ff lekker helemaal niks doen in Surfersparadise - Reisverslag uit Sydney, Australië van Quinten Smit - WaarBenJij.nu ff lekker helemaal niks doen in Surfersparadise - Reisverslag uit Sydney, Australië van Quinten Smit - WaarBenJij.nu

ff lekker helemaal niks doen in Surfersparadise

Door: Quinten

Blijf op de hoogte en volg Quinten

17 December 2008 | Australië, Sydney

Hey hallo allemaal!!
Daar ben ik weer. Dit keer gelukkig weer helemaal kerngezond en vanuit een andere tijdzone. De tijd op waarbenjij.nu klopt niet want in plaats van 11uur later is het hier 9uur later (klein verschil :P)

Op dit moment zit ik op de 44e verdieping van een enorme wolkenkrabber bij verre familie in Surfersparadise (stomme naam eigenlijk want de oceaan is hier net zo plat als de noordzee... geen surfgolfen dus) En het uitzicht vanaf de 44e etage is echt prachtig!! Ik heb voor jullie een paar foto's op hyves gezet voor de indruk.

Bij familie verblijven is toch weer wat anders dan een hostel.
Ik hoef bijvoorbeeld nu een keer niet mijn slaapkamer met 6/8 andere mensen te delen en ik heb zelfs mijn eigen badkamer! Ook heeft de wolkenkrabber, the Q1 building 3 eigen zwembaden en het ligt ook nog eens 2 minuten van het strand vandaan... wat een luxe allemaal zeg! Ik had dus echt never nooit verwacht toen ik vertrok op schiphol om op reis te gaan naar Australie dat ik in zo'n situatie zou terecht komen. Maar eigenlijk is het ookwel even lekker weer een "normaal" huis. Met een eigen kamer en een computer met normaal internet in plaats van gehaast mijn mail checken omdat mijn minuten bijna op zijn.

Voordat ik in Surfersparadise aankwam heb ik eerst nog 2 dagen in een hippyplaatsje gezeten wat Nimbin heet. Het was wel leuk om eens te hebben gezien maar er was niet echt enorm veel te doen. Daar kwam ook nog eens bij dat de eigenaar van het hostel mij te laat bij de bushalte had afgezet waardoor ik mijn bus had gemist, stomme hippy!! Gelukkig waren er 3 australische meisjes die mij graag een lift wilden geven naar Byron Bay zodat ik daar mijn andere bus kon pakken naar surfersparadise.

Zo gezegd, zo gedaan en na lang wachten op de 2e bus in byron bay (4uur) en de busreis zelf was ik dan eindelijk in Surfersparadise.

Bij het busstation stond mijn verre tante Anneke al op mij te wachten en na kennis gemaakt te hebben met elkaar zijn we naar haar huis gelopen. Op dat moment wist ik nog niet dat ze in de grootste wolkenkrabber van surfersparadise woonde maar het huis en het bijbehoorde uitzicht viel in ieder geval niet tegen :D. Op dit moment ben ik alweer 6 dagen in surfersparadise en ik moet heel eerlijk toegeven dat ik niet enorm veel heb gedaan.

Zo bestaan de meeste dagen hier uit ontbijten, even de stad in, zwemmen/relaxen, avondeten en s'avonds tv kijken. Het nadeel van niet in een hostel slapen is dat je verder geen mensen van je eigen leeftijd leert kennen en hierdoor het stappen niet echt veel zin heeft. Maar dat haal ik vast wel weer in als ik in Brisbane ben.

Ik heb hier ook nog 1 dag een motor gehuurd en heb hier lekker door de bergen in de regio mee door getourd. Ik begon namelijk toch wel een beetje het motorrijden te missen.. en aan de linkerkant van de weg rijden is nu niet meer zo heel moeilijk. Het is gewoon even wennen. Op die dag ben ik ook heel even door een national park heen gelopen met allemaal jungle achtige planten en bomen. En tropische vogels die doodleuk op je hoofd en schouder komen zitten.

Aanstaande vrijdag ga ik weer verder met mijn reis. De volgende bestemming: Brisbane Ik heb al meerdere smsjes van mensen gekregen die ik tijdens mijn reis heb ontmoet dat zij al in brisbane zijn dus dat zal wel weer 1 grote reunie zijn (altijd gezellig)

Oja voor ik het vergeet!! Het is al bijna kerstmis en ik weet niet wanneer mijn volgende verhaaltje on-line is maar bij deze wil ik iedereen die dit leest (ja echt iedereen!) een heel gelukkig kerstfeest wensen! En ik heb weer een nieuw filmpje op youtube gezet. Dit keer met alle hoogtepunten van mijn reis + een speciale boodschap voor iedereen op het einde van het filmpje (pap, thanks voor het sturen van de muziek). Je kan het filmpje zien op http://www.youtube.com/watch?v=JLF_lKIVOkU

Dat was het weer voor deze keer en nu oogjes dicht en snaveltjes toe (reageren mag natuurlijk altijd ;)).

  • 17 December 2008 - 11:37

    Martijn:

    Q, echt een cool filmpje man.

    Lekkah!!!!!!

    Succes daar, geniet er van.

    Mazzel

  • 17 December 2008 - 11:49

    FFFF -anita:

    Hey Q-tiej,

    Ik was dus net even je verhaaltje aan het lezen en toen ik klaar was zat ik mij te bedenken wat ik ging eten en wat stond er op het menu een broodje Melbourne... Dus toen moest ik weer aan je denken. Maar wel heel leuk die video boodschappen...
    Ik ben zo jaloers op jou he!!!

    Heel veel liefs vanita

  • 17 December 2008 - 13:24

    Opa En Oma:

    weer een leuke FILM.het was dus een goed idee om aan te legggen bij een achter achter nicht. Wij hopen dat er ook fotos gemaakt zijn van je logeer flat. ben nieuwschierig hoe dat er uitziet. Wij willen jouw en alle mensen een gezond en gelukkige feestdagen wensen en natuurlijk over 4 maanden gezond weerom.

  • 17 December 2008 - 18:16

    Erik En Lies:

    Hey quinten,wat een leuke film heb je gemaakt!!!
    Zo krijgen we een nog beter beeld van je belevenissen daar.
    Het is inderdaad een giga mooi uitzicht wat je hebt vanuit die wolkenkrabber!
    Beter dat het niet stormt want dan voel je het huis heen en weer gaan denk ik.
    Het lijkt me geen straf om daar te mogen wonen.
    Bijna kerst.......Wij wensen jou ook hele mooie dagen en blijf genieten.
    Wij nemen hier wel een neut op jouw.....of twee!!!!
    Dan op naar het nieuwe jaar en je 21e verjaardag.zal ook wel een gezellig feestje worden daar.
    Nou...wij gunnen het je.
    Heel veel liefs,knuffels en kusjes vanuit Naaldwijk.XXX

  • 18 December 2008 - 05:10

    Kaz:

    Nice ;) Zie je morgen!

  • 19 December 2008 - 03:05

    Anne:

    Hi lieve Quinie!

    Goed om te horen dat alles nog goed met je gaat! Mis mijn eerste reismaatje af en toe wel hoor, mijn redder in nood!
    Ik ben vanmorgen teruggekomen van Leconfield en heb ook echt een supertijd gehad! Ik ga de bergen in mijn lieve paardje daar wel missen.

    We bellen binnenkort wel weer even!

    Knuffel van mij

  • 19 December 2008 - 19:19

    Opa En Oma:

    Waar had je die kerstmanmuts van daan/ Leuke fim en op het strand was plak zat voor je naam.Ho0p dat je 2 jan ook gelegen heid heb om even de mail te zien . Knuf Opa en Oma

  • 20 December 2008 - 17:16

    Mieke:

    Leuk om je film te zien Quint. Ook wel even weer lekker een goed bed en wat privecy gehad te hebben. Hier is het somber regenachtig weer dus wat dat betreft mis je geen witte kerst.
    Pas op jezelf en geniet! kus Mieke

  • 22 December 2008 - 13:26

    Oma/Opa Breda:

    Ha,die Quinten!Weer een mooi reisverslag.We leven met je mee op deze wijze.In mijn tijd was ik vaak ook maanden weg en was de enige mogelijkheid te communiceren per brief of noodgeval per telegrafische boodschap.Wat een moderne tijd die je uitstekend exploreert.
    Ook van ons prettige kerst toegewenst.Heel voorspoedig nieuw jaar en op naar 2 januari voor een groot feest dat jezelf even moet organiseren.Veel goede reisgeneugten en veel groeten van ons Opa en Oma .

  • 22 December 2008 - 18:24

    Nico,ester,joel,rube:

    hoi Quinten,
    Leuk om al je belevenissen zo te kunnen volgen.
    Ook wij wnesen je natuurlijk fijne feestdagen en een nvielig en gezond en gelukkig nieuwjaar. met daarbij een super verjaardag natuurlijk.
    groetjes En knuffel van ons. Nico, Ester, Joel en Ruben

  • 24 December 2008 - 14:04

    Loes&cees/Dstr:


    Hey buurjongetje,
    Als ik jou was, zou ik maar een paar maanden bijtekenen. Aussieland is prachtig en groot en het leven duurt nog lang genoeg om andere dingen te beginnen.
    Geniet onmatig en kus vooral alle (reis)vriendinnen.
    Loes&Cees

  • 25 December 2008 - 14:44

    Jo,ru,ni,es:

    Hoi Q,
    Een heeeeeeeeeeeel
    fijn kerstfeest aan de andere kant van de wereld!!!!!!! Ik hoop dat je een leuk stel mensen om je heen hebt om deze dagen mee te vieren. Groet en merry christmas uit Noordwijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quinten

Op dit moment op zoek naar avontuur in Zuid-Amerika met mijn backpack op mijn rug. Check voor foto's www.instagram.com/qdude Check ook mijn reismaatje op www.instagram.com/fido.ape

Actief sinds 19 Sept. 2008
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 69251

Voorgaande reizen:

08 November 2017 - 01 Maart 2018

Zuid-Amerika

11 Januari 2012 - 17 Juni 2012

Vleugje Azië met NZ en OZ

26 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Rondje oost-europa

04 November 2008 - 23 Maart 2009

Grote droom: Australie

01 Januari 2000 - 02 Januari 2000

.

Landen bezocht: