Rondje met de auto in Victoria en back in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Quinten Smit - WaarBenJij.nu Rondje met de auto in Victoria en back in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Quinten Smit - WaarBenJij.nu

Rondje met de auto in Victoria en back in Sydney

Door: Quinten

Blijf op de hoogte en volg Quinten

21 November 2008 | Australië, Sydney

Daar ben ik weer!! Eindelijk terug in de bewoonde wereld. Iedereen heel erg bedankt voor de leuke smsjes, krabbels en reacties. Ik zou iedereen wat terug willen sturen maar soms gaat dat helaas niet omdat ik hier geen onbeperkt internet heb zoals thuis en er soms helemaal geen internet of bereik op mijn mobiel aanwezig is!! pffew wat een luxe eigenlijk allemaal in Nederland als ik er aan denk.
Zoals jullie vorige keer konden lezen was het plan om een auto te huren en de great ocean road af te rijden. Dit heb ik inderdaad gedaan samen met Guus maar zoals alles eigenlijk hier, in Australie, veranderen dingen soms nog op het laatste moment.
Zo was het ook met het huren van de auto. Wij waren namelijk alleen van plan om de great ocean road te rijden en dan via dezelfde weg terug te gaan naar Melbourne. Maar toen we bij het verhuurbedrijf waren gaf de man van het verhuurbedrijf ons de tip om eerst het noorden van de staat Victoria te gaan en daar 2 nationale parken te bezoeken. Namelijk Murray Sunset national park waar roze meren zouden zijn en de Gramphians een heel bergachtig gebied wat is ontstaan door een aardbeving een miljoen jaar geleden.
Zo gezegt zo gedaan dachten wij... Maar het probleem met australie is, is dat alles wat zo dichtbij lijkt op de kaart in werkelijkheid zo ongelovelijk ver weg is!! (Om jullie een beetje een beeld te geven van onze route en de afstanden zal ik ook een kaartje op waarbenjij.nu zetten)
De 1e dag zijn we dus met goeie moed opweg gegaan naar Murray Sunset National Park. We vertokken om 11.00 uur vanuit Melbourne maar waren om 19.00 uur pas in de buurt. En er begonnen 2 problemen te ontstaan...
Probleem 1: in het donker is niet te rijden in australie omdat dan alle kangaroes, emoes (soort struisvogels), dingo's en koalaberen wakker worden en dan doodleuk op de weg gaan staan. En die beesten geven niet echt mee als je ze aanrijdt, voor Nederlandse begrippen kan je een koe als voorbeeld nemen.
Probleem 2: Een slaapplek vinden voordat het donker wordt! We zaten namelijk ondertussen dan wel dichtbij het national park maar het was zo verschrikkelijk afgelegen dat we alleen maar "dorpjes" tegen kwamen die bestonden uit 3 huizen en 1 graansilo. Uiteindelijk hebben we een camping kunnen vinden in een dorpje en hebben we maar in de auto geslapen. Wat geen pretje is in een Toyota Cerolla :P Guus en ik hebben dus niet echt goed geslapen die nacht in de auto.
De volgende dag zijn we dan eindelijk beland in het Murray Sunset park. Het zag er wel grappig uit die "roze" meren maar echt al die moeite waard vond ik het niet, maar goed weer een avontuur erbij en daarvoor zit ik dan weer wel in Australie!!
Vervolgens zijn we door gereden richting het zuiden door het National Park de Gramphians. Dit was in tegenstelling tot Murray Sunset park echt heel mooi. Het park is een soort alpen gebied met enorm leuke slingerwegtjes om over heen te rijden. Aan het einde van de dag kwamen we aan in het plaatsje Warrnambool. Een leuk gezellig kustplaatsje met een enorm gezellig en leuk hostel. Hier hebben we de avond en nacht door gebracht en enorm gelachen met 3 engelse gasten die ook in dat hostel overnachten.
De volgende ochtend hebben we snel alles in gepakt en zijn we richting de great ocean road gereden. (blijkbaar te snel ingepakt want ik heb mijn grijze vest in het hostel laten liggen *snik*) De great ocean road was echt heel erg mooi om te rijden. Om de 1,5km heb je namelijk parkeerplaatsen waar je de kust kunt bewonderen. Echt ongelovelijk mooi en het heeft wel wat weg van de schotse rotskusten die je altijd op foto's ziet. Na het bewonderen van de kust zijn we naar melbourne gereden.
Hier hebben we de huurauto weer ingeleverd en heb ik afscheid genomen van Guus, mijn laatste reisgenoot uit de startgroep. Hij blijft namelijk voorlopig in Melbourne om werk te zoeken. Ik heb die zelfde avond de bus genomen naar een kustplaatsje ongeveer 600km onder Sydney, Merimbulla.
In merimbulla heb ik mijn eerste dagje helemaal in mijn uppie door gebracht. S'ochtens was het nog wel te doen en heb ik een wandeling gemaakt over het strand en de baai maar s'middags regende het enorm en was het eigenlijk dodelijk saai omdat er bijna niemand in het hostel was.
Gelukkig kreeg ik s'avonds een kamergenoot en het bleek nog een Nederlander te zijn ook. Het was een wat oudere man die ook rondreisde door Autralie. Na wat gepraat kwamen we er achter dat we collega's waren en hij geeft les op het PIOG in Ossendrecht voor de academie. Hoe klein kan de wereld zijn!!
De volgende ochtend (vandaag) heb ik uitgecheckt bij het hostel en de bus weer genomen naar sydney. Na 10 uur in de bus zitten was ik er eindelijk!! Er lijk geen eind aan te komen!
Op het station van sydney kwam ik op het idee om de kortingskaart eens te gaan gebruiken die ik de eerste dag van de reisorganisatie heb gekregen en een hostel te nemen waar ik korting zou krijgen. Al snel had ik het hostel gevonden en ik moest inchecken bij de broodjeszaak naast het hostel... Toen had ik al eigenlijk een beetje mijn bedenkingen maar goed het zal toch wel mee vallen toch?? NOUUUUU... niet dus :P gadverdamme!! wat is het hier ranzig! Het is jammer dat ik op dit moment mijn foto's niet kan uploaden door de computer maar ik dit hadden jullie echt moeten zien. Het ziet er hier niet uit. Gelukkig is het maar voor 2 nachten en mijn kamergenoten, 2 zweedse meisjes (ja die hebben ze niet alleen op rhodos :P) en 1 koraanse jongen, vallen best mee dus ik overleef het wel. Zo gauw als ik een computer vind om mijn foto's te uploaden zet ik ze weer op hyves! Nou tot de volgende keer maar weer!!

**UPDATE 24-11-08: Vandaag ben ik in Tamworth en hier begint mijn cowboycursus. Ik zit op dit moment nog in het hostel maar straks wordt ik opgehaald om naar de boerderij te gaan. De mevrouw van de receptie hier vertelde alleen dat er op de boerderij geen mobiel netwerk is en ook geen internet. Ik ben dus de komende 5 dagen in de middle of nowhere en niet te bereiken. Ik laat jullie vrijdag weten hoe het is geweest.**

  • 21 November 2008 - 10:30

    Melissa:

    wat hebben die politieagenten toch met australië ;)

  • 21 November 2008 - 10:35

    Remco Haring:

    Echt onwijs tof om je mooie avonturen zo te lezen Q. Echt geweldig dat je dit gedaan hebt, ik blijf het op de voet volgen allemaal. Onwijs veel plezier nog in de komende maanden.

    Ciao en de groeten uit het koude/natte Hollandia.

    Remco.

  • 21 November 2008 - 12:54

    Mike Mensing:

    Eej Quint....

    Erg leuk om al die verhalen van je te lezen!! Je maakt aardig gekke dingen mee volgens mij:D...
    Nou nog veel plezier en je weet: Safety firt;)

    Gr. Mike

  • 21 November 2008 - 17:40

    Erik Lies En De Rest:

    hey hey we hebben je laatste verhaal gelezen, je hebt een hoop meegemaakt na de laatste keer zien wij;).

    Wel leuk allemaal alleen jammer van je vestje...maarja dat is het belangrijkste niet!
    Veel plezier verder , maak er nog wat leuks van voordat je moet gaan werken!:P

    Groetjes shir erik lies en berry

  • 21 November 2008 - 18:37

    Oma Riet En Opa Han:

    Dit was weer een geweldige trip.Wel hele ieinden ,maar danzie je ook veel. kletsen de mensen op zo,n lange rit niet snel metelkaar? Heb je altijd iets te eten.
    Lijkt me wel prachtig om de beesten te zien Hard rijden laat je dus graag aan een ander over.Houd het schoon !diree heb je in die omstandigheden zo te pakken, Liefs ons

  • 21 November 2008 - 18:54

    OMA :

    Nabrander: Heb je al een niieuw vest ???? doeiiii

  • 21 November 2008 - 20:07

    Maup:

    nu begint je echte reis door australie!!!!!

    geniet mien jong!!!!

    groetjes maup

  • 22 November 2008 - 13:53

    Mathea:

    Hey Q'tje,

    Wat een verhaal weer zeg!! Ik ben zo jaloers op je..
    Dat is ook toevallig zeg van die collega. Heb jij misschien ff mazzel dat je een docent kent als je voor je opleiding naar het piog moet ;-)

    Heb je al een geruite blouse en een cowboyhoed aangeschaft voor je cowboycursus? Anders hoor je er natuurlijk niet bij he :P

    Tot snel!!

    Kus, M

  • 23 November 2008 - 13:42

    Breda Hier:

    Ha, die Quinten!!
    EINDELIJK HEBBEN WE WEER e-MAIL!Hele PC was defect.Maar nu kunnen we weer je reisverslag lezen.Keurig verslag en we reizen zo mooi met je mee.Andre Dieuz was ook in Melbourne, was je erbij?Hou je haaks!!!

  • 27 November 2008 - 11:39

    Opa Han En Wederhelf:

    Leer mij ook lasso werpen 9Schriftelijk???
    Veel plezier en de groete van mijn broer die naast mij staat en ook alles gelezen heeft . DOEeeee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quinten

Op dit moment op zoek naar avontuur in Zuid-Amerika met mijn backpack op mijn rug. Check voor foto's www.instagram.com/qdude Check ook mijn reismaatje op www.instagram.com/fido.ape

Actief sinds 19 Sept. 2008
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 69321

Voorgaande reizen:

08 November 2017 - 01 Maart 2018

Zuid-Amerika

11 Januari 2012 - 17 Juni 2012

Vleugje Azië met NZ en OZ

26 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Rondje oost-europa

04 November 2008 - 23 Maart 2009

Grote droom: Australie

01 Januari 2000 - 02 Januari 2000

.

Landen bezocht: