Cowboyland in Tamworth - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Quinten Smit - WaarBenJij.nu Cowboyland in Tamworth - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Quinten Smit - WaarBenJij.nu

Cowboyland in Tamworth

Door: Quinten

Blijf op de hoogte en volg Quinten

29 November 2008 | Australië, Tamworth

Heeeeeeey allemaal!!! Daar ben ik weer. Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat van me heb laten horen maar ik heb eindelijk weer een computer gevonden met internet waar ik ook mijn foto's kan uploaden. In sydney had ik namelijk het probleem dat ik geen computer kon vinden met "snel" internet en in Tamworth had ik me bijna verslapen voor de cowboy cursus :P dus toen had ik ook niet echt de kans om wat van me te laten horen.

Op het hostel na was mijn 2e keer in Sydney erg geslaagd. Zoals ik vorige keer al had laten weten deelde ik dit keer mijn kamer met 2 zweedse meisjes. Nadat ik mijn stukje op waarbenjij.nu had gezet ben ik samen met hun uit eten gegaan. Ze heten Elin en Frida. Ook het "vakantie vriendje", Tom uit Belgie, van Frida is mee gegaan. Na het eten zijn Tom en Frida terug gegaan naar het hostel. Ik en Elin hadden niet zo heel veel zin om al terug te gaan naar het hostel dus wij zijn toen de stad in gegaan. Elin had nog niet heel veel van Sydney gezien dus ik heb haar de stad een beetje laten zien. Na een paar drankjes gedronken te hebben in verschillende pubs zijn we weer terug gegaan richting het hostel. Onderweg hebben we ook nog gerelaxt in het park een straat naast ons hostel.

Om ongeveer 4uur s'nachts zijn we terug gelopen naar het hostel. Op de terugweg zagen we een bewusteloos meisje op de grond liggen met een paar jongens erom heen. Het meisje was waarschijnlijk zo dronken dat ze op straat in elkaar is gezakt in haar eigen kots. De jongens die erom heen stonden hadden al de ambulance gebeld maar in plaats van dat ze hadden gezegd dat ze bewusteloos is, hadden ze gezegd dat ze sliep :S jaaa dan komt die ambulance niet zo snel... dus ik nog een keer gebeld naar het australische alarmnummer. Toen kwam er gelukkig binnen een paar minuten een ambulance. Ik weet niet hoe het haar is geeindigd maar ik denk dat ze weinig zal kunnen herinneren van de avond.

Elin en ik zijn hierna eindelijk aangekomen in het hostel en we zijn toen gaan slapen.

De volgende dag hadden Tom en Frida niet echt zin om iets te gaan doen dus Elin en ik zijn maar weer de stad in gegaan. Ik was namelijk nog steeds opzoek naar een vervanger voor mijn grijze vest.... en ik heb er 1 gevonden!!! Ik wist niet dat ik zo blij kon zijn met een vest :D De rest van de dag hebben we een beetje rond gelopen in sydney en muziek geluisterd in het park naast het opera house waar een dancefeest werd gehouden. We hadden helaas geen kaartjes dus we konden daardoor niet dichterbij komen.

De dag erna was het alweer tijd om te vertrekken uit sydney en de bus te nemen naar Tamworth. Elin is met mee gelopen naar de bus en daar hebben we afscheid genomen.

Dat is eigenlijk 1 van de dingen waar ik maar niet aan kan wennen... je neemt eigenlijk constant afscheid van mensen als backpacker. Gelukkig zitten er ook heel veel leuke kanten aan het backpack leven.

Om 10uur s'avonds ben ik eindelijk (weer na een lange bus reis, 9,5uur)aangekomen in Tamworth. Gelukkig zat er ook nog een ander meisje Dani in de bus die er in Tamworth uitmoest want het hostel was een eind van de bushalte vandaan en soms ontbraken er straatnaamborden, lekker handig :P
Bij het hostel aangekomen hebben we meteen ingecheckt en al snel kwamen Dani en ik er achter dat we allebei voor de zelfde reden naar tamworth zijn gekomen namelijk de cowboy curus.

De volgende ochtend werden we opgehaald om naar de boerderij te gaan van de cowboy cursus waarbij ik me bijna had verslapen :P. De boerderij zelf was erg afgelegen (geen internet en telefoon!!) en het was nog een uur rijden vanaf Tamworth. Gelukkig was het een hele gezellige groep en de busreis was zo voorbij.

Tijdens de cursus heb ik enorm veel geleerd en leuke dingen gedaan: zoals worstelen met koeien, schapen scheren, lasso werpen, kampvuurtjes bouwen, slapen onder de sterren, hekken bouwen en paard rijden. Dat laaste is toch niet helemaal mijn ding en ik heb toch liever mijn eigen motor dan een stom koppig eigenwijs paard wat tocht niet luisterd... maar ondanks dat was het een erg geslaagde week.

Op dit moment ben ik weer in het plaatsje Tamworth en morgen ga ik proberen een bus of trein te pakken naar de oostkust om vanaf daar via de kustlijn naar het noorden te reizen. Als ik weer iets heb mee gemaakt en ik kan een computer vinden met internet dan laat ik weer wat van me horen. Tot snel!!!

Oja en de nieuwe foto's staan weer op hyves. www.qdude.hyves.nl

  • 29 November 2008 - 06:29

    Linda:

    hahaha,

    je hebt dus wel lol gehad met je cowboycursus??:P:P whahaha... d8 dat een paard nou echt wat voor jou was en dat je daarom die cursus ook deed:P:P whahaha...
    ma afscheid nemen is idd iets minder, ma je ontmoet ook wel weer veel mensen;) en t leven is hier zo relaxed:D:D
    nou, het ga je goed en wellicht tot in perth!!!:D:D

    X Linda

  • 29 November 2008 - 07:07

    Remco Haring:

    Die bewusteloze meisjes die in hun eigen kots op de grond zakken ga je nog genoeg tegen komen straks op straat ;-) Goed gewerkt weer collega hahaha. En die cursus klinkt wel erg stoer.....
    Ciao

  • 29 November 2008 - 18:21

    Erik:

    Fijn te horen dat je het leuk hebt gehad op de cursus. Const. en ik hebben vroeger ook eens paard gereden in een manege in de Voorstraat, maar dat was ook niet mijn ding. Op een motor zit tenminste een knop waarmee hij uit gaat, maar een paard heeft niet zo'n ding. Eh.... die nacht met Elin ben je toch wel gelijk gaan slapen he??? (LOL)
    Afscheid nemen is nooit leuk, maar gelukkig tref je dan weer andere leuke mensen. Nou, een goede reis maar weer en tot de volgende keer. XXErikXX

  • 29 November 2008 - 21:05

    Diane Feron:

    Hey,

    gaaf om te lezen hoe je het naar je zin hebt.Je doet echt gave dingen hoor.Moet je niet eens gaan werken of heb je een dikke portemonnee meegenomen :-)
    Op het werk mis je niks bijzonders hoor en werken kan je heel je leven nog toch?
    Geniet van alles en pas goed op jezelf.

    Groetjes Diaan

  • 01 December 2008 - 10:51

    Opa EnOma Han Riet:

    schapen scheren gaat goed ,was een beetje zielig paard .kon je die niet de baas? Geloof dat je niet vaak alleen bent
    .Lijkt mij wel wat op de fotos staan leuke mensen. Bevalt je vest? schapenwol natuurlijk Liefs en voorzichtig naar volgend avontuur ONS

  • 01 December 2008 - 15:34

    Henry De Bruijn:

    Hey,

    Je maakt wat mee in een ver land. Blijven schrijven he. Hou ons op de hoogte van je avontuur

  • 03 December 2008 - 09:45

    Troyinthestory:

    Quint!!!

    Jeetje man was die cowboy cursus toch minder suf dan ik in eerste instantie dacht toen je vertelde dat je dat ging doen!

    En wat goed van je dat je nog een keer had gebeld voor een ambulance....echt wel iets voor jou om te doen...staat je goed man!!

    hey en die Elin, tijdens het lezen dacht ik nou nu komt het maar je hebt je netjes gedragen?!

    Even over je cadeautje(s) die we nog voor in petto hadden, ik weet niet wat er mis is gegaan maar het is nog steeds niet binnen, best wel balen en ik zal er wederom achteraan gaan. Nog even (flink) geduld.

    He gaat je goed...geniet en doe alles wat je wil doen en kijk uit naar je volgende verhalen. By the way vette foto's.

    ciao

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quinten

Op dit moment op zoek naar avontuur in Zuid-Amerika met mijn backpack op mijn rug. Check voor foto's www.instagram.com/qdude Check ook mijn reismaatje op www.instagram.com/fido.ape

Actief sinds 19 Sept. 2008
Verslag gelezen: 478
Totaal aantal bezoekers 69322

Voorgaande reizen:

08 November 2017 - 01 Maart 2018

Zuid-Amerika

11 Januari 2012 - 17 Juni 2012

Vleugje Azië met NZ en OZ

26 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Rondje oost-europa

04 November 2008 - 23 Maart 2009

Grote droom: Australie

01 Januari 2000 - 02 Januari 2000

.

Landen bezocht: