Duiken in Coffs harbour en feesten in Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Quinten Smit - WaarBenJij.nu Duiken in Coffs harbour en feesten in Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Quinten Smit - WaarBenJij.nu

Duiken in Coffs harbour en feesten in Byron Bay

Door: Quinten

Blijf op de hoogte en volg Quinten

11 December 2008 | Australië, Byron Bay

Hallo allemaal!! Daar ben ik weer! Dit keer vanuit byron bay, het salou van Australie. Eigenlijk best dubbel want het is ook hippystad nummer 1 in Australie... Heel commercieel en hippy's.. beetje tegenstrijdig. Op dit moment verblijf ik in een soort hippy-compound in een woonwijk in Byron Bay. Het is zeg maar een hostel maar dan ook nog met een camping, een organisch restaurant en een bioscoop met allerlei vage alternatieve films (oja en ook vage alternatieve hostelgasten).

Voordat ik in Byron Bay ben aangekomen heb ik eerst nog een tussenstop gemaakt in Coffs Harbour (ten zuiden van Byron Bay) voor 5 dagen. De eerste avond ben ik in mijn uppie de stad in gegaan van Coffs Harbour om wat eten te scoren. De eerste dag is namelijk altijd de moeilijkste om nieuwe mensen te leren kennen omdat je meestal midden op de dag komt binnen wandelen in het hostel en er eigenlijk helemaal geen andere backpakcers aanwezig zijn omdat die ergens op het strand rond hangen ofzo.

Dus dan maar de eerste avond er alleen op uit voor eten. Het grappige was alleen dat er een soort "begin" van kerst werd gevierd in het centrum. Het was namelijk voor het eerst dat de kerstboom verlicht zou worden en het hele dorp stond om de rotonde heen waar de kerstboom op stond. Eigenlijk was het wel een beetje vergelijkbaar met de intocht van Sinterklaas. Alleen hier stond iedereen naar een kerstboom te turen in korte broeken en t-shirts! Echt nog steeds een mega bizar beeld.

Toen ik weer terug kwam in het hostel kwam ik een amerikaanse jongen, Nick tegen die in dezelfde klas zat tijdens de cowboycursus. Dat is echt zo raar! Je leert iemand namelijk 1000km verderop kennen, je neemt afscheid en je verwacht die persoon nooit meer te zien en dan staat die persoon oppeens weer voor je. Het was in ieder geval toch nog een gezellige avond.

De volgende dag heb ik een herhalingscurus voor mijn duikbrevet gedaan. Naast het hostel zat namelijk een duikschool en het is toch al weer 7 jaar (!) geleden dat ik mijn laatste duik heb gemaakt. Het verbaasde me eigenlijk hoeveel ik nog wist en ik heb na de opfriscursus meteen een duik geboekt voor de volgende dag.

Verder heb ik die dag met Nick en een amerikaans meisje, Gabby een kano van het hostel geleend en hebben we het natuurgebied tegenover het hostel uitgebreid verkend. Wat trouwens enorm vet was. Het leek namelijk alsof je ver uit de bewoonde wereld weg was maar eigenlijk zat je nog steeds midden in de stad.

Die avond heb ik ook nog kennis gemaakt met 5 iersche meisjes, 2 engelse gasten en 1 duits meisje, Sarah tijdens wat drankspelletjes wat enorm lachen was. Natuurlijk heb ik het niet te laat gemaakt want ik moest de volgende dag alweer om 7.15uur klaar staan voor mijn duik.

Het duiken was echt enorm cool. Ze hebben namelijk een hele mooie duikplek in coffs harbour waar enorm veel (ongevaarlijke) haaien zwemmen. Ik denk dat we er in totaal 5 zijn tegen gekomen! Echt ongelovelijk om die beesten van zo dichtbij te zien.

Die middag na het duiken ben ik naar Clogs Barn gelopen, 1 van de meest foute attracties in de buurt namelijk... een Nederlands miniatuur dorp!! Dat geloof je toch niet, dan zit je midden in australie en dan hebben ze een Nederlands miniatuurdorp! Toen ik er eenmaal was aangekomen na veel lopen, viel het eigenlijk een beetje tegen totdat ik het winkeltje binnen liep waar ze Nederlandse dingen verkochten want wat heb ik gevonden... PEPERNOOTEN!!! helaas eigenlijk wel 1 dag te laat (was namelijk al 6 december) maar toch was het wel heel grappig en ik kon het natuurlijk niet laten om een zak te kopen.

Na bijgekomen te zijn van al deze Nederlandse glorie in het hostel heb ik kennis gemaakt met 3 engelse gasten, Joey, Kevin en Adam en een braziliaans meisje, Caronline. Ook hier begon iemand snel weer over drankspelletje dus ja zo gezegt zo gedaan. Wat trouwens enorm grappig was want Kevin verloor de hele tijd waardoor hij straal bezopen was en wij nog helemaal nuchter.

Vervolgens zijn we het centrum in gegaan van Coffs Harbour. Wat Kevin trouwens beter niet had kunnen doen want toen de uitsmeiters zagen dat hij half lag te slapen hebben ze hem er uitgegooit terwijl we er misschien net 15 minuten waren. Gelukkig was de rest van de avond wel helemaal geweldig.

Verder heb ik nog met de hele groep uit het hostel gebowld in Coffs Harbour wat echt enorm leuk was. De volgende dag moest ik dan ook een beetje met pijn in mijn hart iedereen gedag zeggen want het was alweer tijd voor mijn volgende bestemming, Byron Bay!

Op dit moment is dit alweer mijn 3e dag in Byron Bay en ik vermaak me hier aardig. Het schijnt namelijk dat Byron Bay the place to be is en ik ben enorm veel mensen zoals Nick, Gabby en Sarah uit coffs harbour al tegen gekomen. Het feest gaat dus gewoon gezellig door.

Ook dit keer alleen iets minder goed nieuws... ik begin een beetje grieperig te worden en ben enorm verkouden. Hoe? ja geen idee want aan het weer ligt het in ieder geval niet. Maar goed over 3/4 dagen zal het ergste wel over zijn.

Morgen reis ik trouwens weer verder. Ik ga nu een stukje het land in naar een klein dorpje genaamd Nembin, dit schijnt namelijk nog hippy-achtiger te zijn dan byron bay en dat moet ik toch ff gezien hebben nu ik toch in de buurt ben. Daarna vertrek ik vrijdag eindelijk naar surfers paradise waar ik mijn verre familie ga opzoeken. Waarschijnlijk laat ik jullie tegen die tijd weer weten hoe het hier gaat in kangoroeland. Tot dan!

  • 10 December 2008 - 15:41

    Hans En Janneke:

    Hoi Quinten,
    erg leuk om je verslag te lezen!!!
    volgens ons heb je het erg goed naar je zin!!
    die chocolade letter van de sint zal ik die maar bewaren voor je???
    geniet van je reis!!!

  • 10 December 2008 - 16:20

    Oma Riet:

    Een citoen met cognac warm wil wel helpen vlak voor het slapen tegen griep e.d. Wij genieten mee van al je om zwervingen. Het is hardstikke leuk, omje te volgen . Pepernoot en Kerst boom in de zomer.
    Bel Anneke en Emiele eerstdat zal ook wel een hele afstand zijn. Kijken uit naar volgend avontuur Liefs en neem een paracetamol Opa en Oma

  • 10 December 2008 - 17:16

    Naaldwijk:

    Hoi,hoi!
    Heb van de week al met je gekwekt,vond ik leuk.
    Die duikfoto's zijn echt mooi!
    Misschien ben je daar verkouden van geworden.
    Neem het advies van oma maar aan,werkt vaak goed en zo niet,dan merk je door de cognac niet eens meer dat je verkouden bent!!!Hahaha.
    Zeker bizar om in je korte broek bij de kerstboom te staan,zul je na dit jaar ook niet meer meemaken waarschijnlijk.
    Hier staat de boom ook en is het voor 5 uur s'avonds al donker.Dan steken we de kaarsjes aan.Het zal wel vreemd zijn om straks je verre familie te ontmoeten,wel foto's maken hoor!
    Ik ken ze nml ook niet.
    Nou... heel veel groetjes van ons allemaal en vermaak je.
    Doeiii!!!!!!XXXX

  • 10 December 2008 - 19:15

    Kelly:

    Hey,

    zo en waren de pepernoten niet lekker ;)
    hahahha zal vast wel.. wij zijn al aan de chocolade kransjes en bonbons en lekkere toetjes.. ;) en aankomend kerstdiner met friends en famelie..!
    blijf zegge hoe gaaf ik het vind voor je en zo te lezen hebbie t ook super naar je zin.. :D
    idd lekker paracetamolletje erin en egg nie ziek worde is zonde joh ;).

    hier gaat alles naar omstandigheden super.. zal je verder niet lastig vallen met J-verhalen ;) hahah genoeg gebeurt maar die hoor je nog wel als je terug bent ofzo..

    die kleine gaat ook super hahah lekker groot aan het worden en bijdehand ze had er straks ook effe je filmpje meegekeken vond ze ook heel leuk na uitleggen dat je andere kant van de wereld was op vakantie hahah ;)

    verders jah ben klaar met me wapenopleiding al 2 weken behaald enz.. dus nu veel transport.. geniet jij er maar ff van dat je verlopig aappepakkie idd niet aanhoeft hahah..

    Dikkke kuss
    Kelly D

  • 11 December 2008 - 20:42

    Maup:

    probeer eens een keer de hele avond te verliezen met een alcohol spelletje!!!!!

    Het schijnt goed te helpen tegen verkoudheid enzo!!!

    en je weet het ELKE DAG DRONKEN IS OOK EEN GEREGELD LEVEN...hahahahahaha!!!!


  • 12 December 2008 - 01:58

    Guus Bakker:

    Gast!

    Byron Bay klinkt leuk? Meer fruit eten als je grieperig bent :P

    Tamworth ook een beetje de moeite waard? Ik ga denk ik toch die jickaroo cursus doen, klinkt leuk ;)

    Ik ben net klaar met WWOOFfen ook een ervaring die ik de rest van mn leven onthoud :P

  • 12 December 2008 - 09:36

    Troyinthefishbowl:

    Hey hey, ik weet wat je kan meenemen voor me wil namelijk me fishbowl uitbreiden en een ongevaarlijke gevaarlijk ogende haai kan daarin niet ontbreken!

    Quint, je schrijft goed man, grappig, beetje droge humor zo hier en daar en leest makkelijk weg.

    Even over wat je nog van ons zou krijgen het is binnen, nou is alleen de vraag wat jij wil, wil je het daar al hebben zodat je het kan gebruiken bij het maken ven de kiekjes of zeg je nou bewaar em tot je terug bent?

    The choice is urs!

    By the way, hoe is het met je Engels want daar hoor ik je niet over in je verhalen.

    Update van hier, ik zit in januari weer in NY om wat te netwerken en een mogelijk copywriter maatje te ontmoeten daar, SPANNEND!

    Kijk weer uit naar je volgende verhaal!


  • 12 December 2008 - 15:59

    Kitty:

    Je drinkt wel erg veel... Groetjes naar je lever!!!
    hahaha
    Dikke kuss!!

  • 14 December 2008 - 20:10

    Rene En De Mama:

    Heerlijk het lezen van jouw nieuwe reisverhaal.
    Hebben ook de tower foto's op google bekeken. Waanzinnig!!!!Blij dat ik je gister nog per telefoon gesproken heb en jouw griepje bijna over is.
    Wat een geluk dat je het ontsteken van de kerstboom in het stadje mee kon maken want ook dat is weer zoiets bijzonders.Blij dat het ongevaarlijke haaien waren maar toch..... het is goed dat ik het allemaal pas achteraf lees en zie net als het springen van die brug want je blijft mijn k.. kind.Blijf vooral doorgaan met genieten en we duimen voor je dat je griep binnenkort helemaal verdwenen is.
    Het is hier weer volle maan dus volle kusjes en groetjes van ons en ook een maankusje van Suzanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Quinten

Op dit moment op zoek naar avontuur in Zuid-Amerika met mijn backpack op mijn rug. Check voor foto's www.instagram.com/qdude Check ook mijn reismaatje op www.instagram.com/fido.ape

Actief sinds 19 Sept. 2008
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 69319

Voorgaande reizen:

08 November 2017 - 01 Maart 2018

Zuid-Amerika

11 Januari 2012 - 17 Juni 2012

Vleugje Azië met NZ en OZ

26 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Rondje oost-europa

04 November 2008 - 23 Maart 2009

Grote droom: Australie

01 Januari 2000 - 02 Januari 2000

.

Landen bezocht: