiten wilde dragen vanwege de opdruk op mijn shirt. *TIP: draag geen shirt met de opdruk fucker als je naar een museum gaat :D* Nadat ik dit had gedaan mochten we alsnog naar binnen.

Na het war memorial te hebben gezien hebben we de bus gepakt naar Melbourne. Deze reis duurde 9 uur waardoor we pas s'avonds laat aankwamen in Melbourne. Melbourne zag er alleen helaas niet zo hartelijk uit als Sydney of Canberra (veel industrie en haven). Gelukkig vonden we snel ons hostel (wat echt enorm veel lijkt op een fabriek!!) en konden we gaan slapen.

Zaterdag hebben we geprobeerd de bezichtigingen van Melbourne te bezoeken maar niemand kon ons echt vertrellen wat die nou waren :S dat schoot dus niet echt op... Toen hebben we maar besloten om de gratis rode tram door het centrum te nemen en uit te stappen wanneer we iets leuks zouden zien. In de tram kwamen we al snel een groep oudere mensen tegen waarmee we aan de praat raakte. Het grappige hiervan was dat het allemaal immigranten waren uit Nederland en hun naar australie vertrokken zijn toen ze nog kleine kinderen waren. Het was zo gezellig in de tram, dat we besloten om met ze alle koffie ergens op een terrasje te gaan drinken.

Dat is zo leuk aan dit land, het ene moment weet je niet wat je gaat doen en het andere moment zit je dus koffie te drinken met totaal vreemde gezellige mensen!!

Na het koffie drinken hebben we afscheid genomen en ik kreeg nog snel een visitekaartje in mijn handen gedrukt. Voor het geval als ik naar tasmanie zou gaan dan zou ik bij hun mogen slapen.

De rest van de dag hebben we niet enorm veel gedaan, niet omdat we niet wisten wat we wilde gaan doen maar omdat alles dicht was... huurauto regelen = verhuurbedrijf dicht
bankpas laten opsturen = bank dicht
Dus de rest van de dag hebben we maar wat liggen relaxen op het dakterras van ons hostel.

Vanochtend zijn we naar de Victoria Market geweest. Eigenlijk een soort van permanente markt met allemaal "goed-bedoelde-rootzooi"(zoals mijn opa het kan noemen ;)) en het heeft wel wat weg van de Haagse Markt.

In de middag, nu, zit ik dit berichtje gratis te typen in de bieb van Melbourne. Eigenlijk mag ik hier maar 15 minuten gratis internetten... maar ik zit hier al iets langer... beetje jammer dat het bieb-vrouwtje mij begint door te krijgen dus ik moet er maar vandoor voordat de securtity komt mee helpen :P...

Oja voor ik het vergeet, morgen vertrek ik samen met Guus naar de great ocean road met een huurauto als we alles rond krijgen. We gaan dan in 3 dagen ongeveer 1600km af leggen dus het duurt weer even voordat ik iets van me kan laten horen. Tot snel!!!

  • 16 November 2008 - 06:51

    Erik En Lies.:

    Helemaal geweldig joh!!
    Zo zie je maar,plannen is leuk maar je weet nooit hoe je dag eruit gaat zien.
    Nederlandse immigranten!!!
    Spraken ze nog een beetje verstaanbaar Nederlands?
    Echt heel erg gaaf.
    Hoop dat je mooi weer blijft treffen en zorg voor elkaar.
    Liefs van ons allemaal.XXX

  • 16 November 2008 - 10:14

    Ilona:

    Wat een leuk verhaal.
    Weer genoeg meegemaakt dus ;)!
    Echt gaaf. Geniet van je volgende trip!

    Liefs

  • 16 November 2008 - 11:41

    OMA - OPA:

    Je nieuwe program ziet er weer goed uit.
    Een vriendelijk praatje aanknopen is nooit weg en soms krijg je er een bed bij. Leuk Hoor ,geniet er van. Zo beleef je wat. voorzichtig liefs Oma en Opa.

  • 16 November 2008 - 12:36

    Hans En Janneke Bij :

    Hoi Quinten,

    erg leuk om zo je reis te volgen,geniet er van!!
    is je reisdagboek al vol geschreven???
    we zijn erg benieuwd!
    hartelijke groeten, Hans en Janneke Bij de Vaate.

  • 16 November 2008 - 13:27

    Sijmen:

    Hee Quint,

    Zo volop achter de Australische vrouwen aan dus.... :) Geniet er van daar!!

    Oiii

  • 16 November 2008 - 15:02

    Marian En Bernd:

    Wij zijn op bezoek in zoetermeer en hebben net je kamer bewonderd. En nu net je reis verslag gelezen en foto's bekeken. Wouw! Zomer in kerstland . Het is hier nu 16.00 uur en gaan zo weer richting huis. Hartelijke groetjes en liefs van ons Suzanne Marian en Bernd

  • 16 November 2008 - 18:11

    Diane Feron:

    Hey Quinten,

    gaaf om te lezen waar je zit en wat je doet.Ik ben echt wel jaloers op je hoor!Het klinkt allemaal super en je gaat echt nog veel gave dingen meemaken. Geniet er maar van want hier is het rotweer en werken is ook niet alles he.Ga je daar nog werken of ga je 4 mnd chillen en leuke dingen doen?
    Nou heel veel plezier en pas goed op jezelf!

    Groetjes Diane Feron

  • 17 November 2008 - 09:12

    Linda:

    hey, heb je da adres in tasmanie nie ff voor mij:P:P haha...
    haha, weer veel beleeft dus??? meer als mij iig;) ma goed, mn reis gaat dan ook pas in januari echt beginnen;) alhoewel... ik ga volgende week met bus en trein richting melbourne... en dan eerst ma eens werk zoeken, want zal t geld goed kunnen gebruiken;) aangezien ik dus eerst na tasmanie en nz ga en dus da nie mag werken;)
    heel veel plezier nog!!! en ik hoor van je hoe de great ocean road was!!!:D:D:P

  • 18 November 2008 - 22:23

    Rene En De Mama:

    Zo Skippy hoe is tie? zo te lezen wel goed. Hier nu 23 uur dus voor het slapen gaan nog even een reactie. Hoop dat jullie autoreis langs de great ocean goed verlopen is en je even tot rust bent gekomen. Zijn benieuwd naar je foto's en nieuwe verhaal.Blijft het de auto of wordt het weer een busreis naar "cowboyland"? Doe voorzichtig denk aan ons, wij denken aan jou en wensen je veel plezier. kus en manengroetjes van Rene en De Mama

  • 19 November 2008 - 18:03

    Kitty:

    Q! Ik ben echt zooo jaloers! Ik zit nu al een beetje in te plannen wanneer ik ook zo;n reis kan doen. Lijkt mij echt zoo fantastisch. Ik ga komend weekend naar zoetje.. Ik weet dat ik je niet elk weekend zie wanneer ik daar ben. Maar ga het zo raar vinden om te weten dat je niet hier bent.. Maar andere kant van de wereld. Vind het echt zooo fijn dat je het naar je zin hebt! Wist het gewoon:P

    Heeel veeel plezier.. En keep us posted
    ps. Ik durf je niet te smsen.. Kost je geld. Je bent reiziger, elke cent is goud waard haha

  • 19 November 2008 - 18:04

    Kitty:

    Beter neem je skype!!!
    Kunnen we gratis bellen:P


  • 20 November 2008 - 11:01

    Stefan:

    Dus eigenlijk heb je de hele dag met oude mensen lopen ouwehoeren...:p. Grapje hoor Q, onwijs leuk dat je het zo naar je zin hebt! Ik zit nu mijn afstudeeropdrachten af te ronden en geloof me: ik ben superjaloers! Nog veel plezier :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Quinten

Op dit moment op zoek naar avontuur in Zuid-Amerika met mijn backpack op mijn rug. Check voor foto's www.instagram.com/qdude Check ook mijn reismaatje op www.instagram.com/fido.ape

Actief sinds 19 Sept. 2008
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 69249

Voorgaande reizen:

08 November 2017 - 01 Maart 2018

Zuid-Amerika

11 Januari 2012 - 17 Juni 2012

Vleugje Azië met NZ en OZ

26 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Rondje oost-europa

04 November 2008 - 23 Maart 2009

Grote droom: Australie

01 Januari 2000 - 02 Januari 2000

.

Landen bezocht: